۹۲۰۴۴۳
۱۷ نظر
۵۰۱۱
۱۷ نظر
۵۰۱۱
پ

توضیح سایپا در مورد خبر گران‌فروشی خودروسازان

سایپا در واکنش به موضوع فروش سراتو کارخانه با قیمتی بالاتر از بازار اعلام کرد: در حال حاضر اختلاف قیمت به شکلی که برای خودرو سراتو مطرح می‌شود، در خصوص تعدادی دیگر از محصولات سایر شرکت‌ها نیز وجود دارد.

خبرگزاری فارس: سایپا در واکنش به موضوع فروش سراتو کارخانه با قیمتی بالاتر از بازار اعلام کرد: در حال حاضر اختلاف قیمت به شکلی که برای خودرو سراتو مطرح می‌شود، در خصوص تعدادی دیگر از محصولات سایر شرکت‌ها نیز وجود دارد.

روابط عمومی سایپا در واکنش به انتشار خبری با عنوان «گران‌فروشی خودروسازان/ سراتو کارخانه ۱۴ میلیون تومان گران‌تر از بازار» در خبرگزاری فارس، توضیحی را ارائه کرد که در ادامه به همراه توضیحات فارس می‌خوانید:

۱- همان‌گونه که گروه خودروسازی سایپا پیش‌تر به طور رسمی اعلام کرده، با توجه به تحریم‌ها و ترک ایران توسط شرکای خارجی نظیر شرکت کره‌ای کیاموتورز، «تولید» سراتو در این گروه خودروسازی متوقف و این خودرو از سبد فروش محصولات سایپا حذف شده است. در حال حاضر تعداد بسیار محدودی از این خودرو وجود دارد که با مجوز مراجع ذی‌ربط و تحت نظارت نهادهای نظارتی در طرح‌های تبدیلی و با تخفیف ویژه در قبال تعهدات غیرقابل تولید بر جای مانده از گذشته (فقط به صورت تبدیلی) عرضه می‌شوند و گروه سایپا هیچ برنامه‌ای برای فروش این خودروها با قیمت اعلام شده و یا هر قیمت دیگری نداشته و در آینده نیز نخواهد داشت.

۲- در حال حاضر اختلاف قیمت به شکلی که برای خودرو سراتو مطرح می‌شود، در خصوص تعدادی دیگر از محصولات سایر شرکت‌ها نیز وجود دارد، لیکن اصرار بر مطرح کردن اختلاف قیمت خودرو سراتو آن هم در نیمه شب یک روز تعطیل و اختصاصی تیتر اصلی به آن، برای خودرویی که تولید و فروش آن توسط سایپا مدت‌هاست متوقف شده، شائبه عدم بی‌طرفی و تلاش هدفمند و جهت‌دار برای ایجاد ذهنیت منفی بر علیه یک تولیدکننده داخلی را در میان مخاطبان در سال رونق تولید تقویت می‌کند.

۳- از آن جا که قیمت بازار متغیر بوده و متأثر از عرضه و تقاضا شکل می‌گیرد، قیمت اعلام شده در گزارش آن خبرگزاری برای کارخانه متعلق به فروش ماه‌های قبل بوده است. سؤال اینجاست در حالی که سایپا از مدت‌ها پیش تاکنون در طرح فروش فوری خود، عرضه سراتو را متوقف کرده، قیمت فروش فعلی کارخانه از کدام منبع به دست آمده و به استناد آن، سایپا گران‌فروشی متهم شده است؟ در شرایط رکود بازار و تعاملات رسمی کشور که با رکود معاملات خودرویی همراه است، چه اصراری وجود دارد که به مخاطب قبولانده شود که سایپا در حال فروش خودرو سراتو با قیمت ۱۴ میلیون تومان بیشتر از بهای آن در بازار است؟

گرچه واضح است کاهش قیمت سراتو در بازار از ۳۸۰ میلیون تومان در ابتدای سال به قیمت فعلی ناشی از عرضه مناسب این خودرو در ماه‌های قبل توسط سایپا و اشباع آن در بازار است.

توضیح فارس:

۱- همانطور که سایپا در مورد شماره ۱ عنوان کرده در حال حاضر عرضه سراتو به عنوان خودروی جایگزین در طرح‌های تبدیلی قابل ارائه به خریداران خودروهایی است که تولید نمی‌شوند. در این زمینه سایپا طرح جایگزین را برای خریداران ساندرو با قیمت ۲۳۵ میلیون تومان ( از حدود ۱۵ روز پیش) اعمال می‌کند که البته به گفته مدیران برخی نمایندگی‌های فروش سایپا، این طرح چندان مورد استقبال این دسته از مشتریان قرار نگرفته زیرا اولاً مشتریان خودرویی مانند ساندرو، توان مالی خرید سراتو را ندارند و ثانیاً این مشتریان معتقدند طرح جایگزین باید طوری اعمال شود که زیان مالی ناشی از عدم تحویل ساندرو برای آنها جبران شود. این مشتریان می گویند اگر سراتو را با قیمت ۲۳۵ میلیون تومان خریداری کنند و آن را در بازار با قیمت ۲۸۱ میلیون تومان بفروشند، ۴۶ میلیون تومان عایدشان خواهد شد اما اگر همان ساندرو (خودروی ثبت نامی خود و یا خودرویی در حد آن) را با قیمت خرید ۵۰ میلیون تومان تحویل بگیرند می‌توانند آن را به قیمت ۱۲۰ میلیون تومان در بازار بفروشند و از این محل ۷۰ میلیون تومان عایدشان خواهد شد.

۲- جدای از طرح جایگزین، قیمت فروش نقدی سایپا در ماه‌های گذشته برای سراتو ۲۹۵ میلیون تومان بود که همان موقع هم قیمت بازار پایین‌تر از نرخ کارخانه بود به طوری که در شهریور سال جاری قیمت سراتو سایپا در بازار ۲۹۳ میلیون تومان بود در حالی که سایپا آن را با قیمت ۲۹۵ میلیون تومان عرضه می‌کرد.

۳- در مورد نحوه قیمت‌گذاری سراتو ابهاماتی مطرح است از جمله اینکه به چه دلیل در زمانی که این خودرو در بازار با قیمت ۲۹۰ میلیون تومان عرضه می‌شد، سایپا به یکباره قیمت آن را از ۲۲۰ میلیون تومان به ۲۹۵ میلیون تومان افزایش داد و این رشد قیمت ۷۵ میلیون تومانی بدون واکنش وزارت صنعت به عنوان دستگاه ناظر بر عملکرد خودروسازان اتفاق افتاد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کارخانه های لگن سازی ایران دزدن

    • بدون نام

      دزدها و خونخواران عزیز، توضیحات بس تامل برانگیزی بود، خداقوت

      پاسخ ها

      • سایپاوایران خودرو:قاتلان ملت

        بزرگترین گرانفروشان ورشوه دهندگان.آقای رئیسی زمانی کاری کرده که جلو خودروسازانو بگیره و محاکمشون کنه.

    • فرزند آریایی

      مملکت گل و بلبل

    • هالویین

      سایپا مطمئن

    • بدون نام

      امکان نداره خودرو سازها بدون چراغ سبز دولت دست به گران کردن خودرو بزنن همانطور که که وزیر سابق صمت قبل از گرانی پراید قیمت پنجاه میلیون تومنی را جلوی خبرنگارها اعلام کرد و بعد از آن خودرو سازها بدون ترس شروع به افزایش قیمتها کردن پس قبل از خودرو سازها وزرای صمت باید محاکمه و جوابگو باشن

    • بدون نام

      آپولو هوا میکنیم، یه پراید لگن نتونستیم درست کنیم.

    • بدون نام

      دروش گل بگیرید

    • بدون نام

      سایپا دزد

    • علی سیدنژاد

      شرکت سایپا یک شرکت کلاهبری است که مردم را پوست میکند دولت هم حمایتش میکند من سال گذاشته یک ساینا ثبت نام کردم به قیمت ۳۶ میلیون حال فراخوان شدم بمبلغ ۵۷ میلیون اسمش چیست .کلاهبرداری دوزدی حرامخواری.من که راضی نیستم . چون یک راننده تاکسی هستم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      مردم دیگه توان خرید قطعه یدکی رو هم ندارند یکم کوتاه بیایید

    • بدون نام

      بابا آب سر بالا رفته ديگه

    • بدون نام

      لعنت بر هرچی ارابه ساز داخلی

    • ali

      برادرمحترم چرا ناراحتی ؟خودروسازها می دانستند که به تعهداتشان عمل نخواهند کرد ازمردم پول گرفتید ماشین ندادید حالا یکی ییدا شده یه چیزی گفته شما به خودتان نگیرید. کی به کی

    • بدون نام

      توضیحات لازم نداریم دزدی شده کارتون...

    • بدون نام

      بابا جمع کنید این تولیدات آشغالتان را هرروز کیفیت خودرو هایتان بدتر میشه آن وقت مآیید پررو،پررو، گران هم می کنید.خجالت هم نمکشید .

    • حمید

      خدا لعنتتون کنه.
      اخه اگه سایپا مشکلی نداشت چرا مدیرای فروشش پرونده شون روی میز رییسی است
      فاز دلسوزی ملت رو هم گرفتن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج