جاباما
۹۲۰۳۳۴
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

تولید روزانه ۲۵۰ مترمکعب شیرابه در سایت آرادکوه

رییس اداره محیط زیست انسانی استان تهران گفت: روزانه بالغ بر ۷۵۰۰ تا ۸۰۰۰ تن پسماند به سایت آرادکوه منتقل و دست کم ۲۵۰ مترمکعب شیرابه از آن‌ها تولید می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: رییس اداره محیط زیست انسانی استان تهران گفت: روزانه بالغ بر ۷۵۰۰ تا ۸۰۰۰ تن پسماند به سایت آرادکوه منتقل و دست کم ۲۵۰ مترمکعب شیرابه از آن‌ها تولید می‌شود.

فاطمه اکبرپور اظهار کرد: در استان تهران شیرابه‌های زباله فقط مربوط به سایت آرادکوه نمی‌شود چون در این استان مراکز دفع پسماند دیگری نیز وجود دارد.

تولید روزانه ۲۵۰ مترمکعب شیرابه در سایت آرادکوه

وی با بیان اینکه پسماند به‌صورت مستمر در همه جای کشور از جمله استان تهران و در پی آن شیرابه تولید می‌شود،گفت: متاسفانه شیرابه یکی از معضلات حوزه مدیریت پسماند است و در مدیریت و کنترل آن در استان تهران تاکنون ضعیف عمل کرده‌ و موفق نبوده‌ایم.

رییس اداره محیط زیست انسانی استان تهران تصریح کرد: مدیریت شیرابه زباله همانند یک کلاف سردرگم است چون این موضوع از مبدا به‌درستی مدیریت و به مردم اطلاع‌رسانی و آموزش کافی ارایه نمی‌شود.

وی افزود: مشکل اساسی شیرابه در مرکز دفع نمود پیدا می‌کند. بر اساس قانون، کنترل و مدیریت شیرایه برعهده مدیر اجرایی یعنی شهرداری‌ها است البته این بدان معنا نیست که شهرداری تهران کاری انجام نداده است. در سال‌های اخیر شهرداری تهران با هزینه‌های میلیاردی سیستم تصفیه شیرابه به ظرفیت اسمی تقریبا ۱۴۰۰ مترمکعب در روز را راه‌اندازی و سیستم تصفیه شیرابه چند مرحله‌ای احداث کرد. متاسفانه این سیستم به علت ایراد در طراحی یا مشکل فنی و یا بهره‌برداری نادرست کارایی لازم را نداشت بنابراین مدتی از مدار خارج شد.

رییس اداره محیط زیست انسانی استان تهران تاکید کرد: شنیده‌ها حاکیست که این سیستم اخیرا وارد مدار شده است و دوباره شیرابه را وارد آن کرده‌اند. این سیستم باید کار کند تا ما بر اساس خروجی آن آنالیز کنیم که موفق عمل کرده است یانه؟ پس سرمایه گذاری انجام شده است اما نیاز به بهره‌برداری و اپراتوری مطلوب دارد.

وی درباره مزایای استفاده مطلوب از شیرابه‌ها گفت: فضای سبز کهریزک وحوالی آراد کوه برای آبیاری مشکل آب دارد و آب به‌صورت تانکری تامین می‌شود. اگر روی شیرابه‌ها مدیریت اصولی و تصفیه درست انجام شود، آب تولید شده در همین مکان صرف می‌شود.

اکبرپور تاکید کرد: با توجه به مشکل کمبود آب، شیرابه می‌تواند یکی از منابع آبیاری فضای سبز باشد. ما نیاز به بازچرخانی آب داریم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا سایر مراکز دفع پسماند استان تهران توانسته‌اند از شیرابه‌ها استفاده کنند،اظهارکرد: متاسفانه جز آراد کوه در سایر مراکز دفع پسماند استان تهران این کار انجام نشده است البته سایر مراکز دفع پسماند پیگیری‌هایی انجام داده‌اند و سرمایه‌گذاری‌هایی در این مکان‌ها شروع شده است و تا به سرانجام برسد زمان می‌برد.

اکبرپور در پایان درباره میزان صرفه اقتصادی سرمایه‌گذاری در مراکز دفع پسماند گفت: نمی‌توان انتظار صرفه اقتصادی از محل تصفیه شیرابه داشت. این سرمایه‌گذاری بیشتر باید با هدف ارتقای سلامت بهداشت محیط و جامعه انجام شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پول ساخت کارخانه امحا و بازیافت زباله را در سوریه و لبنان خرج کردید حالا زباله سلامتی ملت ایران را گرفت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج