جاباما
۹۲۱۰۰۱
۲ نظر
۵۴۳۶
۲ نظر
۵۴۳۶
پ

کدو سبز برشته در فر با طعم لیمو و پنیر پارمزان

کدو سبز برشته در فر یکی از سبزیجات بغل بشقابی خوشمزه است. این یکی با طعم سیر و لیمو به همراه پنیر پارمزان در فر برشته می‌شود. این بغل بشقابی برای سرو کردن با اغلب غذا‌ها توصیه می‌شود. همچنین می‌توان از آن به عنوان یک میان وعده استفاده کرد.

برترین‌ها: کدو سبز برشته در فر یکی از سبزیجات بغل بشقابی خوشمزه است. این یکی با طعم سیر و لیمو به همراه پنیر پارمزان در فر برشته می‌شود. این بغل بشقابی برای سرو کردن با اغلب غذا‌ها توصیه می‌شود. همچنین می‌توان از آن به عنوان یک میان وعده استفاده کرد.

کدو سبز از نظر بعضی‌ها یک سبزی بی‌مزه و خسته کننده است، اما همین سبزی وقتی که با روغن لیمو و سیر برس زده می‌شود و روی آن هم مقداری پنیر پارمزان ریخته می‌شود، مسلما دیدگاه‌ها را عوض خواهد کرد. من نمی‌توانم خوردن کدو سبز را کنار بگذارم حتی وقتی که فصل پاییز رسیده باشد، چون اگر چه جزو سبزیجات تابستانی هستند، اما اکثر فصل‌های سال ما را همراهی می‌کنند. این بغل بشقابی عالی از آن‌هایی است که باید سعی کنید آن‌ها را درست کنید تا ببینید چگونه غذای اصلی را فراموش کرده و فقط به خوردن این‌ها ادامه می‌دهید.

کدو سبز برشته در فر با طعم لیمو و پنیر پارمزان

برشته کردن سبزیجات در فر روش مورد علاقه من برای درست کردن آنهاست، چون از بافت و ظاهر آن‌ها به این روش خوشم می‌آید (بدون آب انداختن و له شدن، نرم می‌شوند) و طعم آن‌ها با استفاده از مواد دیگر بهتر می‌شود.

وقتی که مواد مورد علاقه دیگرتان را به آن اضافه می‌کنید و حسابی ترد و مزه‌دار می‌شوند و همان چیزی می‌شوند که دلتان می‌خواهد. این دستورالعمل را برای روز‌هایی که چند کدو سبز خسته در خانه دارید و نمی‌دانید با آن‌ها چکار کنید، نگه دارید. این کدوسبز‌ها برای همراهی با اغلب غذا‌های شما خوب هستند و این پاداش شما برای درست کردن این سبزی دوست داشتنی است.

مواد تشکیل دهنده کدو سبز برشته به قرار زیر هستند:

  • کدو سبز
  • رنده پوست لیمو
  • پارمزان
  • سیر
  • روغن زیتون

همانطور که می‌بینید این مواد ساده هستند که بهترین بخش این دستورالعمل است. شما با موادی ساده و در دسترس یک خوراکی خوشمزه به عنوان میان وعده و یا بغل بشقابی خواهید داشت.

مواد لازم

  • کدو سبز: ۴ تا ۵ عدد متوسط
  • روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری
  • رنده پوست لیمو: ۱ قاشق چایخوری از یک عدد لیمو زرد
  • سیر: ۲ حبه، له شده یا رنده شده
  • پنیر پارمزان: ۳/۴ پیمانه رنده ریز
  • نمک و فلفل سیاه: مقداری

کدو سبز برشته در فر با طعم لیمو و پنیر پارمزان

کدو سبز برشته در فر با طعم لیمو و پنیر پارمزان

طرز تهیه

۱. فر را با حرارت ۱۷۵ درجه سلسیوس روشن کنید. یک سینی کلوچه را با فویل آلومینیوم بپوشانید.

۲. کدو سبز را دو نیم کرده یا چهار قاچ کنید. اگر آن‌ها را دو نیم کنید، پنیر پارمزان راحت‌تر و به طور مساوی روی آن‌ها پاشیده می‌شود.

کدو سبز برشته در فر با طعم لیمو و پنیر پارمزان

۳. داخل کاسه‌ای کوچک، روغن زیتون، رنده پوست لیمو را ریخته و مخلوط کنید. کدو سبز‌های برش زده را روی سینی آماده شده بچینید. بین آن‌ها قدری فاصله بگذارید.

۴. مخلوط روغن زیتون را روی سطح کدو سبز‌ها بمالید. روی هر کدام خیلی خوب روغن بمالید نه اینکه حالت لکه‌ای داشته باشد. روغن کمی جمع می‌شود و باید آن را پخش کنید.

۵. روی آن‌ها مقداری پنیر پارمزان بریزید. سعی کنید تا آنجایی که ممکن است روی کدو‌ها پنیر را بپاشید و پخش کنید، به صورتی که روی لبه‌ها هم پنیر قرار گیرد. کمی نمک و فلفل روی آن‌ها بپاشید.

۶. این کدوسبز‌ها را داخل فر به مدت ۱۱ تا ۱۳ دقیقه بپزید سپس در طبقه نزدیک گریل بگذارید و آن‌ها را به مدت چند دقیقه گریل و برشته کنید تا پنیر‌ها قهوه‌ای طلایی شوند. آن‌ها را گرم سرو کنید.

کدو سبز برشته در فر با طعم لیمو و پنیر پارمزان

نکات مهم

  • شما می‌توانید از ادویه‌ها و گیاهان معطر متفاوتی استفاده کنید تا طعم دلخواه‌تان را ایجاد کنید. اگر سعی کنید چندین نوع ادویه مثل فلفل قرمز، پاپریکا و یا حتی کاری استفاده کنید، طعم عالی ایجاد خواهید کرد. می‌توانید مقداری گیاهان معطر مثل رزماری، آویشن و یا گیاهان محلی منطقه خودتان استفاده کنید.

منبع: cookingclassy

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ادیب

      سیرها را چکار کنبم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بریز توی روغن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج