جاباما
۹۱۹۸۱۸
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

تداوم حملات ترکیه به حومه راس‌العین

منابع سوری از ادامه حملات هوایی و توپخانه ای ارتش ترکیه به حومه راس العین در استان حسکه خبر دادند.

خبرگزاری مهر: خبرنگار سانا در استان حسکه در شمال شرق سوریه گزارش داد: ترکیه در ادامه تجاوز به خاک سوریه امروز با توپخانه، روستاهای لزقه، عباهر، مریکیز، باب الخیر و قبر شیخ حسین در حومه راس العین را گلوله باران کرد.

خبرنگار سانا همچنین اعلام کرد: بر اثر حملات ارتش ترکیه به روستای ام الخیر در حومه راس العین ۵ غیرنظامی کشته و ۲۰ نفر دیگر زخمی شده اند. همچنین در منطقه زرکان در شرق راس العین هم بر اثر حملات هوایی ترکیه ۸ غیرنظامی کشته شدند.

بر اساس گزارش خبرنگار خبرگزاری سوریه؛ ارتش ترکیه در شهر راس العین به مراکز عبادی، هم رحم نمی کند و مساجد و کلیساها و دیگر مراکز عبادی را هدف قرار می دهد.

این در حالی است که قبلا رویترز از درگیری هایی میان ارتش ترکیه و شبه نظامیان وابسته با آن با نیروهای قسد در راس العین در استان حسکه خبر داد و گزارش داد که با وجود توافق توقف موقت جنگ اما درگیری ها ادامه دارد.

این به فاصله مدت کوتاهی از توافق توقف موقت جنگ برای ۵ روز در شمال شرق سوریه رخ می دهد که به دنبال سفر هیاتی آمریکایی به آنکارا رخ داد.

گفتنی است که امروز «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه در سخنانی اعلام کرد که نیروهای نظامی کشورش از منطقه امن در شمال سوریه عقب نشینی نخواهند کرد.

اردوغان در سخنان خود همچنین گفته است که در حال حاضر درگیری و تنشی در شمال شرق سوریه در جریان نیست.

اردوغان به منطقه امن نیز اشاره کرده و گفته است این منطقه مورد نظر در شمال سوریه به طول ۴۴۰ کیلومتر تا مرزهای عراق ادامه خواهد داشت و افزوده است که عمق این منطقه به میزان ۳۲ کیلومتر مورد توافق آمریکا نیز قرار گرفته است.

این در حالی است که سازمان عفو بین الملل روز جمعه با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن حملات ارتش ترکیه به شمال سوریه اعلام کرد نظامیان ترکیه در جریان این عملیات نظامی مرتکب جنایات جنگی شده اند.

عفو بین الملل در گزارشی اعلام کرد که نیروهای ترکیه و ائتلاف گروه‌های مسلح مورد حمایت آن به جان غیرنظامیان هیچ توجهی نمی‌کنند و با عملیات قتل و حملاتی که به کشته و زخمی شدن غیرنظامیان منجر می‌شود مرتکب جنایت جنگی می‌شوند.

در بیانیه عفو بین الملل همچنین آمده است که بر اساس شواهد بدست آمده مناطق مسکونی بدون هیچ ملاحظه ای همچون مواضع نظامی هدف حملات قرار گرفته اند.

عفو بین الملل با ۱۷ تن از جمله کارکنان بهداشت و امدادرسانان و آوارگان صحبت کرده و درباره ویدیوها و گزارشات پزشکی درباره این جنایت‌ها تحقیق کرده است.

این سازمان ادامه داد که اطلاعات به دست آمده حاکی از حملات ترکیه به مناطق مسکونی، به ویژه حمله به یک خانه، یک نانوایی، یک مدرسه از سوی ترکیه و گروه‌های مسلح سوری متحد این آنکارا است.

کومی نایدو، دبیرکل عفو بین الملل اعلام کرد که ترکیه مسئول اقدامات گروه‌های مسلح است. ترکیه به این گروه‌ها اجازه داده مرتکب هر نوع جنایتی شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این اردوغان بی شرف آتش بس حالیش نیست،

    • ...

      خدا لعنتت کنه ترکیه

    • مرگ برخائنین وطنم

      تف تو صورت ارودوغان نامرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج