جاباما
۹۲۳۴۸۰
۸ نظر
۵۰۲۰
۸ نظر
۵۰۲۰
پ

ایمن‌ترین شاسی‌بلندهای سال ۲۰۱۹

ما لیستی از ۹ شاسی‌بلند لوکس و ایمن سال ۲۰۱۹ را براساس داده‌های موسسه بیمه و امنیت بزرگراه‌های ایالات‌متحده آمریکا (IIHS) تهیه کرده‌ایم.

برترین‌ها: جدیدترین نتایج بررسی‌های مجله «Consumer Reports» نشان می‌دهد که ایمنی همچنان یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های خریداران وسایل نقلیه جدید بوده و نمی‌توان به راحتی از آن چشم پوشی کرد.

اگر چه اکثر اتومبیل‌های جدید و به ویژه آن‌هایی که به سیستم کمک راننده مجهز هستند، از ایمنی قابل توجهی بهره‌مند شده و از سرنشینان خود محافظت می‌کنند؛ اما ۳۶۷۵۰ نفر از شهروندان آمریکایی در سال ۲۰۱۸ و بر اثر تصادف با وسایل نقلیه موتوری جان خود را از دست داده‌اند.

ایمن‌ترین شاسی‌بلندهای سال ۲۰۱۹

این روز‌ها شاسی‌بلند‌ها و کراس‌اوور‌ها در حال تبدیل شدن به اتومبیل‌هایی فراگیردر بین تمام خانواده‌ها بوده و میزان استفاده از آن‌ها در حال افزایش است. ایمنی اتومبیل انتخابی خریداران مختلف، جزء مهم‌ترین فاکتور‌های خریدِ آن‌ها محسوب می‌شود. به همین دلیل ما لیستی از ۹ شاسی‌بلند لوکس و ایمن سال ۲۰۱۹ را براساس داده‌های موسسه بیمه و امنیت بزرگراه‌های ایالات‌متحده آمریکا (IIHS) تهیه کرده‌ایم.

تمام اتومبیل‌های موجود در لیست ما امتیاز «Top Safety Pick+» را از موسسه «IIHS» دریافت کرده‌اند. برای اطلاع کسانی که نمی‌دانند امتیاز مزبور چیست؛ باید گفت که این امتیاز نشان می‌دهد که اتومبیل‌های یادشده در تست‌های تصادف موسسه «IIHS» شرکت کرده و امتیازی فراتر از نمره «Good» را به خود اختصاص داده‌اند.

ارزیابی موسسه «IIHS» شامل سنجش استقامت قسمت جلو، ایمنی مرتبط به راننده، ایمنی مرتبط به سرنشین جلو، استقامت بدنه و ایمنی سرنشینان جلو و عقبِ اتومبیل در هنگام برخورد از کناره‌ها و همچنین مقاوت سقف در برابر ضربات و حفاظت از سرِ سرنشینان را شامل می‌شود.

پس از تصادف آزمایشی و با توجه به خسارت وارده به بدنه اتومبیل، آن را مورد ارزیابی قرار داده و پس از آن آسیب‌های احتمالی سرنشینان را با استفاده از آدمک‌های مخصوص و مجهز به سنسور‌های مختلف و با توجه به ضربات وارده به آن‌ها مورد بررسی قرار می‌دهند. براساس اعلام «IIHS» رانندگان اتومبیل‌هایی که در تست ایمنی آن‌ها امتیاز خوبی دریافت کرده باشند؛ در صورت تصادف تا ۴۶ درصد کمتر از سایر رانندگان با خطر کشته شدن مواجه می‌گردند.

همچنین موسسه «IIHS» سیستم ترمز خودکار اتومبیل‌های جدید را در سرعت‌های ۱۲ و ۲۵ مایل در ساعت مورد ارزیابی قرار داده و احتمال جلوگیری از تصادف را با استفاده از سیستم یادشده مورد آزمایش قرار می‌دهد. مهندسان برای آزمایش سیستم ترمز خودکار و اضطراری اتومبیل‌های مختلف از یک هدفِ بادی استفاده می‌کنند.

هدف بادی مزبور شبیه به عقب اتومبیل‌های گوناگون طراحی شده و اگر واکنش سیستم ترمز خودکار نسبت به مانع مزبور مثبت باشد؛ امتیاز «Superior» را به آن اختصاص خواهند داد. این یعنی اتومبیل می‌تواند از تصادفات جلوگیری کرده و یا سرعت خود را پیش از برخورد با موانع به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

کسب نمره برتر در تمام تست‌های مزبور باعث اختصاص یافتن امتیاز «Top Safety Pick» به اتومبیل‌های گوناگون شده و نیازی به دریافت امتیاز «Plus» نیست. اما اگر به دنبال امتیاز «Top Safety Pick+» هستید؛ باید اتومبیلی خریدی کنید که دارای چراغ‌های مخصوص و هوشمند است.

برای موفقیت در آزمایشات موسسه «IIHS» وجود چراغ‌های مزبور بسیار پر اهمیت است؛ اما اغلب آن‌ها را نادیده می‌گیرند. تقریباً نیمی از تمام تصادفاتِ منجرب به فوت در ایالات‌متحده در تاریکی رخ داده و بیش از یک چهارم تصادفات یادشده در جاده‌های غیر مجاز اتفاق افتاده‌اند. موسسه «IIHS» به این موضوع پی‌برده است که علی‌رغم پیشرفت و فن‌آوری‌های مختلف در زمینه روشنایی، چراغ‌های اتومبیل‌های گوناگون عملکرد مطلوبی ندارند.

۹ شاسی‌بلند لوکسِ موجود در لیست ما کیفیت بالایی داشته و شامل مدل‌های کوچک و بزرگِ کمپانی‌های گوناگون و حتی یک اتومبیل کاملاً برقی به نام آئودی «e-tron» است.

متاسفانه همه شاسی‌بلند‌های لوکس در لیست ما حضور ندارد؛ زیرا تمرکز «IIHS» برروی اتومبیل‌هایی است که فروش بالایی داشته و میزان تولید آن‌ها نسبت به سایر اتومبیل‌های هم رده بیشتر است؛ بنابراین مرسدس‌بنز جی کلاس (G-Class) و یا مازراتی لوانته (Maserati Levante) در لیست ما حضور ندارند؛ چرا که تعداد کمی از انواع مختلف آن‌ها تولید و فروخته شده است.

همچنین باید توجه داشت که بسیاری از مدل‌های جدید، مورد ارزیابی موسسه «IIHS» قرار نگرفته و آزمایش آن‌ها کمی زمان بر خواهد بود.

نکته دیگر این است که در تست تصادف «Frontal» فقط اتومبیل‌هایی با اندازه و وزن تقریباً یکسان قابل مقایسه هستند. این کار باعث می‌شود که آزمایشات موسسه «IIHS» در شرایط یکسانی انجام گیرد. با این وجود باید توجه داشت که یک اتومبیل بزرگتر و سنگین‌تر در برخورد با موانع، بسیار بهتر از اتومبیلی کوچک و سبک‌تر است.

با این حال تست برخورد از کناره‌ها را می‌توان با شرایطی برابر و در بین تمام مدل‌ها و بدون توجه به اندازه و وزن اتومبیل‌ها مورد آزمایش قرار داد؛ زیرا همه وسایل نقلیه با استفاده از مانع و نیرویی یکسان آزمایش می‌شوند.

آکورا آر‌دی‌ایکس (Acura RDX)

ایمن‌ترین شاسی‌بلندهای سال ۲۰۱۹

آکورا آردی‌ایکس کراس‌اووری سایز متوسط؛ ولی در عین حال بزرگ و مناسب است. این اتومبیل امتیاز «Good» را در شش آزمایش گوناگونِ موسسه ایمنی و امنیت بزرگراه‌های آمریکا دریافت کرده و سیستم ترمز اضطراری و خودکار آن عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. این سیستم در سرعت‌های ۱۲ و ۲۵ مایل در ساعت آزمایش شده و امتیاز بالایی دریافت کرده است.

همین آزمایش خیال شما را از بابت ایمنی آردی‌ایکس راحت کرده و شما مطمئن می‌شوید که یک اتومبیل ایمن را خریداری کرده‌اید. اما برای کسب امتیاز «Top Safety Pick+» یا بالاترین جایگاه از نظر موسسه «IIHS» باید وسیله نقلیه شما به چراغ‌های LED هوشمند و انطباقی مجهز باشد.

چراغ‌های مذکور دارای سطحی استاندارد و متشکل از تکنولوژی‌های پیشرفته و نسخه «A-Spec» آکورا آردی‌ایکس هستند. این سیستم در نسخه «Advance» اتومبیل یادشده فقط موفق به دریافت امتیاز قابل قبول شده است.

آئودی ئی-ترون (Audi E-Tron)

ایمن‌ترین شاسی‌بلندهای سال ۲۰۱۹

تنها دو وسیله نقلیه کاملاً الکتریکی موفق به دریافت امتیاز «Top Safety Pick+» از موسسه «IIHS» شده‌اند. یکی از آن‌ها سدان تسلا مدل ۳ بوده و دیگری کراس‌اووری به نام آئودی ئی-ترون است. نسخه ۲۰۱۹ ئی-ترون به طور متوسط و با یکبار شارژ مسافتی معادل با ۲۰۴ مایل را طی خواهد کرد.

این اتومبیل از پیشرانه‌های الکتریکی قدرتمندی استفاده کرده و ۴۰۲ اسب‌بخار قدرت دارد. ئی-ترون بهترین امتیازات را از موسسه «IIHS» دریافت کرده و با توجه به استفاده از چراغ ها‌ی هوشمند و انطباقی LED با کیفیت و ایده‌آل؛ به راحتی امتیاز «Top Safety Pick+» را دریافت می‌کند.

همچنین سیستم ترمز اضطراری و خوکار آئودی به نام «Pre Sense» عملکرد خوبی داشته و برای پیشگیری از برخورد‌های احتمالی بسیار مناسب است.

آئودی کیو ۳ (Audi Q۳)

ایمن‌ترین شاسی‌بلندهای سال ۲۰۱۹

آئودی کیو ۳ کراس‌اووری کوچک و جمع‌وجور است. این اتومبیل جذاب علی‌رغم ابعادِ کوچک خود کابینی بزرگ و مجلل داشته و بسیار پر انرژی است. آئودی کیو ۳ زمانی که از چراغ‌های LED هوشمند (انطباقی) و با کیفیت خود استفاده کند؛ به راحتی امتیاز «Top Safety Pick+» را از آن خود خواهد کرد.

چراغ‌های مزبور در نسخه «Premium Plus» و «Prestige» آئودی کیو ۳ به عنوان آپشن‌هایی انتخابی عرضه می‌شوند. سیستم ترمز اضطراری و خودکار «Pre Sense» آئودی نیز به شکل استاندارد برروی کیو ۳ موجود است.

بی‌ام‌و ایکس ۳ (BMW X۳)

ایمن‌ترین شاسی‌بلندهای سال ۲۰۱۹

بی‌ام‌و ایکس ۳ برادر خلف سدان جذاب و پرهیجانِ سری ۳ بوده و از نظر ایمنی بهترین امتیازات موسسه (IIHS) را کسب کرده است. اگر چه ایکس ۳ توانسته است که در تمام شش آزمایش تصادف موسسه (IIHS) سربلند باشد؛ اما تنها در صورتی بهترین امتیاز موسسه یادشده را می‌گیرد که علاوه بر سیستم ترمز خودکار، مجهز به سیستم جلوگیری از برخورد با روبرو هم باشد.

سیستم ترمز اضطراری خودکار و سیستم جلوگیری از برخورد با روبرو و کاهش اتوماتیک سرعت را می‌توان در بسته «Driving Assistance Plus» بی‌ام‌و در اختیار داشت. برای کسب امتیاز «Top Safety Pick+» هر یک از سیستم‌های بالا، به علاوه چراغ‌های تطبیقی نسخه «xDrive ۳۰i» و مجهز به آپشن‌های اختیاری کفایت می‌کند. چراغ‌های جلو انطباقی LED در بسته سفارشی «Convenience» هم در دسترس هستند.

بی‌ام‌و ایکس ۵ (BMW X۵)

ایمن‌ترین شاسی‌بلندهای سال ۲۰۱۹

بی‌ام‌و ایکس ۵ یک اتومبیل ایده‌آل برای علاقه‌مندان به رانندگی بوده و گاهی اوقات می‌توان در صورت نیاز و با خیالی آسوده کودکان را با ایکس ۵ جابجا کرد.

ایکس ۵ نمره خوبی در تست‌های تصادف گوناگون گرفته و سیستم ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد با روبرو و دستیار کمکی و فعال راننده آن عملکرد بسیار خوبی داشته و می‌توان با سفارش بسته کمک راننده حرفه‌ای و یا دستیار رانندگی فعال «+ACC» ایکس ۵ خیال خود را راحت کرد.

چراغ‌های LED هوشمند و انطباقی را می‌توان در نسخه‌های «xDrive۴۰i»، «xDrive۵۰i» و... در اختیار داشت و امتیاز «Top Safety Pick+» را از موسسه (IIHS) گرفت. در مجموعه باید گفت که نمونه استادارد ایکس ۵ اتومبیلی ناتوان بوده و امتیاز کاملی از موسسه (IIHS) نمی‌گیرد.

لکسوس اِن‌ایکس (Lexus NX)

ایمن‌ترین شاسی‌بلندهای سال ۲۰۱۹

کراس‌اوور سایز متوسط لکسوس اِن‌ایکس را باید مسلماً یکی از منحصر به فردترین شاسی‌بلند‌های لوکسِ موجود در لیست موسسه (IIHS) دانست که دارای جلو پنجره‌ای جذاب و خطوطی چشمگیر و زیبا است. با این حال تنها مدل‌هایی از اِن‌ایکس امتیاز «Top Safety Pick+» را دریافت می‌کنند که پس از ژانویه سال ۲۰۱۹ به تولید رسیده‌اند.

چراغ‌های LED استاندارد لکسوس اِن‌ایکس امتیاز خوبی از موسسه (IIHS) دریافت کرده و چراغ‌های LED سه‌گانه و تطبیقی را می‌توان در بسته «AFS» در اختیار داشت. علاوه‌براین سیستم استانداردِ جلوگیری از برخورد با عابرپیاده در لکسوس اِن‌ایکس نیز امتیاز بالایی دریافت کرده است.

مرسدس‌بنز جی‌ال‌سی (Mercedes-Benz GLC)

ایمن‌ترین شاسی‌بلندهای سال ۲۰۱۹

محیط داخلی مرسدس‌بنز جی‌ال‌سی فضایی مجهز بوده و لیستی طولانی از آپشن‌های ایمنی و... را در اختیار سرنشینان خود قرار می‌دهد. این اتومبیل به خوبی از پس آزمایشات موسسه (IIHS) برآمده و سیستم ترمز خودکار و جلوگیری از برخورد با روبروی آن عملکردِ مطلوبی داشته است.

همچنین سیستم «Pre-Safe» و قابلیت تشخیص عابرپیاده مرسدس‌بنز امتیازات بالایی از موسسه (IIHS) دریافت کرده و می‌توان امکانات یادشده را در نسخه «Premium ۳» مرسدس‌بنز جی‌ال‌سی در اختیار داشت.

در این حالت شما امتیاز «Top Safety Pick+» را دریافت کرده و از چراغ‌های LED انطباقی و روشنایی بالای آن‌ها بهره‌مند خواهید شد. چراغ‌های مذکور در نسخه استاندارد جی‌ال‌سی عملکرد ضعیفی داشته و نمره کمتری نسبت به سایر نسخه‌های سفارشی جی‌ال‌سی دریافت کرده‌اند.

مرسدس‌بنز جی‌ال‌ئی (Mercedes-Benz GLE)

ایمن‌ترین شاسی‌بلندهای سال ۲۰۱۹

مرسدس‌بنز جی‌ال‌ئی را باید خواهر و یا برادر بزرگتر جی‌ال‌سی دانست. این اتومبیل اگرچه در تست‌های تصادف عملکرد خوبی داشته و از سرنشینان خود به بهترین شکل ممکن حفاظت می‌کند؛ ولی برای به دست آوردن امتیاز «Top Safety Pick +» موسسه (IIHS) به چراغ‌های انطباقی و ترمز اضطراری و خودکار نیاز دارد.

چراغ‌های LED انطباقی و قدرتمند مرسدس‌بنز در نسخه‌های «Premium ۳» و «Premium ۲» جی‌ال‌ئی وجود دارند. چراغ‌های استاندارد جی‌ال‌ئی عملکرد ضعیفی داشته و امتیاز مطلوبی نمی‌گیرند. همچنین امتیاز برترِ سیستم ترمز و دستیار ترافیکی را فقط می‌توان با سفارش بسته «Premium ۳» در اختیار داشت.

ولوو ایکس‌سی ۴۰ (Volvo XC۴۰)

ایمن‌ترین شاسی‌بلندهای سال ۲۰۱۹

ولوو ایکس‌سی ۴۰ کراس‌اووری جذاب و پرهیجان بوده و یکی از بهترین اتومبیل‌های ایمنِ جهان برای حفاظت از سرنشینان خود است. همچنین سیستم ترمز اضطراری و خودکار ایکس‌سی ۴۰ کیفیت مطلوب و عملکردی بی‌نقص دارد.

با این حال برای به دست آوردن امتیاز «Top Safety Pick +» شما به چراغ‌های LED انطباقی و درجه یکِ کمپانی ولوو نیاز دارید؛ بنابراین باید به دنبال نسخه‌های «R-Design»، «Momentum» و «Inscription» ولوو ایکس‌سی ۴۰ باشید؛ زیرا چراغ‌های جلوی نمونه استاندارد ولوو ایکس‌سی ۴۰ کیفیت مطلوبی نداشته و عملکرد ضعیفی دارند.

منبع: motor۱

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Mohsen Mn

      شما که آمار دقیق کشته شده های آمریکایی در سال 2018 رو داری، مثلا که درست، بگو پارسال چند نفر ایرانی با وسایل نقلیه موتوری و ماشینی کشته شدن؟ میخای بگی تو آمریکا امنیت جانی نیست؟
      باشه اینجا هست
      تو خوبی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خنگگگگگ متن ترجمه شده. مفهمی؟؟

    • محمدرضا

      یکی رو یادت رفت
      پراید s911
      دارای چراغ های انطباقی led سیستم ترمز با نام ویاد خدا شور و هیجان در سرعت های بالای 100کیلومتر بر ساعت سیستم تعلیق پرنده ی کوچک که در سرعت های بالاتر از 110 فعال میشود. البته بخاطر زه مشکی که اطراف درهای آن است موفق به دریافت secure++ از شرکت سایپا شد و از سایر تست های ایمنی سربلند بیرون آمد.

    • بدون نام

      شتر راید محصول جدید و کپی پیست پراید از سایپا

    • بدون نام

      ما هیچ ما نگاه ما حسرت

    • بدون نام

      پراید کراس(کوییک)

    • ناشناس

      لکسوس از لحاظ ظاهری جالبتر از بقیه بود

    • فاطمه

      خب چرا ایمنی برای دولت بی اهمیت ارزون کنید خب افتاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج