۹۲۳۲۰۷
۲۶ نظر
۵۰۰۷
۲۶ نظر
۵۰۰۷
پ

ماموریت بحث‌برانگیز و خبرسازِ لعیا جنیدی

آبه شینزو نخست وزیر ژاپن روز پنج شنبه تصویری از دیدار با لعیا جنیدی معاون حقوقی رییس جمهور ایران منتشر کرد که بازتاب وسیعی در رسانه‌ها یافت و مورد توجه افکار عمومی قرار گرفت. نکته جالب توجه در این تصویر پوشش متفاوت معاون رییس جمهور در جایگاه نماینده رسمی ایران در این دیدار بود.

فرارو: آبه شینزو نخست وزیر ژاپن روز پنج شنبه تصویری از دیدار با لعیا جنیدی معاون حقوقی رییس جمهور ایران منتشر کرد که بازتاب وسیعی در رسانه‌ها یافت و مورد توجه افکار عمومی قرار گرفت. نکته جالب توجه در این تصویر پوشش متفاوت معاون رییس جمهور در جایگاه نماینده رسمی ایران در این دیدار بود.

لعیا جنیدی به نمایندگی از ایران به منظور شرکت در مراسم تاجگذاری و آغاز به کار رسمی امپراطور جدید ژاپن به توکیو سفر کرده بود. او در جریان این سفر با آبه شینزو نخست وزیر و وزیر دادگستری ژاپن نیز ملاقات داشت.

در همین راستا آبه تصویری از دیدار خود با جنیدی را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد. این تصویر به خاطر پوشش جنیدی مورد توجه قرار گرفت. جنیدی برخلاف آنکه در ایران بیشتر با پوشش چادر در مجامع رسمی حضور می‌یابد در سفر ژاپن چادر را کنار گذاشته بود و پوشش مانتو و روسری را دیدار‌های رسمی و دیپلماتیک خود داشت.

ماموریت بحث‌برانگیز و خبرسازِ لعیا جنیدی

این موضوع با واکنش‌ها فراوانی در شبکه‌های اجتماعی روبه رو شد. البته جنیدی پیشتر در برخی سفرهای خارجی خود نیز از همین پوشش استفاده کرده بود از جمله سفر به شیلی حدود دو سال پیش. البته در آن زمان بحث و جنجال به گستردگی امروز نبود.

برخی کاربران به تمجید از اقدام جنیدی پرداختند. کاربری در این باره نوشته است: «دیدار لعیا جنیدی با نخست وزیر ژاپن یکی از قشنگترین تصویر‌های امروز جامعه زنان ایران که با تمام محدودیت‌ها و سنگ اندازی‌ها به راه خودشون ادامه میدن.»

یا کاربر دیگری نوشته است: «لعیا جنیدی نشان می‌دهد که مفهوم رجل سیاسی، بی‌معنا‌ترین واژه برای تعیین‌صلاحیت رییس‌جمهور است. او درمقام یک دیپلمات قدرتمنددر عرصه سیاست حضوریافته است. امثال لعیا‌جنیدی برای مجلس لازم هستند؛ حتی برای حضور درجایگاه وزارت خارجه یا ریاست‌جمهوری بایدفرصت رقابت بامردان داشته باشند.»

حتی برخی کاربران معتقد بودند که او می‌تواند به مقام‌های بالاتری در دولت برسد.

در این بین عده‌ای نیز معتقدند که پوشش لعیا جنیدی هیچ اهمیتی ندارد و نباید اینگونه مورد توجه قرار گیرد و به عنوان یک "دستاورد" معرفی شود.

برخی کاربران نیز از منظری دیگر می گویند که این کار جنیدی خلاف عرف بوده و او باید با پوشش چادر در این رخداد رسمی حضور می‌یافت.

این اولین بار نیست که پوشش لعیا جنیدی بحث برانگیز شده است. تابستان سال ۹۶ هنگامی که او از سوی حسن روحانی به عنوان معاون حقوقی رییس جمهور منصوب شد، پوشش او حرف و حدیث‌های فراوانی را برانگیخت. او پیش از حضور در کابینه به عنوان اولین زنی معرفی شد که با پوششی غیر از چادر در دولت حاضر می‌شود، اما او در دولت برخلاف پوشش همیشگی اش با چادر حاضر شد. تغییر پوشش جنیدی در شبکه‌های اجتماعی بحث‌برانگیز شد. جنیدی در مصاحبه‌ای گفت که دلیل این تغییر پوشش خواهش حسن روحانی برای رعایت «پروتکل کابینه» بوده است.

به هر حال پوشش لعیا جنیدی در یک ماموریت دیپلماتیک عملی کم‌سابقه در میان مقامات جمهوری اسلامی بوده است. همه دیپلمات‌های زن ایرانی و مقامات دیگر در سفر‌های رسمی خود به پوشش چادر مقید بودند، شاید این ساختار شکنی معاون حقوقی رییس جمهور این روند را تغییر دهد و در آینده این پوشش به پوشش رسمی دیپلمات‌های زن ایرانی تبدیل شود. چیزی شبیه به یقه دیپلمات که علی اکبر ولایتی در اوایل دهه شصت جایگزین کراوات کرد تا در چند دهه دیپلمات‌های ایرانی این پوشش را به عنوان نوعی لباس فرم بپذیرند.

از سوی دیگر حضور لعیا جنیدی در ژاپن و شرکت در یک مراسم رسمی در نوع خود جالبه توجه و کم سابقه بود. از همین منظر شاید بتوان این گمانه را مطرح کرد که حضور او اتفاقی نبوده و ممکن است حسن روحانی برای جنیدی برنامه تازه‌ای داشته باشد. شاید این حضور پیش زمینه یک ماموریت تازه برای او باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب کاری کرده خیلی هم عالی.

    • نام

      توانمندی یک خانم را نادیده می گیریم به مسایل فرع توجه می کنیم
      چطور خانم های نماینده سایر کشورها به ایران می آیند بلحاظ احترام روسری سر می کنند ایشان هم به اعتقادات و پوشش یک زن مسلمان توجه کرد و هم آداب دیپلماتیک را بجا آورد

    • بدون نام

      بابا ول کنید این حرف ها رااخه کجای این پوشش اشکال دارد مگر ما مرجع تقلید نداریم ایشون هم از مقلدش تبعیت میکنه

    • بدون نام

      ای بابا. حالا چادر گذاشتی کنار. لااقل یک مانتوی بلند می پوشیدی. نه کت شلوار

      پاسخ ها

      • دهقانی

        دمش گرم، به امید آزادی افراد در انتخاب حجاب

    • بدون نام

      خیلی شیک و زیبا .خیلی از چادر سیاه بهتره

    • محمد

      علی برکت الله

    • بدون نام

      چادر حجاب اسلامی نیست چرا که اسلام رنگ مشکی را مکروه می داند اینقدر تو این مسایل گیر کردیم که فراموش کردیم زنان توانمندی داریم که باید از وجودشان استفاده کنیم.امیدوارم حجاب اجباری هم لغو شود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام بر اسلام شناس بزرگوار و پاکدامن

    • 2424

      دوباره بحث و سوژه جدید برای منحرف کردن ذهنا
      میخان چیو گرون کنن خدا بخیر کنه

    • بدون نام

      خاک تو سر ما که این همه مشکل تو جامعه داریم اونوقت چادر نپوشیدن یک خانم را بعنوان خبر پخش میکنیم

    • بهار بمانی

      بسیار عالی بود روزی نامه کیهان مثل شخصیت کارتونی درگالیوربازهم نوای وا اسلام بلندکردن کاش عقل بجای جهل درکله بعضی جامیگرفت کارجنیدی ضمن حفظ پوشش و حجاب بسیارزیباواحترام برانگیز بودنگاه کنید برفتارنخست وزیرژاپون دومین قدرت برتر آسیا دیوانگان بهانه جو این سوژه تبلیغ برای دنیاببینیداین نمونه زن تحصیل کرده ایران باوقاروشکوه ودبپلوماتی درحد اندازه نخست وزیرژاپون تودهنی برای فمنیست های احمق بایدافرین گفت بروحانی واعتمادش بجنیدی وهم چنین طراح لباس جنیدی که لباسی چنین برازنده برای اوودرخوراین مراسم دوخته تشکرجنیدی من روستائی پیررابوجداوردی وامیدوار

    • mehdi...3424

      خدا براش بخیر کنه سر یک مانتو پوشیدن محاکمش نکنن

    • بدون نام

      گذشته از رفتار غیر دیپلماتیکشون ، دو رویی ایشون تو حلقتون

    • بدون نام

      ملت ظاهر بین

    • داداش

      تمام وزارت ها و پست های سیاسی بطور مساوی بین زنان و مردان باید تقسیم شود .قانون زن نمیتواند قاضی شود باید برداشته شود .حق دریافت پاسبورد برون اذن شوهر باید داشته باشند. حق درخواست طلاق در هر مورد باید داشته باشند. در استان بوشهر خانم نوحه میخواند و در صدا وسیما پخش میشود .خانم ها بهتر از آقایون مریثه میگن باید.روحانی زن تمام آزادی کار روحانی مرد را داشته باشد.هیچ محدودیت شغلی در قانون نباید باشد بودن قانون مانع گرایش شغلهای خاص نمیشود .کلا از دامن زن مرد به معراج میره .کلیه امور به زنان سپرده شود اداره کشور بدون واسطه میشود هر مردی در ظاهر مدیر است این زنان هستند که مدیریت میکنند اگر زنان را در این عرصه ها محدود کنید دیگر کسی را اصلا بدنیا نمی آورن گناه مشکل جمعیتی پیش میاید زنان مدیر باید از خارج شوهر بیاورن تا ادامه نسل داشته باشیم چرا مردان همه مادرشان را بیشتر از پدرشان دوست دارن مادر هم یک زن است اگر زن مدیر باشد کارایی ادارات بالا میرود دیگر الکی تحریک و منقلب نمیشون .قاری قران زیادی از زنان داریم که محدود شده اند این محدودیت باید برداشته شود .اگر زنان مدیر باشند مشکل ازدواج آقایان با زن دوم را صادر میکنند و دیگر کشور در این زمینه مشکل نخواهد داشت .آواز خوانی زنان در شبکه زن آزاد بشود افغانستان شبکه زن دارد ایران ندارد .قرایت حمد و سوره زنان بهتر از مردان است اجازه امام جماعت برای زنان داده شود .در هیچ زمینه ای نمیتوان یافت که زن بالاتر و بهتر از مرد نباشد حداقل در ایران .در همه حیوانات جنس ماده با ارزش است ولی در انسان برعکس شده است .همه عالم از ماده تشکیل شده .حتی امامان نیز مادر داشتند .مرد در خانه فقط مثل یک بچه است اگر زن نباشد میمیرد.خانه بدون زن سوت و کور است جامعه بدون مدیران زن نیز سوت و کور است.

    • خودی

      این حرکت دورو یی ونفاقه

    • خودی

      چادرهم حجاب محسوب میشه.منتها اینکه توایران ازچادر استفاده کنه وتو ی سفرخارج ازمانتو نهایت نفاق وریاکاریه

    • بدون نام

      اگه این خانم مثلا روشن فکر بدون روسری و با آستین کوتاه هم بره خارج از کشور، دیگه پراید نمیشه ده، پانزده میلیون، به شتر گفتن، صاحب پسر شدی، گفت من بارم رو پشتمه، میخواد پسر باشه یا دختر، دیگه فقط مونده این پیر زنه با تیپش برای مردم مشغولیت فکری درست کنه،

    • بدون نام

      چقدرعقب مونده شدیم ببین به چه چیزا فکرمیکنیم...مگه جنایت کرده بیچاره...لعنت برناعدالتان

    • بدون نام

      اینا بعداز قدرت مثل مسیح علینژاد میشن
      لیبرال که مشخصه

    • آدنیا قاسمی

      کیا دارن حمایت میکنن این حرکات رو مهمتر از خود حرکت خانم جنیدی هست

    • بدون نام

      خب ححابش که کامله لباسش که متعارفه....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا اخه تندروها میخوان همه خانما دور خودشون گونی سیاه ببندن برن اینور اونور

    • بدون نام

      از فامیل حسن روحانی است که میخواهد به جایی برسد

    • دلتنگ

      چقدرماایرانی های عرب زده بدبختیم به خدا الان به جای اینکه به قدرت یک زن توانمندایرانی افتخارکنیم گیردادین به چادر؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج