درخواستِ ریاضیدانان برای ملاقات با وزیر علوم
۹۲۱۴۷۴
۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
۳۳۴۵ 
رئیس شاخه ریاضی فرهنگستان علوم گفت: ما چندین نامه به وزیر علوم نوشتیم و چالش‌های زیادی که علوم ریاضی امروزه در ایران با آن روبه‌رو است را در نامه مطرح کردیم. بار‌ها به شورای عالی انقلاب فرهنگی هم درباره این مسائل نامه نوشتیم که متاسفانه پاسخی را دریافت نکردیم.

خبرگزاری ایسنا: رئیس شاخه ریاضی فرهنگستان علوم گفت: ما چندین نامه به وزیر علوم نوشتیم و چالش‌های زیادی که علوم ریاضی امروزه در ایران با آن روبه‌رو است را در نامه مطرح کردیم. بارها به شورای عالی انقلاب فرهنگی هم درباره این مسائل نامه نوشتیم که متاسفانه پاسخی را دریافت نکردیم.

درخواست تعدادی از ریاضیدانان برای ملاقات با وزیر علوم

دکتر مگردیچ تومانیان درباره چالش‌هایی که علوم ریاضی امروزه با آن روبه‌رو است، اظهار کرد: یکی از چالش‌ها این است که برخی از دانشگاه‌هایی که در گذشته مجوز دایر کردن رشته ریاضی را دریافت کرده‌اند، اکنون دیگر شرایط پذیرش دانشجو در این رشته را دارا نیستند، در نتیجه باید مجددا بررسی شود دانشگاه‌هایی که مجوز دایر کردن رشته ریاضی را دریافت کرده‌اند، اکنون نیز شرایط را دارا هستند یا خیر.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات این است که بخش قابل توجهی از فارغ‌التحصیلان ریاضی در گذشته معلم می‌شدند، اما الان در دبیرستان‌ها یا حتی دبستان‌ها، کسانی ریاضی درس می‌دهند که لیسانس ریاضی ندارند. این موضوع باعث شده که دانش‌آموختگان ریاضی بیکار باشند؛ این مشکل باید حل شود. از سوی دیگر تمامی کسانی که قرار است معلم شوند هم طبق قانون باید فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان باشند. این باعث می‌شود که فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دیگر بیکار باشند.

عضو فرهنگستان علوم با اشاره به حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در فرهنگستان علوم و بیان چالش‌های ریاضی در حضور وی گفت: ما وزیر علوم را به فرهنگستان علوم دعوت کردیم و چالش‌هایی که وجود دارد را بیان کردیم. بارها هم در این باره خطاب به وزیر علوم نامه نوشتیم. در نامه‌ای که اخیرا نوشته شد، درخواست کردیم که نزد ایشان برویم و مجددا این مسائل و مشکلات را مطرح کنیم. وزیر علوم هنوز به نامه ما پاسخی نداده است. علاوه بر آن، ما به شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز درباره چالش‌های علوم ریاضی نامه نوشتیم، ولی پاسخی دریافت نکردیم. نمی‌دانم وزارتخانه‌های ما فرهنگستان علوم را قبول دارند یا خیر.

در مهر ماه امسال، دکتر مگردیچ تومانیان، رئیس شاخه ریاضی فرهنگستان علوم و دکتر منصور واعظ‌پور، رئیس انجمن ریاضی ایران در نامه‌ای خطاب به وزیر علوم درخواست کردند تا تعدادی از اعضای انجمن ریاضی و شاخه ریاضی فرهنگستان علوم جهت توضیح پاره‌ای از چالش‌های علوم ریاضی و راهکارهای آن با وزیر علوم ملاقات کنند.

انتشار یافته: 5
در انتظار بررسی:0
Iran, Islamic Republic of
12:13 - 1398/08/01
یه جوری میگین ریاضیدانان انگار . توی دانشگاه هاروارد آمریکا درس خوندن.
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
یعنی اگر کسی تو ایران ریاضی بخونه ریاضیدان نیست؟!!! یعنی مرحوم خانم میرزاخانی که در ایران درس خونده بود ریاضیدان نبود؟!!! خدا به شما علم عنایت کند!
Iran, Islamic Republic of
13:01 - 1398/08/01
یک معادله چند مجهولی برای مشکلات خود بنویسید و راه حل یافت شد ه رو به وزیر بدید
Iran, Islamic Republic of
13:13 - 1398/08/01
خدایی به بچه های ابتدایی خیلی ظلم میشه،چراکه بسیاری از آموزگاران تو دبیرستان رشته علوم انسانی بودند و تعداد قابل توجهی از این همکاران و دوستان عزیز خودشان از ریاضی متنفر بودند. مشکل دیگه ای هم که وجود داره اینه که ماها تا لیسانس دبیری ریاضیو می گرفتیم کلی درس می خواندیم، تازه ما با ریاضی محض ها بودیم،اما از وقتی که دانشگاه فرهنگیان متولی تربیت دانشجویان شده،به گفته خود همکاران، به راحتی همه فارغ التحصیل میشن. برخلاف دوره ما اصلا افتاده هم ندارند.
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
همه فارق التحصیل می شن چون نیاز شدید به معلم هست. اما از طرف دیگه چون رشته دبیری ریاضی و بقیه دبیری ها استخدام تثبیت شده دارن و سربازی هم نمی رن رتبه های خوب برای فرار از بیکاری احتمالی آینده وارد این رشته می شن .از طرف دیگه اینا ۴ سال انواع درس های تربیتی و کارآموزی های معلمی رو می گذرونن ولی ماده ۲۸ ها خیلی هاشون دوره یک ساله فرمالیته کارآموزی رو هم درست حسابی نمی گذرونن و همین جوری بدون داشتن هنر معلمی وارد مدارس می شن .معلمی نصفش علم هست نصفش مهارت
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج