جاباما
۹۲۴۳۸۵
۱۳ نظر
۵۰۰۴
۱۳ نظر
۵۰۰۴
پ

استقلال استراماچونی، مدعی قهرمانی

درخشان‌ترین ⁧استقلالِ فصل⁩ از سخت‌ترین مسابقه لیگ به اعتبار بازی‌خوانی دقیق و تفکر آندره‌آ استراماچونی برنده شد؛ کسی که تغییرات بزرگ را از پرداختن به جزئیاتِ تاکتیکی به دست آورده است.

ورزش سه: حالا همه آن‌هایی که تراکتور را سنگ محکی برای تعیین عیار استقلالِ استراماچونی معرفی کرده بودند، چاره‌ای ندارند جز این‌که مقابل اسم استقلال بنویسند؛ مدعی لیگ نوزدهم.استراماچونی به راهش ایمان دارد، راهی که نه در مالکیت توپ خلاصه می‌شود و نه در تسخیر زمین. راه سوم؛ برتری عددی!

او در غیاب ستاره‌هایی که تعادل یک مسابقه را بر هم می‌زنند و یک‌تنه نتیجه را تعیین می‌کنند، برای رسیدن به گل، برتری عددی را در دو سوم بالای زمین انتخاب کرده است.با اجرای سیستم ۲-۵-۳ مدرنِ استراماچونی، استقلال برای طراحی حمله‌، بازیکن‌های بیشتری دارد و همین برتری، روی هر توپ انتخاب‌های متنوعی را پیش روی هافبک‌های این تیم می‌گذارد که تیم مقابل را برای پوشش و بازی‌خوانی به دردسر می‌اندازد.زمانی هم که توپ از دست می‌رود، باز این برتری عددی است که به کمک استقلال می‌آید تا با ضدِپرس، همان بالای زمین دفاع کند.

اوج نمایش تیم استراماچونی در تبریز بود، جایی که در سخت‌ترین مسابقه به بلوغ تاکتیکی رسید، آن‌هم در حالی‌که در ۲۰ دقیقه ابتدایی مسابقه، بازی را به مثلث ایمانی-میمیلا-مازولا، رفت و برگشت‌های حاج‌صفی و بازی بدون توپ و جاگیری‌‌های محمدرضا آزادی داده بود؛ تراکتور یک، استقلال صفر!

بعد از گل تراکتور، نظم تاکتیکی استقلال حفظ شد و همین کار سخت استراماچونی را برای تغییرهای آنی حین بازی ممکن کرد؛ مسوولیت دفاعی در خط هافبک، تماماً با ریگی شد تا با آزاد شدن کریمی، از توپ‌های سرگردان پشت باکس تراکتور استفاده کند. همچنین، دیاباته با خروج از محوطه جریمه، به ساخت فضا برای وینگ‌بک‌ها و اسماعیلی کمک می‌کرد تا فشار روی دروازه مظاهری حفظ شود. علاوه بر این‌ها، با اضافه‌شدن عارف و دانشگر برای کرنرها و ایستگاهی، تراکتور مجبور به عقب‌نشینی شد.

از همان عقب‌آمدن‌های شیخ دیاباته، بازی بدون توپ فعال و مشارکتش در پرس، استقلال روی بلاک دیاباته، پاس دقیق قائدی و ضربه چپ بی‌نقص خود دیاباته به بازی برگشت! یک یک.روی اصرار به حفظ همین برتری عددی، یک‌بار در باکس تراکتور و در فاصله کوتاهی روی دایره مرکزی، استقلال و دیاباته به گل دو و سه رسید تا آتش تبریز برای پسران آبی شهر تهران گلستان شود!

تقابل دو مربی متفکر و ماجراجو، بعد از نتیجه ۱-۳ هم مسابقه را از سکه نیانداخت و سیر و سلوک تاکتیکی دو سرمربی ادامه پیدا کرد؛ با آمدن انصاری و شجاعی، فاصله ۲، یک گل شد تا نفس‌ها از شدت ترس و هیجان به شماره بیافتد! این‌که چطور استقلال در سخت‌ترین شرایط بعد از گل دوم تراکتور دوام آورد و حتی به گل چهارم رسید، یک جواب سر راست بیشتر ندارد؛ برتری عددی با حفظ نظم تاکتیکی! و تمام.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمد حیدری

      چشش نزنید لطفا

    • سعید

      داوری یادتون نره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ناموسن شما بشین حرف نزن بخدا اون پنالتی ک برا لنگ گرفتن با ماشین سازی و بقیه ماجرای تو بازی دیگ مشخص شد ک کدوم طرفین این داورا

      • بدون نام

        داداش با نهایت احترام بهت میگم گوه نخور چون تخمی ترین داوری،برا بازیهای استقلاله نگاهی ب بازیهای لنگ بنداز بعد بیا کص بگو اینجا چنتا خطا رو استقلالیا باس میکردن ولی خطا هم نمیگرفت حالا خوبه اقای حیدری تمایلش ب رنگ قرمزه

      • بدون نام

        خیلی بیشعوری رعایت کن

      • بی نام

        واقعا مشخصهدقیقا کجات می سوزه حتی ی سوتم به نفع استقلال نزد اما داوری بازی با ماشین ی پنالتی الکی بهتون تقدیم کرد که چون خدا نخواست با اون چیپ تیمتون دچار حاشیه شد بگذریم که با حرمت شکنی به مادر دو شهید شخصیتتونم نشون دادید

    • mostafa shasti

      این استقلال واقعیست دمشون گرم

    • استقلالیم

      و اینه استرای افسانه ای محبوب هرچی آبی عاشقتیم استرا ک اوردی ب تیم ما تاکتیک برتر جهان ک رغیب نداره خدایی تو ایران

    • mohammad

      اره خب راست میگی قربانی بعدی داوری صنعت نفت آبادان

      پاسخ ها

      • م

        شما ساکت باش

      • بی نام

        تو که درست میگی شما اگه شرف داشتی به مادر دو شهید بیرحمتی نمیکردید ما که میدونیم کجاتوتن میسوزه . شما یا باید تیم حریف و سرمربیش بهتون راه بده گل بخوره یا فحش و ناسزا میگید و این اصلا جز مکتب باشگاهتونه

    • بدون نام

      زززکی

    • تاج بزرگ آسیا چهارفینال آسیا دو قهرمانی آسیا . لنگ علی عبده هم پشمک حاج عبدالله

      خدایی استرا رو دست نداره. فقط یه بازیساز و یه دفاع آخر براش جذب کنن آتیش میزاره ب لیگ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج