جاباما
۹۲۵۱۹۷
۴ نظر
۵۰۱۰
۴ نظر
۵۰۱۰
پ

دستور وزیر برای پیگیری بازار سیاه کتب درسی

وزیر آموزش و پرورش گفت: توزیع کتاب درسی به طور کامل در برخی مدارس انجام نشده و ما برای این امور مامورانی را برای رسیدگی در نظر گرفتیم.

خبرگزاری ایلنا: وزیر آموزش و پرورش گفت: توزیع کتاب درسی به طور کامل در برخی مدارس انجام نشده و ما برای این امور مامورانی را برای رسیدگی در نظر گرفتیم.

دستور وزیر برای پیگیری بازار سیاه کتب درسی

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران پس از نواختن زنگ استکبارستیزی در مدرسه علی اکبر داور با توجه به تاکید مقام معظم رهبری برای لحاظ کردن مفاهیم لانه جاسوسی در کتب درسی گفت: در سندتحول بنیادین پیش بینی هایی برای تدوین محتوای کتب درسی متناسب با ساحت های شش گانه شده است که فکر‌ می‌کنیم به زودی اعمال شود.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: فرهنگ استکبارستیزی ریشه‌های محکمی در ایران دارد و همین نشانه مقاومت مردمان این کشور است. مردم ما در این زمینه یکپارچه هستند بنابراین این امر در برنامه ریزی درسی هم در دستور کار بوده و انجام خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش درباره بازار سیاه کتب درسی گفت: تا جایی که اطلاع دارم توزیع کتاب درسی به طور کامل در برخی مدارس انجام نشده و ما برای این امور مامورانی را برای رسیدگی در نظر گرفتیم. در حال حاضر آمار آنهایی که ثبت نام نکرده‌اند مشخص شده و آنها شناسایی شده‌اند و با آنها تماس گرفتیم البته برخی ثبت نام اینترنتی نکردند، برخی هم ثبت نام انجام دادند اما مدارس آنها جابجا شده است. البته که برخی مسئولان کوتاهی‌هایی داشته‌اند.

وی گفت: ما با کاغذ یارانه‌ای کتاب چاپ کردیم وقیمت کتب 40 درصد قیمت واقعی است، همچنین تعداد کتب چاپ شده بیش از تعداد دانش آموزان است از این رو نیازی نیست دانش آموزان به کتاب فروشی‌ها مراجعه کنند. همچنین برای کتاب‌های گران قیمت در بازار کتابفروشی ‌ها دستور پیگیری داده شده است. ممکن برخی کتاب‌ها سرقت شده باشد و یا اگر کپی هم شده باشد به طور کل غیرقانونی است. روش توزیع کتاب امسال متفاوت بوده و چون برخی از این اتفاق خوشحال نیستند بعضا موجب ایجاد فضاسازی‌هایی شده اند اما در حال حاضر مشکلی وجود ندارد‌.

حاجی میرزایی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا مصوبه تنظیم بخشی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی آموزش و پرورش در شورای نگهبان رد شده است؟ گفت: بله، شورای نگهبان به اکثر بندها ایراد گرفته است، بندهایی چون اختصاص یک درصد درآمد شرکت ها، اجاره دادن واحدهای آموزشی، اعمال مدرک دوم فرهنگیان و کاهش تنوع مدارس که ملاحظاتی داشته و به مجلس برگشته است. طبق رویه‌ای که بین مجلس و شورای نگهبان برقرار است مجلس نباید به موضوعاتی که شورای عالی انقلاب فرهنگی ورود می‌کند ورود داشته باشد البته این مساله دو طرفه است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کل بازارامون سیاهه بچه اولی چند ملیون هزینه تحصیلشه یک ماه بعد کتابهایی بدستش میرسه تحصیل در اینجا یک نوع تجارته

    • بدون نام

      کل بازارامون سیاهه بچه اولی چند ملیون هزینه تحصیلشه یک ماه بعد کتابهایی بدستش میرسه تحصیل در اینجا یک نوع تجارته

    • بدون نام

      این چه بلایی دارد سرمان میاد همه چیز شده دلالی کتاب درسی دارو مواد غذائی های آلوده اختلاسهای کلان کی باید به این وضع رسیدگی کند کاری کردید که دیگه توان فرستادن بچه هایم به مدرسه را نداریم با گرانی خدا فقط بایدکمکمون کند

    • بدون نام

      این عتیقه ها را از کجا پیدا میکنند!!! خخخخخخخت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج