جاباما
۹۲۰۵۸۳
۵ نظر
۵۰۰۸
۵ نظر
۵۰۰۸
پ

پیشنهاد یک نماینده درباره پخش اعترافات

قاسم میرزایی‌نیکو گفت: رئیس قوه قضاییه می‌تواند با بخشنامه داخلی موضوع اعترافات را حل کند و نیازی به قانون در سطح ملی ندارد. برای هر چیز جزئی نیاز به قانون نداریم، اما برای اینکه «دست ما کوتاه و خرما بر نخیل»، این طرح را امضا کردم و امیدوارم از این راه کاری انجام شود.

اعتماد آنلاین: قاسم میرزایی‌نیکو، نماینده دماوند و فیروزکوه، با اشاره به طرح ممنوعیت پخش و ضبط اعترافات صدا و سیما، گفت: مراحل بازپرسی و تحقیق مراحلی است که نشان می‌دهد متهم مجرم است یا خیر. از این رو از افشای هویت متهم در هر مرحله‌ای قبل از اثبات جرم باید پرهیز شود.

او ادامه داد: با توجه به مصوبه‌ای که سران داشتند و اختیاری که به قوه قضاییه داده شد- که تجدید نظر را کلاً نادیده گرفت- در حال حاضر پرونده‌های مفاسد اقتصادی به صورت علنی پخش می‌شود، اما در نهایت زمانی که بررسی می‌کنیم می‌بینیم بسیاری از مسائل در پرونده وجود داشته که قبل از پخش می‌توانستند در موردشان تحقیق کنند.

پیشنهاد یک نماینده درباره پخش اعترافات

این نماینده مجلس همچنین به هدف طرح ممنوعیت پخش و ضبط اعترافات تلویزیونی اشاره کرد: طرحی که دوستان با فوریت تهیه کردند برای این است که از پخش اعترافات متهمان قبل از صدور حکم جلوگیری شود و بعد از آنکه مراحل بازپرسی و بازجویی تمام شد، می‌توانند هویت آنها را افشا کنند.

میرزایی‌نیکو گفت: قوه قضاییه نیازی به این قوانین ندارد و دست قوه قضاییه کاملاً باز است. رئیس قوه قضاییه می‌تواند با بخشنامه داخلی موضوع اعترافات را حل کند و نیازی به قانون در سطح ملی ندارد. برای هر چیز جزئی نیاز به قانون نداریم، اما برای اینکه «دست ما کوتاه و خرما بر نخیل»، این طرح را امضا کردم و امیدوارم که از این راه کاری انجام شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شماها از چی میترسید؟ چرا در مورد رای نمایندها به طرح و لایحه از شفاف سازی واهمه دارید . ولی پیگیر عدم پخش اعترافات مفسدین هستید.

    • محمدرضا بختیار

      جناب میرزایی برای درک و تحلیل جنابعالی در جایگاه نماینده مجلس شورای اسلامی بسیار متاسفم!!!تا زمانی که شما عقیده ندارید که جزء و اجزا تشکیل دهنده کل هستند باید اقتصاد کشور به فنا برود و رانت و لابی در روزنه های تو در توی حوزه های مختلف کشور نقش نابودگر ایفا کنند قوانینی که سلیقه ای و در برابر ملاحظات دست باز در انتشار بخشنامه ای دارند هیچگاه قوانین پویایی نخواهند شد.

    • بدون نام

      چرا مخفی کاری؟ یک نفر میشه متهم و بعد از اثبات جرم میشه مجرم.اگر آموزش ببینیم که متهم تا اثبات جرم بی گناه است آنوقت مشکلی نخواهیم داشت چرا که اگر نام متهم اعلام شود اگر شاکی دیگری وجود داشته باشد می‌تواند به نوبه خود شکایت کنه . ما مثل اینکه خودمون عقل سلیم نداریم و همیشه یک نفر باید برای ما نظر بده و یا بدتر به جای ما تصمیم بگیره. مطالعه کردن روشهای برخورد با متهمان دیگر کشورها شاید زمینه خوبی برای ارتفاع روشهای برخورد قانون با متهمان را برای ما شفافتر کند.متهم باید شناسایی شود.

    • احد

      این طرح ها اگر چه ظاهر موجه ای دارد اما در پس این ژست ها چیز دیگری حس می شود
      اینکه مردم در جریان ریز امور قرار بگیرند حس رضایت و اعتماد بیشتری می کنند تا اینکه در خفا محاکمه انجام شود و نهایتا یک اطلاعیه خوانده شود

    • بدون نام

      احتمالاً می ترسند که نام یکی از نمایندگان در اعترافات برده شود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج