۹۲۱۱۴۱
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

خرمشاهی جایزه‌ی خودافشاگری گرفت

انجمن علمی روان‌پزشکان ایران بهاءالدین خرمشاهی، نویسنده و مترجم، را به‌ دلیل خودافشاگری او در ابتلا به بیماری دوقطبی و تلاش او برای آگاهی‌بخشی عمومی در این باره، به‌ عنوان برگزیده دومین دوره جایزه‌ افشین یداللهی معرفی کرد.

برترین‌ها: انجمن علمی روان‌پزشکان ایران بهاءالدین خرمشاهی، نویسنده و مترجم، را به‌ دلیل خودافشاگری او در ابتلا به بیماری دوقطبی و تلاش او برای آگاهی‌بخشی عمومی در این باره، به‌ عنوان برگزیده دومین دوره جایزه‌ افشین یداللهی معرفی کرد.

جایزه افشین یداللهی، به یاد این شاعر و پزشک متخصص اعصاب و روان و با نظرسنجی از روان‌پزشکان سراسر ایران، به برگزیدۀ افراد یا گروه‌های فعال در حوزه‌هاى فرهنگی و هنری تقدیم می‌شود که در گسترش بهداشت روانی و کاهشِ انگ از بیماری‌های روان‌پزشکی یاری رسانده‌اند.

خرمشاهی جایزه‌ی خودافشاگری گرفت

بهاءالدین خرمشاهی که ۷۴ ساله است، در سال ۱۳۸۶ در مقاله‌ای که به‌ قلم او در ابتدای کتاب «شناخت بیماری‌های روانی» (نوشته احمد جلیلی، رئیس انجمن روان‌پزشکان ایران) منتشر کرد، زیرِ عنوان «افسردگی، نگاهی از درون» از دچار بودن خود به بیماری دوقطبی خبر داد و اعلام کرد که ده سال است به بیماری خود پی برده است.

خرمشاهی جایزه‌ی خودافشاگری گرفت

دیگر نامزدهای دومین دوره جایزه افشین یداللهی که برگزیده نهایی آن مشخص شد، عبارت بودند از مهدی قراچه‌داغی، مترجم؛ علی حسین سازمند، مؤسس انتشارات دانژه؛ مصطفی معین، پزشک و بانی برگزاری همایش‌های سلامت روان؛ و داریوش مهرجویی، به‌ خاطر ساخت فیلم «بمانی» درباره‌ خودسوزی زنان و فیلم «گاو» با اقتباس از اثر داستانی غلامحسین ساعدی که روان‌پزشک هم بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      #من نفر دومم :)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج