جاباما
۹۱۹۸۵۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

جایزه ادبی ۶۰۱هزار یورویی به خاویر سرکاس رسید

جایزه ادبی پلنتا که باارزش‌ترین جایزه ادبی اسپانیا است، به خاویر سرکاس، نویسنده شناخته‌شده اسپانیایی تعلق گرفت.

ایبنا: خاویر سرکاس، نویسنده سرشناس اسپانیایی موفق شد جایزه شصت و هفتمین دوره جایزه ادبی پلنتا را که معتبرترین و باارزش‌ترین جایزه ادبی اسپانیایی ‌زبان است، به خود اختصاص دهد.

او برای رمان پلیسی با عنوان «ترا آلتا» که روایتی درباره تحقیق یک پلیس در کاتولونیا بعد از حملات مرگ‌بار ماه آگوست سال ۲۰۱۷ شهر بارسلون و کمبریلز اسپانیا است، شایسته دریافت این جایزه شناخته شد.

جایزه ادبی ۶۰۱هزار یورویی به خاویر سرکاس رسید

خاویر سرکاس در مراسم اهدای این جایزه که روز ۱۵ اکتبر(۲۳ مهر) در بارسلون برگزار شد گفت: «من اکنون ۵۷ ساله هستم و در این سن وسال خطرناک‌ترین چیز برای یک نویسنده این است که به تکرار خود روی بیاورد و من تلاش کرده‌ام از طریق یک اثر کاملا متفاوت از این خطر خود را دور نگه دارم؛ اما در عین حال به آثار قبلی‌ام وفادار باشم. پس‌زمینه آثار قبلی من همانند این رمان پلیسی است اما با این تفاوت که در آثار پیشین از همان اول پیدا بود چه کسی باید مورد سرزنش قرار بگیرد. این رمان در واقع بازتاب موضوعات و پرسش‌های خاصی باشد که مورد علاقه من است. پرسش‌هایی که متاسفانه در دوران اخیر خیلی مد شده‌اند: ارزش قانون، امکان عدالت و مشروعیت انتقام.»

هیئت داوران این جایزه نیز درباره اثر برگزیده بیان داشت: «کرکاس در این اثر نیز همانند دیگر آثارش مرزهای واقعیت و خیال را در هم آمیخته است. این رمان وضعیت سیاسی کاتولونیا معاصر را روایت می‌کند.»

سال گذشته جایزه ادبی پلنتا به شانتیاگو پستگیلو، نویسنده اسپانیایی برای رمان «یو، جولیا» که بر اساس زندگی جولیا دومنا، امپراطور رومانی نوشته شده بود تعلق گرفت.

خاویر سرکاس، نویسنده ۵۷ ساله اسپانیایی، نویسنده و استاد دانشگاه خیرونا اسپانیا است. رمان «سربازان سالامیس» مهم‌ترین اثر نویسنده اسپانیایی است که در سال ۲۰۰۱ منتشر شد و تاکنون به ۲۰ زبان در دنیا از جمله فارسی ترجمه شده است.

این جایزه با ارزش ۶۰۱ هزار یورویی که بالاترین جایزه نقدی دنیا بعد از نوبل به شمار می‌رود، سال ۱۹۵۲ توسط «پلنتا» یکی از برترین ناشران اسپانیا تاسیس شد و تنها به نویسندگان اسپانیایی و آمریکای لاتین می‌رسد.

ماریو بارگاس یوسا و کاملو خوزه سلا، برندگان نوبل ادبیات از جمله برندگان دوره‌های پیشین این جایزه بوده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج