۹۲۱۰۱۳
۱۱ نظر
۵۰۰۳
۱۱ نظر
۵۰۰۳
پ

ترک عادت موجب مرض است آقای کالدرون!

پرسپولیس مدل ۹۸ یک تیم متفاوت است. تیمی کاملاً متفاوت از گذشته نزدیک خود. بعد از ۴ سال زندگی به انگاره‌های یک پروفسور موفق اما محافظه‌کار و اصولگرا، حالا عصر تازه‌ای از راه رسیده.

ایران ورزشی: پرسپولیس مدل ۹۸ یک تیم متفاوت است. تیمی کاملاً متفاوت از گذشته نزدیک خود. بعد از ۴ سال زندگی به انگاره‌های یک پروفسور موفق اما محافظه‌کار و اصولگرا، حالا عصر تازه‌ای از راه رسیده. اتفاقی که بعد از جدایی ناباورانه و ناگهانی برانکو رخ داده و صد البته بدیهی به نظر می‌رسد.

اتفاقی که جانمایه فوتبال است؛ تفاوت بعد از تغییر. در پرسپولیس این تغییر اما بنیادی‌تر و شگرف‌تر است چه آنکه تغییرات همیشه بعد از یک دوره ثبات بسان یک زلزله عمل می‌کنند و بیشتر به چشم می‌آیند.

در پرسپولیس اما دوره گذار به نظر مهیب‌تر از آن چیزیست که انتظار داشتیم. موفقیت تمام و کمال سرخ‌ها در این ۴ سال و البته مدل جدایی برانکو، سبب شده که پرسپولیس ناگهان دچار بحرانی شود که تغییر در آن پیش‌ پا افتاده‌ترین بحث است.

جانشین برانکو مهم‌ترین دلیل و بهانه تغییرات است. گابریل کالدرون با تباری متفاوت، خاستگاه فوتبالی متفاوت و نگرش و رویکردی متفاوت‌تر. کالدرون چه در کلیات و چه در جزئیات هیچ شباهتی به برانکو ندارد پس این همه تفاوت در پرسپولیس بدیهی به نظر می‌رسد.

فراموش نکنیم که پرسپولیس ۴ سال با یک روش، یک سیستم و یک تفکر بازی کرده، پس شیفت از برانکو به کالدرون که سیستمی متفاوت، تفکراتی متفاوت‌تر و ذهنیتی کاملاً مغایر با برانکو دارد، دشوارتر و طولانی‌تر است. به ویژه اینکه معمولاً بازیکنان ایرانی روحیه‌ای خشک و غیرقابل انعطاف درباره تغییرات تاکتیکی دارند و به دشواری با آن کنار می‌آیند. فوتبال بدوی و تهی از انگاره‌های تاکتیکی و بدعت‌های نو، بازیکنان ایران را بسته و تک بعدی بار می‌آورد که معمولاً بخش اعظمی از انرژی یک مربی صرف آموزش به آنها می‌شود. پروسه‌ای دشوار که با توجه به گذر از سن آموزش معمولاً برای بازیکنان داخلی بسیار طاقت‌فرسا و زمانبر است.

کالدرون در پرسپولیس با توجه به فلسفه و تفکرات متفاوتی که دارد، با پروسه دشوار و دیر بازدهی روبه‌روست و حتی ممکن است این پروسه بدون هیچ دستاوردی تا انتهای فصل ادامه پیدا کند. بنا بر این شکیبایی برای تیم کالدرون یک انتظار بدیهی است اما در چنین وانفسایی پرسپولیس نباید عادات خوب و درجه یک دوران اقتدار را فراموش کند.

کالدرون به‌عنوان یک مربی باتجربه و دنیا دیده قطعاً می‌داند که برای ساختن پرسپولیس مدنظرش عصای جادویی ندارد و نمی‌تواند به انقلاب دل ببندد و بدیهی‌ترین روش برای او تغییر گام به گام جزئیات است. او باید ساختار و شالوده تیم برانکو را حفظ کند و روی جزئیات برای رسیدن به مدل دلخواهش بیندیشد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تیم موفق برانکو سخت گل خوردن و راحت گل زدن و در یک کلام سخت باختن و آسان نتیجه گرفتن بود. اتفاقی که تیم کالدرون کاملاً از آن تهی است و درست در نقطه مقابل آن ایستاده. تیمی که آسان گل می‌خورد، سخت گل می‌زند و در نتیجه راحت می‌بازد و دشوار می‌برد. بردهای حداقلی، گل‌های کم‌شمار و باخت‌های پرتعداد در ۷ هفته‌ای که گذشته، مصداق عینی این فرضیه هستند. کالدرون برای ساختن پرسپولیس و رسیدن به نقطه مطلوب باید در ابتدا این ایراد بزرگ را برطرف کرده و به عادات خوب عصر برانکو باز‌گردد. تیمی که برای گل زدن و بردن به ورطه جان کندن نیفتد. کالدرون برای احیای پرسپولیس و این عادات خوب فرصت زیادی ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      عرب گند زد به پرسپولیس و رفت!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لابد فتحی خوبه که هشتاد درصد تیم رو اخراج کرد.غیرابرانکو که خودش میخواست بره .پرسپولیس هم مهره هاش رونگه داشت ودوتاملی پوش هم گرفت ولی تیم سوگلی نباید یک دهم استقلال هم مشکل داشته باشه.

    • بدون نام

      چقدر درام نوشتی آقای نویسنده.
      پرسپولیس مدل برانکو را هیچ مربی نمیتونه اداره کنه.
      برانکو آدم لارج و ریلکسی بود و خرج می کرد.
      از کمیته ضد دوپینگ تا داوران.
      یحتمل کالدرون اهل سخاوت و بخشش نیست وگرنه الان تیمش قهرمان بود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حقیر
        برانکو پنالتی رو زد به آسمان؟
        کی تیم برانکو رو برد فینال آسیا؟ تاج یا کمیته داوران؟
        واقعا حقیرید

    • بدون نام

      من بعنوان یک پرسپولیسی گالدرون مربی نیست باید برانکو هر چی زود تر برگردد تا تیم نابود نشده گالدرون حیا کن پرسپولیس رها کن

    • محمد محمد زاده

      پرسپلیس همیشه پرسپلیسه چه با کالدرون چه برانکو چه......
      استفراغ لال حالا حالا ها کار داره
      امسال هم که قهرمانی مال سپاهان و تراکتوره
      فعلا استفراغ لال ها تو کف باشن
      تا دیداری دوباره بدرود

    • بدون نام

      واقعا كي بايد جواب بده ....اقاي عربببببببببب

    • بدون نام

      کالدرون باید بمونه از برانکو هم بهتره

    • اکبر

      مرتیکه عرب اومد ماموریت داغون کردن پرسپولیس رو به نحو احسنت انجام داد و رفت.خدا ازش نگذره که برای پستهای 2 روزه دنیا این کار رو کرد.تیمی که مهاجم نداره ولی 10 تا وینگر چپ و راست داره. یعنی من تو پلی استیشن همچین تیمی رو با اینهمه ناتوازنی تو خطوط مختلف نمیچینم که کالدرون و علی الخصوص عرب گور به گوری انجام داد.

    • x

      لنگ زمان برانکو فقط با دلالی و زدوبند و پنالتی امتیاز می گرفت هنوزهم می گیرد

    • سعید

      من یه چیزی میگم درست که باید از کالدرون حمایت کرد و میکنیم ولی تا کی بنظرم حداکثر فرصتی که باید به او داد تا نیم فصل است و زمان کافی برای نشان دادن یک مربی است تا خودش رو نشان بدهد و تفکراتش را پیاده کند و اگه تا اون موقع نتیجه نگرفت دیگه نمیشه به او و تفکراتش دلخوش کرد تا فصل و قهرمانی رو از دست ندادیم اگه میخواهید پرسپولیس به همون پرسپولیس چند سال قبل برگردد که یکه تاز لیگ و فوتبال ایران بود و تو فوتبال ایران حکومت میکرد فقط یک راه دارد و اون برگرداندن برانکوست تا دوباره سرمون رو بالا بگیریم و افتخار کنیم چون او تنها یک سرمربی نبود بلکه علم روانشناسی داره و شخصیت دادن و اعتماد بنفس داشتن و آرامش رو بلد بود و تبحر خواستی تو دادن شخصیت به تیم داشت ضمن اینکه از فوتبال ایران شناخت کامل دارد به واسطه حضور چندین ساله و قدمتی که در فوتبال ما دارد حالا خود دانید البته نمیگم از کالدرون الان حمایت نشه ولی نظرم تا نیم فصله و اگه تا اون موقع نتیجه نگرفت باید سریعا با آوردن برانکو دوباره به اوج و کورس قهرمانی برگردیم حالا کجاییم من این حرف رو زدم تنها راهش همینه فعلا ثابت شده که ما با برانکو نتیجه گرفتیم . به امید بازگشت به شخصیت و ابهت تیمی با این همه مهره والا بخدا ....
      برانکو دستش خالی بودا اون نتایج رو گرفت وای بحال اینکه با این مهره ها تیم رو بگیره ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج