جاباما
۹۲۵۸۵۴
۴ نظر
۵۰۱۰
۴ نظر
۵۰۱۰
پ

اسد: در ادلب شاید گزینه نظامی را در پیش بگیریم

رئیس‌جمهور سوریه درباره ادلب که تنها استان در اشغال تروریست‌هاست، گفت اگر راه‌حل سیاسی برای اخراج تروریست‌ها از استان یادشده نتیجه‌ای نداشته باشد، به گزینه نظامی روی خواهیم آورد.

خبرگزاری فارس: «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه پس از پیشروی نیروهای ارتش در شمال این کشور و تحت کنترل گرفتن اکثر مناطق آن، گفت که اگر گزینه سیاسی برای اخراج تروریست‌ها از استان «ادلب» (شمال) جواب ندهد، دمشق گزینه نظامی را در پیش خواهد گرفت.

اسد در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی دولتی سوریه عنوان کرد: «آزادی‌سازی تدریجی که اکنون در ادلب صورت گرفته است، در شمال سوریه هم در صورت اجرای تمام فرصت‌های سیاسی در شمال سوریه صورت خواهد گرفت».

اسد: در ادلب شاید گزینه نظامی را در پیش بگیریم

وی افزود: «اگر عملیات سیاسی نتایجی در بر نداشته باشد، گزینه نظامی را در پیش خواهیم گرفت، چراکه گزینه‌ای دیگری باقی نمی‌ماند».

اسد در ادامه به توافق اخیر روسیه با کُردهای شمال سوریه اشاره کرد و گفت که این توافق به منظور ورود ارتش سوریه به مناطق شمال شرقی این کشور صورت گرفته است. این حق سوریه است که از تمامیت ارضی خود دفاع کند و مراقب سناریوهای مربوط به تجزیه طلبی باشد.

رئیس‌جمهور سوریه گفت: «همه گروهک‌هایی که در ادلب علیه ارتش سوریه می‌جنگند،‌ جزو ارتش ترکیه هستند».

وی اردوغان را «دروغگو» خواند و تصریح کرد: «اردوغان تصمیمات و سیاست‌های غیرمنطقی (در خصوص سوریه) به صورت گسترده اتخاذ می‌کند و به همه دروغ می‌گوید».

رئیس جمهور سوریه چند روز پیش نیز با حضور در یکی از جبهه‌های نبرد در جنوب استان ادلب، «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای را «دزد» توصیف و «نبرد ادلب»‌ را «اساسی‌ترین جنگ برای یکسره کردن کار تروریسم» در سوریه قلمداد کرده بود.

اسد گفت:‌ اردوغان دزد است. (دیروز) کارخانه‌ها، گندم و نفت سوریه را دزدید و امروز مشغول دزدیدن خاک سوریه است... همه سرزمین سوریه یک اهمیت دارد اما ما طبق اولویت‌ها و وضعیت نظامی میدانی عمل می‌کنیم

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با سیاست ترامپ ترکیه که به طرف روسیه متمایل شده و ایران هم هزینه این نزدیکی روسیه و ترکیه را میداد اکنون ترکیه در برابر روسیه و ایران قرار داده و روسها بر سر دوراهی حمایت از اسد یا اردوغان مانده‌اند.واولین واکنش تاخیر در ارسال محموله اس ۴۰۰ دیروز رخ داد..شادی ایران و روسیه در جدایی ترکیه از غرب منغص شد خخخخخ۸خخخخخ

    • بدون نام

      سلام و درود خداوند بر اسد و مرحوم پدرشان حافظ اسد ممکن است خیلی‌ها ندانند ولی ما می‌دانیم که چه در زمان جنگ تحمیلی وچه بعد از آن این پدر و پسر جه خدمتهایی که به ایران نکردند خا یار و نگهدارت باشد

    • بدون نام

      به خاطر خودت سوریه را ویران کردی

    • بدون نام

      نه بابا مگه تو ارتش داری خودت که مزدور روسیه هستی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج