۹۲۶۳۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

مارچلو لیپی به اشتباه خود اعتراف کرد

سرمربی ایتالیا در جام جهانی ۲۰۰۶ اعتراف کرد که کنار رفتنش از این تیم پس از جام جهانی آلمان تصمیم اشتباهی بوده است.

ایسنا: سرمربی ایتالیا در جام جهانی ۲۰۰۶ اعتراف کرد که کنار رفتنش از این تیم پس از جام جهانی آلمان تصمیم اشتباهی بوده است.

مارچلو لیپی موفق شد در جام جهانی ۲۰۰۶ به بزرگ‌ترین افتخار مربیگری خود دست یابد و به همراه آتزوری (تیم ملی ایتالیا) به قهرمانی در جام‌جهانی برسد. او فصل گذشته موفق شد به همراه گوآنگ‌ژوی چین به قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا نیز دست یابد.

مارچلو لیپی در گفت‌وگو با روزنامه‌ "مارکای" اسپانیا گفت: قهرمانی‌هایی که با گوآنگ‌ژو داشتم به هیچ وجه شانسی نبوده است. به طور کل قهرمانی هیچ وقت با شانس به دست نمی‌آید. شاید شما در یک تورنمنت یک بازی و حداکثر دو بازی را با شانس ببرید اما نمی‌توانید تمام مسابقات را با شانس پیروز شوید. قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ چین افتخارات بزرگی در کارنامه ورزشی من محسوب می‌شود اما در مقایسه با جام جهانی افتخار کوچکی است.

سرمربی ایتالیا در جام جهانی ۲۰۰۶ در ادامه گفت: من با ایتالیا قهرمان جام جهانی شدم و سپس این تیم را ترک کردم که تصمیم اشتباهی بود. باید در تیم ملی ایتالیا می‌ماندم. خیلی از بازیکنانم نیز در آن زمان به من گفتند که استعفا ندهم و در تیم ملی ایتالیا بمانم. شاید اگر در تیم ملی ایتالیا می‌ماندم می‌توانستیم در یورو ۲۰۰۸ نیز به قهرمانی برسیم. البته آن زمانی که تیم ملی ایتالیا را ترک کردم، خیلی از بازیکنان اصلی تیمم از لحاظ سنی فوتبال‌شان تمام شده بود.

لیپی در ادامه گفت: پس از پایان این فصل می‌خواهم دیگر در رده باشگاهی مربیگری نکنم و دوست دارم که هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرم. از تیم ملی چین نیز پیشنهاد دارم و شاید این پیشنهاد را قبول کنم. دیگر آن توانایی را ندارم هر روز در تمرینات یک تیم باشگاهی حضور داشته باشم. به همین خاطر دوست دارم که سرمربی یک تیم ملی شوم.

مارچلو لیپی در ادامه درباره فوتبال باشگاهی در اسپانیا گفت: همیشه فوتبال تیم‌های اسپانیایی را دنبال کردم. تیم رئال مادرید دو بار برای هدایت این تیم به من پیشنهاد داد اما قبول نکردم. وقتی شما در یوونتوس هستید هیچ پیشنهادی نمی‌تواند شما را ترغیب به رفتن کند (با خنده).

لیپی در پایان درباره تیم‌های مدعی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل گفت: از نظر من آلمان شانس اول قهرمانی محسوب می‌شود و پس از آن برزیل میزبان به همراه اسپانیا، ایتالیا، فرانسه و هلند تیم‌های مدعی در این جام هستند. ایتالیا با چزاره پراندلی می‌تواند تیم شگفت سازی شود و به افتخار جالب توجهی دست یابد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج