۹۲۲۳۷۸
۷ نظر
۵۰۱۰
۷ نظر
۵۰۱۰
پ

بورس باز هم ریخت

امروز در بورس تهران اکثر سهم‌ها با افت قیمت رو به رو شدند. روند اصلاح قیمت‌ها در بازار سبب شد شاخص کل نیز با ۲۳۴۹ واحد کاهش رو به رو شود.

ایسنا نوشت: امروز در بورس تهران اکثر سهم‌ها با افت قیمت رو به رو شدند. روند اصلاح قیمت‌ها در بازار سبب شد شاخص کل نیز با ۲۳۴۹ واحد کاهش رو به رو شود.

در اولین روز کاری بورس تهران در این هفته شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۲۳۴۹ واحد افت کرد و به رقم ۳۰۳ هزار و ۴۵۸ رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با افت ۶۵۷ واحد تا رقم ۸۰ هزار و ۱۶۶ پایین رفت.

شاخص آزاد شناور با ۲۲۸۹ واحد کاهش تا رقم ۳۴۴ هزار و ۹۰ واحدی پایین رفت و شاخص بازار اول و دوم هر کدام به ترتیب ۱۷۲۳ و ۴۷۰۵ واحد افت کردند.

امروز نماد معاملاتی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس بیش از ۲۹۳ واحد در شاخص‌های بازار تاثیر کاهنده داشت و پس از آن پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت تبریز و پالایش نفت اصفهان بیشترین تاثیر کاهنده را بر شاخص‌های بازار داشتند.

سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران، پتروشیمی جم و سرمایه‌گذاری صدر تامین هر کدام به ترتیب ۶۸، ۴۱ و ۴۰ واحد تاثیر افزایشی روی شاخص‌های بازار داشتند.

امروز در گروه محصولات شیمیایی ۱۲۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۵۲ میلیارد تومان دست به دست شد و این گروه بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد. در عین حال بیشتر سهم‌های این گروه با کاهش قیمت رو به رو شدند.

در گروه خودرو و ساخت قطعات شاهد بودیم که نمادهای پر معامله‌ای همچون ایران خودرو و سایپا در شاخص‌های بازار تاثیر کاهنده داشتند و بیشتر نمادهای این گروه نیز روند کاهشی قیمت را ادامه دادند. اما این گروه از نظر ارزش معاملات پس از شیمیایی‌ها در رتبه دوم قرار گرفت.

در گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری نیز شاهد افت قیمت بیشتر سهم‌ها بودیم. این گروه پس از گروه‌های شیمیایی، خودرویی و فلزات اساسی، در رتبه چهارم از نظر ارزش معاملات قرار گرفت.

امروز در بورس تهران ۱۶۱ سهم با رشد و ۱۹۰ سهم با افت قیمت رو به رو شدند. در فرابورس ایران نیز تعداد نمادهای مثبت به ۱۰۰ و تعداد نمادهای منفی به ۹۷ رسید.

ارزش کل معاملات بورس به رقم ۱۰۱۳ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات عدد ۲.۲ میلیارد سهم و اوراق مالی را تجربه کرد. تعداد معاملات این بازار به عدد ۲۷۸ هزار و ۹۲۰ رسید.

آیفکس نیز پس از فراز و نشیب‌ها در نهایت تنها ۰.۰۵ واحد کاهش یافت و در تراز ۳۷۸۳ واحدی ماند. ارزش معاملات فرابورس ایران رقم ۵۳۳ میلیارد تومان تجربه کرد و حجم معاملات از رقم ۸۰۹.۶ میلیون سهم و اوراق مالی گذشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خودمون میدونیم هی هر روز تیتر میکنی که چی؟

    • جواد

      بله وقتی همجا جارچی میزارید ای مردم بیایید به سوی بورس . مردم باید وحشت کنن چون دولت برای پولاشون نقشه بسیار داره چقدر قشنگ پولای مردمو جمع میکنید
      من اینجا به دولت میگم نزاریدمردم کاسه صبرشون سر بره

      خبری چته چاپ نمیکنی ببین مردم به چه وضعی در اومدن
      دارین خون مردمو میکنید تو شیشه چه خبره هان چه خبره

    • کاپیتان

      فقط بازار بورس رونق داشت که اونم به همت مسولین خراب شد باید منتظر ورود نقدینگی به بازار دیگر باشیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دیگه بازاری مونده مگه..فقط خرید منزل در ترکیه

      • بدون نام

        بورس فقط قیمت ها حبابی است و باید اینقدر کاهش پیدا کند تا واقعی شود.

    • بدون نام

      تاکی مردم باطناب ایناتوی چاه میرن ؟؟خب یکم عاقل بشیدحقتونه که تیغتون بزنن چون طمع چشمتون کورکرده !حالا بدوید دنبال پولاتون!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درجوابت بایدبگم اره ماتمع کاریم چش نداری هری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج