۹۲۶۳۸۳
۳ نظر
۵۰۱۲
۳ نظر
۵۰۱۲
پ

تهدید اردوغان به عبور آوارگان از ترکیه به سمت اروپا

رئیس جمهوری ترکیه پنجشنبه‌شب موضع‌ اروپا در قبال حملات ارتش آنکارا به شمال شرق سوریه را غیر سازنده خواند و گفت: اگر اوضاع بخوبی پیش نرود، مجبور خواهیم شد، درهای ترکیه را برای رفتن آوارگان به اروپا باز کنیم.

ایرنا: رئیس جمهوری ترکیه پنجشنبه‌شب موضع‌ اروپا در قبال حملات ارتش آنکارا به شمال شرق سوریه را غیر سازنده خواند و گفت: اگر اوضاع بخوبی پیش نرود، مجبور خواهیم شد، درهای ترکیه را برای رفتن آوارگان به اروپا باز کنیم.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، رجب طیب اردوغان که در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر مجارستان در بوداپست سخن می‌گفت، افزود: متأسفانه برخی از متحدان راهبردی‌ما با فرماندهان و رهبران سازمان‌های تروریستی ارتباط دارند و با آنان ابراز همبستگی می‌کنند، موضوعی که موجب ناراحتی آنکاراست.

تهدید اردوغان به عبور آوارگان از ترکیه به سمت اروپا

رئیس جمهوری ترکیه با بیان این‌که کشورش میزبان حدود چهار میلیون آواره است، افزود: بسیاری از این افراد توانایی دارند که به اروپا بروند.

وی تصریح کرد: در هر شرایطی به میزبانی از آوارگان سوری خود ادامه‌ می‌دهیم، اما اگر اوضاع بخوبی پیش نرود، مجبور خواهیم شد، درهای ترکیه را برای رفتن آوارگان به اروپا باز کنیم.

اردوغان بر ضرورت مبارزه بدون تمایز با گروه‌های تروریستی تأکید کرد و مدعی شد، هیچ کشوری در مقایسه با ترکیه موضع جدی علیه گروهک تروریستی داعش نگرفته است.

رئیس جمهوری ترکیه مدعی شد: در مرحله نخست، بیش از سه هزار تن از اعضای داعش را در منطقه "الباب" در سوریه از بین بردیم و در حال حاضر بیش از یکهزار و ۱۵۰ داعشی در ترکیه زندانی هستند.

اردوغان با اشاره به بازداشت همسر "ابوبکر البغدادی" سرکرده پیشین گروهک تروریستی داعش به همراه ۱۳ تن از نزدیکان وی، گفت: در مبارزه با تروریسم، مانع ورود ۷۶ هزار نفر از ۱۵۱ کشور به ترکیه شده‌ایم.

وی همچنین گفت: هیچ فرقی (برای ترکیه) میان "مظلوم عبدی" سرکرده یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) و ابوبکر البغدادی وجود ندارد.

وی در ادامه در مورد امکان خرید سامانه موشکی پاتریوت از آمریکا گفت: سامانه اس ۴۰۰ از روسیه خریداری شده و این موضوع خاتمه یافته است، اگر آمریکا بخواهد با شرایط مناسب سامانه پاتریوت را به ترکیه بدهد، می‌توانیم آن را بخریم.

بدنبال حمله ۲۵ مهرماه ترکیه به شمال شرق سوریه که آن را "چشمه صلح" نامگذاری کرد، بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، آلمان، جمهوری چک، هلند، نروژ و فنلاند صادرات سلاح را به آنکارا متوقف کرده‌اند.

حملات یک هفته ای ترکیه، پس از توافق آتش بس میان ترکیه و آمریکا به طور موقت متوقف شد و آنکارا به شبه نظامیان کُرد سوریه پنج روز مهلت داد که تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

به دنبال این آتش بس پنج روزه در شمال سوریه و امضای تفاهمنامه ۱۰ بندی میان روسیه و ترکیه که ۳۰ مهرماه در سوچی برای توقف عملیات نظامی ترکیه منعقد شد، نیروهای دموکراتیک سوریه از محدوده اعلام شده عقب‌نشینی کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایران احمق ترین ۲۰ملیون افغانی وخرجشون میدهههه

    • بدون نام

      اروپا، در ایران ازتروریستهای مجاهدین خلق
      حمایت میکند در ترکیه از تروریستهای کرد تحت حمایت آمریکای جنایت کارواسرائیل کودک کش که به همین علت بایستی مسلمانان کلا اروپا را تحریم کنند.

    • بدون نام

      این مردک هم بلده چطور از اروپا باجگیری کنه اونوقت سیاست ندارهای احمق ما از صبح تا شب فقط دارن از مظلومین دفاع میکنن اینا اگه یذره سیاست حالیشون بود فقط با مواد مخدر وافغانیا میتونستن اینارو ازپا دربیارن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج