جاباما
۹۲۰۴۷۸
۱۷ نظر
۵۰۰۴
۱۷ نظر
۵۰۰۴
پ

پروین: «آقاویلموتس» خیلی بد ارنج می‌کنه!

پیشکسوت محبوب فوتبال ایران با انتقاد از عملکرد ویلموتس گفت: ما جلوی پرتغال و اسپانیا تو جام جهانی اونطوری بازی کردیم. چرا باید به بحرین ببازیم؟!

خبرورزشی: علی پروین که بازی بحرین را از دقیقه یک تا ۹۰ دیده بود، معتقد است ویلموتس نباید با چنین ترکیبی برابر میزبانش قرار می گرفت. ویلموتس یک‌جور‌هایی انگار از آن‌ور بام افتاده. این هم شاید به خاطر شرایطی باشد که فدراسیون و بعضی طرفداران فوتبال برایش به وجود آورده‌‎اند. تیم ملی در دوران کارلوس کی‌روش محافظه کارانه فوتبال بازی می‌کرد. بیس کار دفاعی بود و هر زمان نیاز داشتیم حمله می‌کردیم.

این باعث شد تا بعضی از منتقدان بگویند ایران دفاعی است و ما نیاز به کسی داریم که تیم ملی را هجومی کند. ویلموتس از روز اولی که به ایران آمد، با این خواسته فدراسیون روبه‌رو شد که تیم ملی باید هجومی بازی کند. تاج در مذاکراتی که با این مربی داشت به او گفته بود تیمی هجومی می‌خواهند. حاصل این فشار برای بازی هجومی هم در بازی با بحرین کاملاً مشخص شد. موضوعی که انتقاد علی پروین را هم به همراه دارد.

او که برای مراسم اربعین به خانه سعید فتاحی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ رفته بود، مقابل حضار به انتقاد از مارک ویلموتس پرداخت. پروین ابتدا به چینش تیم ملی ایراد گرفت: «آقا ویلموتس خیلی ارنج تیمو بد می‌چینه. تیمی که می‌خواد خوب بازی کنه اول باید ارنج خوب داشته باشه. هنوز تیم ملی بازی نکرده بود هی می‌گفتن ایران قدرتمند شده. ما گفتیم اول بذارین با چند تا تیم خوب بازی کنیم.

به نظرم آقا ویلموتس اول باید ترکیب تیمو درست بچینه.» او در ادامه حرف جالبی زد: «باید با تاج صحبت کنم و بهش بگم. به خدا ما تیم خوبی دادیم به ویلموتس. یه جورایی تیم حاضر و آماده از کی‌روش رسید دست ایشون. دیگه توقع ما اینه حداقل بتونیم جلوی تیمی مثل بحرین بهتر بازی کنیم. ما جلوی پرتغال و اسپانیا تو جام جهانی اونطوری بازی کردیم. چرا باید به بحرین ببازیم؟».

اما ایراد علی پروین به ترکیب تیم ملی چیست؟ او می گوید: «بابا سه تا مهاجم که تو زمین نمی‌ذارن. تیم نیاز به هافبک هم داره. انصاری‌فرد، طارمی و سردار آزمون سه مهاجمی هستن که همزمان تو ترکیب بازی می‌کنن. من یه سؤالی دارم. کی باید به اینا پاس بده؟ بابا ما باید یکی تو زمین بذاریم که به این سه تا بازیکن پاس بده. تیم ما پاسور نداره که واسه اینا موقعیت بسازه. دوره کی‌روش می‌گفتن پاسور نداریم. الان چی؟»

پروین در ادامه از این سه فورواد هم کمی گلایه کرد: «وقتی شما سه تا فوروارد می‌ذاری تو زمین، هر کدوم می‌خوان خودشون گل بزنن. این‌طوری می‌شه که تیم می‌ریزه بهم. الان سردار، طارمی و انصاری‌فرد بازیکنایی هستن که می‌خوان گل بزنن. باید یه تغییراتی تو ترکیب بدیم وگرنه این‌طوری نمی‌تونیم نتیجه بگیریم. خود من توقعم این بود که وحید امیری بازی کنه وقتی اینقدر خوبه. بازیکنایی داریم که خیلی تو خط هافبک هم به درد تیم می‌خورن.»

به نظر می‌رسد روز‌های سخت ویلموتس در فوتبال ایران خیلی زود آغاز شده است. قطعاً اگر او بنا را تنها روی فوتبال تهاجمی بگذارد و بخواهد هر بازی سه فورواد بچیند، کار سخت خواهد شد. ایران نشان داده اگر تنها روی بازی تهاجمی تمرکز کند اتفاقات بدی در زمین برایش می‌افتد. ویلموتس هم خیلی زود متوجه این موضوع شد. باید دید او در دیدار‌های بعدی چه تصمیمی اتخاد خواهد کرد؟ آیا ویلموتس در چینش تیمش تغییر ایجاد می‌کند؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آپولو ۱۱

      حالا یه باخت داده دهنش رو سرویس کردن همه شدن استاد خخخخ

    • بابک

      دفاع چی اونم مقصر ویموتسه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این پروین به آب و آتش میزنه که دیده بشه و بزور دست و پا میزنه خودشو مطرح کنه! ولی حناش واسه هیشکی رنگی نداره.

    • آسمان ابی بلداجی

      بزارین کارشا بکنه چیکار دارین تا دیروز ک خوب بود

    • afshin

      مربی باید نظر درست رو تیم داشته باشه نه هر کس نظر بده همونو انجام بده.اینم رفتنیه مربی بدرد بخور نیاز داریم

    • بدون نام

      سلطان علی پروین شاید به قول امروزی ها فوتبال آکادمیک نداند ولی ژنتیکی استاد فوتبال است و بیشک یکی از بهترین ارنجمن های فوتبال ایران و آسیا بوده ایا میدانستین تیم ملی ایران 98 را از پلی اف تا پایان جام جهانی او ارنج کرد همین الان هم اگر ارنج پرسپولیس و تیم ملی را به او بسپارند بهترین ترکیب را وارد میدان میکند ولی افسوس که در فوتبال ما از چنین بزرگانی استفاده نمیشود چون پیشرفت در فوتبال ما حد تعریف شده ای دارد که نباید از آن عبور کرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایشون که برای ابراز نوکری و ارادت راهی رو نرفته باقی نگذاشت از عیادت و دست بوسی آیات عظام تا همراهی و پادویی برای عابدینی که موضع حکومتیش بر همه آشکاره!!! دیگه چکار مونده که برای ابراز نوکری انجام بده؟ اگه شما واردتری و راه دیگه ای هم بلدی بهش یاد بده

    • بدون نام

      پروین در فوتبال مثل اسفندیار منفردزاده در موسیقی است یک استعداد ناب ژنتیکی بهترین ارنج کننده حتی در سطح آسیا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ای زاررررررت

      • بدون نام

        زرررررررررررررررررررررررررررت

      • تاج بزرگ آسیا، چهارفینال آسیا، دوقهرمانی آسیا⭐⭐حسرت نیاکان لنگی ها

        سیستم پروین ک مسخره عالم و آدم و لیگ ایرانه. مگ یادت رفته تیمی ک بزن زیرش بازی میکنه بهش میگن سیستم پروینی؟ بعد توئه لنگی متوهم توهم زدی؟

    • بدون نام

      آخه بدبخت توهمی یه جوری میگی بایدباتاج صحبت کنم انگارکاره ای هستی تواین مملکت بیچاره تاج توروآدم حساب نمیکنه

    • بدون نام

      خخخخخخخخخخ وای خدامردم ازخنده ای خداسایه این دلقکوازسرفوتبال ماکم نکن

    • بدون نام

      تواول ببین تاج جواب سلامتومیده بعدتوهم بزن

    • بدون نام

      فوتبال ایران علیرغم بازیکن های خوبی که داره از استانداردهای جهانی خارجه مخصوصا تو فاز دفاعی وهجومی اینو قشنگ زمان کیروش بازی با ژاپن و الان هم با بحرین خودش نشون دادبه قول معروف ته فوتبال ما اینه با استعدادهای پراکنده نه با یه آکادمی ازقبل طراحی شده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاملأ نظرتون کارشناسانه و درست و دقیقه.

    • بدون نام

      حرف علی دنبه درسته که تیم ملی هافبک توپ رسان به مهاجمین نداشت و جای خالی یکی مثل کریم باقری و یا اندو تیموریان بشدت احساس میشد ولی این سه نفر که میگه فوروارد، فقط اسمشون فوروارد بود مگه ندیدین بخصوص سردار آزمون بخاطر توپ گرفتن بیشترهافبک و تا نزدیکیهای دفاع عقب می آمد! در کل ارنج خوبی نبود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج