جاباما
۹۲۰۴۵۶
۲ نظر
۵۰۴۸
۲ نظر
۵۰۴۸
پ

در جلسه شورای شهر مطرح شد؛

آب چیتگر نباید به دلیل بدهی قطع شود

عضو شورای شهر تهران از ادامه محرومیت روستا‌های ری از حق آبه رودخانه‌های کن، جاجرود و کرج خبر داد.

خبرگزاری ایلنا: عضو شورای شهر تهران از ادامه محرومیت روستاهای ری از حق آبه رودخانه های کن، جاجرود و کرج خبر داد.

آب چیتگر نباید به دلیل بدهی قطع شود

پس از سخنان وزیر نیرو در صحن شورای شهر تهران، اعضای شورا نظرات خود را ارائه دادند، حسن خلیل آبادی در واکنش به سخنان وی گفت: به عنوان عضوی از شورای شهر تهران باید مطالبی را درخصوص‌ وضعیت شهرستان ری به آقای وزیر بگویم. کشاورزان ری از رودخانه کن، جاجرود و کرج دارای حق آبه بوده‌اند اما از این حق آبه محروم شده‌اند و به جای آب گوارای رودخانه کرج امروز فاضلاب و باقی مانده روان آبها به آن شهرستان می‌رسد.

خلیل آبادی، گفت: امروز فاضلاب خانگی شهر تهران به تصفیه‌خانه ری می‌ریزد که این تصفیه‌خانه چند مشکل اساسی برای اهالی ری به بار آورده است. تمام آب تصفیه شده به ورامین تعلق یافته است که این موضوع اصلا عادلانه نیست و پیش از این قرار بوده است سهم ورامین از این دبی آب کمتر باشد.

وی افزود: در شهر ری مشکل آب برای کشت علوفه و غلات داریم در حالی که با این آبی که به ورامین می‌رود گل کاشته می‌شود. از طرفی به دلیل تصفیه نشدن کامل آب مسیر گذر آب بوی بدی می‌گیرد و زندگی در آن منطقه مشکل شده است.

در ادامه زهرا صدراعظم نوری خطاب به وزیر نیرو گفت: نقش فضای سبز در تولید اکسیژن بر کسی پوشیده نیست، اما توجه به منابع آبی محدود تامین آب فضای سبز از طریق پساب باید مدنظر قرار گیرد و از دوستان در شرکت آب و فاضلاب درخواست دارم که برنامه‌های جدی در این زمینه داشته باشند و با شورای شهر همکاری داشته باشند.

وی ادامه داد: در اردیبهشت 98 مقرر شد شورای شهر با شرکت آب و فاضلاب برنامه‌هایی داشته باشد و جهت نصب تجهیزات اطفای حریق به ویژه در صورت وقوع زلزله احتمالی در پایتخت،‌ تامین پساب برای فضای سبز و تامین آب شرب مترو را انجام دهند و باید تسهیلاتی در این زمینه بر اساس قانون فراهم و مدل‌های مالی فی‌مابینی ارائه شود.

نوری گفت: از دهه 70 شرکت آب و فاضلاب با شهرداری تعامل داشته و باید شبکه‌ آب و فاضلاب در پایتخت کاملا تکمیل شود که هنوز 30 درصد باقی مانده و کامل شدن آن به لحاظ زیست محیطی حیاتی است.

نوری به مسأله حق آبه پارک چیتگر نیز اشاره کرد و گفت: از دهه 40 حق‌آبه برای چیتگر منظور شده ولی به دلیل بدهی‌ها در دو فصل آب به روی چیتگر بسته می‌شود و بسیاری از بخش‌های این پارک دچار آسیب شده است. انتظار نداریم به دلیل بدهی‌ها آب بر روی چیتگر بسته شود و همکاری‌های لازم در این راستا باید انجام گیرد.

وی در پایان از روند کند جابجایی تیرهای برق در بافت‌های فرسوده نیز انتقاد کرد و گفت: این مساله نارضایتی‌هایی ایجاد کرده و درخواست داریم که به این مسأله توجه ویژه شود.

در ادامه وزیر نیرو در پاسخ به نظرات اعضای شورا بابیان اینکه مسئولیت هرآنچه که اکنون مطرح می شود با من است گفت: شبکه فاضلاب تهران ۷۵ درصد اجرایی شده است و طی ۵ سال آینده کل شبکه فاضلاب تهران اجرا خواهد شد.

وی درخصوص پارک چیتگر نیز گفت: بخشی از پارک چیتگر با آب شهری آبیاری می شود که باید پساب جایگزین آن گردد‌.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مسولان همگی از دهاتشون رفتند شمال شهر نشین شده اند . و پایین شهر را به امان خدا ول کرده اند

    • خدا

      به این میگن یک مدیریت قوی وهوشمند در نابود سازی یک تمدن!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج