۹۲۱۲۰۲
۲۱ نظر
۵۰۰۴
۲۱ نظر
۵۰۰۴
پ

هزینه ۱.۵میلیارد دلاری ایرانی‌ها در ترکیه

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تبریز گفت: با وجود دلار ۱۱ هزار تومانی، باز هم تفریحات و اقامت در ترکیه بسیار ارزان‌تر از ایران است ضمن آنکه علاوه بر تفریح بحث خرید مخصوصا پوشاک مطرح است. تولیدات این کشور ۵۰ درصد ارزان‌تر از پوشاک داخلی است ضمن آنکه کیفیت و طراحی به مراتب بهتر است.

خبرگزاری ایلنا: رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تبریز گفت: با وجود دلار ۱۱ هزار تومانی، باز هم تفریحات و اقامت در ترکیه بسیار ارزان‌تر از ایران است ضمن آنکه علاوه بر تفریح بحث خرید مخصوصا پوشاک مطرح است. تولیدات این کشور ۵۰ درصد ارزان‌تر از پوشاک داخلی است ضمن آنکه کیفیت و طراحی به مراتب بهتر است.

مسعود بنابیان ۲ در خصوص افزایش سفر ایرانیان در ۶ ماه اول سال جاری به ترکیه گفت:با وجود ثبات قیمت دلار و افزایش تورم در داخل شاهد افزایش ۴۵ درصدی سفر ایرانیان به ترکیه نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم که در صورت ادامه شرایط فعلی این عدد باز هم بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: با وجود دلار ۱۱ هزار تومانی، اما باز هم تفریحات و اقامت در این کشور بسیار ارزان‌تر از ایران است ضمن آنکه علاوه بر تفریح بحث خرید مخصوصا پوشاک نیز مطرح است. تولیدات این کشور ۵۰ درصد ارزان‌تر از پوشاک داخلی است ضمن آنکه کیفیت و طراحی به مراتب بهتر است.

وی افزود: عدم نیاز به ویزا و آفر‌های جذاب آژانس‌های توریستی از دیگر عواملی است که مردم برای سفر به این کشور تشویق می‌شوند حتی برخی شایعات حاکی از این است که دولت ترکیه برای توریست‌های ایرانی به آژانس‌ها سوبسید می‌دهد.

بنابیان تصریح کرد: باید این واقعیت را قبول کرد که کشور ما برای تفریح گران است به طور مثال هزینه اقامت در یک هتل ۵ ستاره در تهران به ازای هر شب ۸۰۰ هزار تومان است در صورتی‌که همین کلاس هتل در استانبول ۲۵۰ هزار تومان است امروز هزینه سفر به کیش با سفر به استانبول تقریبا برابر است ضمن آنکه در کنار تفریح، خرید هم می‌توان انجام داد.

وی ادامه داد: تفریحات و بازی‌های آبی و امکانات هتل‌های آنتالیا به گونه‌ای است که برای گردشگران جذاب است و در کنار آن‌ها امکان خرید کالا‌های مختلف وجود دارد وقتی بازار ما عملا با دلار ۱۸ هزار تومانی تعیین قیمت می‌شود، ولی قیمت دلار آزاد ۱۱ هزار تومان است پس طبیعی است که مردم ترجیح می‌دهند بیشتر مایحتاج سال خود را از این کشور تهیه کنند و اگر وضعیت تورم به همین منوال بماند به طور حتم آمار خروج ارز برای خرید بیشتر خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه بحث خرید ملک و گرفتن اقامت چقدر بر این روند تاثیر داشته گفت: در یکسال و نیم اخیر که قانون ۲۵۰ هزار دلار خرید ملک یا سپرده بانکی یک میلیون دلاری در این کشور اجرا شده است، نزدیک ۲۶۸ هزار نفر اقامت ترکیه را گرفتند که به طور متوسط اگر هر خانواده را ۴ نفر در نظر بگیریم نزدیک به ۶۰ هزار خانواده در این کشور ملک خریداری کرده‌اند که بر اساس قانون حداقلی ۲۵۰ هزار دلار، نزدیک به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار ارز از کشور خارج شده و اگر رقم حداقلی خرید ملک کاهش پیدا کند شاهد خروج ارز بیشتری خواهیم بود.

وی افزود: با توجه به کاهش ۵۰ درصدی ارزش لیر ترکیه خریداران این ملک‌ها ۵۰ درصد ضرر کرده‌اند ضمن آنکه تا ۳ سال نیز نمی‌توانند ملک را بفروشند از طرف دیگر اقتصاد این کشور ثبات اروپا را ندارد و میزان بدهی خارجی این کشور به ۴۵ میلیارد دلار رسیده است، اما با این شرایط هنوز هم برخی افراد وجودا دارند که برای گرفتن اقامت و پاسپورت ترکیه تلاش می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خب که چی سعی کنید قیمت کالاها رو داخل کشور بیارید پایین. چرا حرف بی ربط میزنید.

    • بدون نام

      مهمتر از همه ازادی

    • بدون نام

      دولت مردان به هوش

    • بابک اردبیلی

      نوش جون ترکیه ای ها.لیاقتشو دارن با کشور زیبا و پیشرفتشون

    • آریایی

      چرت میگه ترکیه خیلی گرونه
      بنزین 16هزار تومن
      قیمت برق و گاز 15برابر ایران
      نونو بربری 10هزار تومن
      بازم بگم؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بربری؟!!!!مگه داریم مگه میشه هاهاها

    • نازلی

      هان الان اون فارسای که به ترکا توهین میکنن دقیقا اون عقده یها رفتن توترکیه خرج کردن اقااینو منتشرنکنی نامرد روزگاری اگه دروغ میگم بگین توی استانبول تو هرقدم ایرانی فارسی زبان هست واقعا که

      پاسخ ها

      • پسر شمالي

        نازلي اينها پيامهاي ترک ها رو منتشر ميکنن پيامهاي غير ترک ها منتشر نميشه دقت کن

      • نازلی

        الوچی میگی?

      • بدون نام

        ایرانیهای سطح پایین و چیپ میرن ترکیه بقیه میرن اروپا و کانادا بیسواد

      • نازلی

        توالان خیلی باسوادی آیاااااااااا??????

    • بدون نام

      عرضه ی بهبود شرایط داخل رو که ندارن، خدا کنه شرایط رو برای تفریح مردم در خارج از کشور سختتر نکن

    • کم حرف

      بعد همین حضرات از اینکه چرا برای رفتن به عتبات هزینه میشود فریادشان به هواست اخه یکو نیم میلیارد برای عیشو نوش چرا صداشون در نمیاد

    • بدون نام

      همه که ۲۵۰ هزار دلار ندادن خیلی کمتر دادن این آمار درست نیست

    • بدون نام

      بیخیال . هدف اصلی ما بخاک مالیدن پوزه آمریکاست بقیه مسایل فرعی محسوب میشه

    • بدون نام

      اتفاقا خیل عظیمی از دولتیها و نمایندگان سردمدار سرمایه گذاری در ترکیه و دبی و گرجستان و ...... هستن . همین عزیزان در عمل که اصلا ولی با شعار به شدت در خط مقدم در مبارزه با استکبار هستن

    • بدون نام

      عوامل نفوذی دشمن با ظاهرسازی وارد دولت و مجلس میشن و جاسوسی دشمنان مون را میکنن و ارز کلانی از کشور خارج میکنن . نمونه روشن فروش 60 تن از ذخایر طلای بانک مرکزی

    • بدون نام

      پس ببینیدتولیدی لباسش خیلی خیلی ارزانتربادوامترزیباوخوش مدل وبسیاربسیاربادوام وپرکیفیت برخوردش قانونشون وووواوناازماایرانیهابالاترسرترقوی تر وووهست!!!!؟پس نوش جونشون!؟

    • بدون نام

      جالبه تلویزیون ایران تبلیغ میکنه که بجای سفربه ترکیه و قطر و غیره کشورخودمون رو بگردید که عرض خارج نشه ولی تلویزیون ترکیه بارها تو برنامه های با موضوع سفر و گردش و غیره گفته شده که حتما از ایران هم دیدن کنید شهرهایی مثل تبریز و شیراز و غیره، واقعا ما ایرانی ها چقدر بدجنس و بد نیت شدیم!

    • بدون نام

      از نظر زیبایی و جغرافیایی و غیره انصافا ترکیه بهترین و قشنگترین کشور منطقه هستش

    • بدون نام

      علی برکت اله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج