۹۲۲۷۵۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

فارابی: سیما و «وی‌اودی‌ها» حق پخش را می‌خرند

اگر شرکتی محکوم به پخش غیرقانونی فیلم شود، در لیست سیاه جهانی قرار می‌گیرد و سایر پخش‌کننده‌های جهانی و تهیه‌کنندگان سراغ آن‌ها نمی‌روند. بنابراین عواقب پخش غیرقانونی فیلم‌ها به اندازه‌ای بالاست که با وجود آنکه ایران به معاهده برن نپیوسته اما شرکت‌ها و سازمان‌های ایرانی، حداقل‌های قانون کپی‌رایت را حتما رعایت می‌کنند.

معاون امور بین الملل بنیاد سینمایی فارابی به هفت‌صبح گفت: «از آنجا که vod‌ها بر روی بستر اینترنت پخش می‌شوند و مانند روش‌های سنتی مانند دی‌وی‌دی پخش فیلم‌های آن‌ها فقط منحصر به داخل ایران نیست، برای شروع کار و ادامه فعالیت خود حتما باید قوانین کپی رایت را رعایت کنند. در واقع قاعده اول این بازی همین است و اگر vod‌های ایرانی این قوانین را رعایت نمی‌کردند، ادامه فعالیت‌ آن‌ها تا همین لحظه نیز ممکن نبود.»

رائد فریدزاده در ادامه این گفت‌وگو می‌گوید: «اگر شرکتی محکوم به پخش غیرقانونی فیلم شود، در لیست سیاه جهانی قرار می‌گیرد و سایر پخش‌کننده‌های جهانی و تهیه‌کنندگان سراغ آن‌ها نمی‌روند. بنابراین عواقب پخش غیرقانونی فیلم‌ها به اندازه‌ای بالاست که با وجود آنکه ایران به معاهده برن نپیوسته اما شرکت‌ها و سازمان‌های ایرانی، حداقل‌های قانون کپی‌رایت را حتما رعایت می‌کنند.»

او همچنین درباره اثر تحریم‌ها بر خرید حق پخش محتواهای خارجی می‌گوید: «برخی از شرکت‌های اصلی و مادر به دلیل تحریم‌ها به ایران حق پخش نمی‌فروشند اما اتفاقی که می‌افتد این است که حق فروش و رایت خاورمیانه و یا کشورهای ایران و اطراف آن را به شرکت‌هایی واگذار کرده‌اند که مثلا در لبنان، امارات، مالزی و... قرار دارند. این شرکت‌ها رایت منطقه را می‌خرند و به واسطه آن‌ها، ایرانی‌ها می‌توانند رایت ایران را خریداری کنند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج