۹۲۷۰۱۶
۱۰ نظر
۵۰۱۱
۱۰ نظر
۵۰۱۱
پ

بعیدی‌نژاد:‌ خروج از ان‌پی‌تی به سود کشور نیست

سفیر ایران در انگلیس در واکنش به انتشار برخی اخبار نادرست از اظهارات او در جلسه هفته گذشته با نمایندگان رسانه‌های انگلیس تصریح کرد که خروج ایران از پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای (ان.پی.تی) در شرایط فعلی به سود کشور نیست.

ایرنا: سفیر ایران در انگلیس در واکنش به انتشار برخی اخبار نادرست از اظهارات او در جلسه هفته گذشته با نمایندگان رسانه‌های انگلیس تصریح کرد که خروج ایران از پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای (ان.پی.تی) در شرایط فعلی به سود کشور نیست.

«حمید بعیدی نژاد» روز شنبه با انتشار پیامی در توییتر نوشت: شکست برجام طبعا این تفکر را که ایران به‌دلیل عدم بهره‌مندی از حقوق خود در زمینه فن‌آوری صلح‌آمیز هسته ای باید از ان‌پی‌تی خارج شود، تقویت خواهد کرد، هر چند ایران در شرایط فعلی چنین گزینه ای را بنفع کشور نمی داند.

بعیدی‌نژاد:‌ خروج از ان‌پی‌تی به سود کشور نیست

او در نشستی که پنجشنبه گذشته با حضور نمایندگان روزنامه‌ها و رسانه های اصلی انگلیس در سفارت ایران در لندن برگزار شد، با اشاره به برگزاری کنفرانس مهم پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای (ان‌پی‌تی) در سال آینده در نیویورک گفت که شکست برجام بطور قطع و بی تردید به تضعیف ان‌پی‌تی منجر خواهد گردید.

وی آمریکا را گرفتار توهم دانست و گفت که واشنگتن تصور می کند خروج از برجام وسیله‌ای برای تحت فشار قرار دادن و صدمه زدن به اقتصاد و جامعه ایران است. این تصور غلط از جانب آمریکا به ان‌پی‌تی نیز لطمه خواهد زد.

سفیر کشورمان در پاسخ به سئوالی در مورد احتمال خروج ایران از ان‌پی‌تی ضمن یادآوری فتوای رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد که ایران به هیچ عنوان به دنبال تسلیحات اتمی نخواهد بود. البته در داخل ایران دیدگاه هایی وجود دارد که استدلال می کنند تهران از عضویت در ان‌پی‌تی هیچ سودی نبرده و فقط هزینه تحمل کرده است.

وی تصریح کرد دولت تلاش می کند این افراد را متقاعد کند که خروج از ان‌پی‌تی به نفع ایران نیست.

در این جلسه بعیدی نژاد همچنین گام چهارم ایران برای کاهش تعهدات در چارچوب برجام را به‌مثابه اقدام «بیدار باش» ایران برای نجات این توافق توصیف و تصریح کرد که طرف‌های ‌اروپایی‌ عضو برجام باید برای حفظ این توافق هزینه کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      NPTیعنی قانون ومقرارت بین الملی ک درباره سالح هسته ایی اگرخارج بشیم یعنی.....

    • بدون نام

      یادش بخیر افسانه سلطان وشبان.. طرف میگفت سلطان بانو شما بانوی مایی یا بانوی وزیر اعظم... حالا شما نماینده ایرانی یا آمریکاوانگلیس

    • بدون نام

      اتفاقاً بسود کشور است جنگ میشه لا نتیجه معلوم یا تحریم ها بشدت افزایش می‌یابد و کار یکسره می شود.

    • بدون نام

      خروج از برجام و ان پی تی و عدم تصویب اف ای تی اف و سی اف تی باعث خسارت جبران ناپذیر به اقتصاد کشورمون میشه و بیشترین ضرر برای اقشار متوسط و ضعیف جامعه است . همین حالا هم خیلی از مردم با سختی و فلاکت زندگی میکنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کدم برجام میشه توضیح بدید

    • بدون نام

      تندروها و کسانی که از تحریم سود کلانی به جیب میزنن خدا خدا میکنن که برجام نابود بشه

    • بدون نام

      با نگاهی اجمالی به تاریخ متوجه میشیم که جنگ غیر از کشته شدن افراد بیگناه و نابودی زیرساختهای کشور و ...... هیچ سودی نداره

    • بدون نام

      این مسعولان بی مسعول چه کاری کردند که به نفع کشور ومردم باشد

    • یهقوب

      فعلا شما در انگلیس حالشو ببر مردم کیلویی چنده راستی حال خانواده ات چطوره حقوقت ماهی چند پونده البته به میلیارد اقازاده ات بورسیه اش محفوظه

    • سامان رضایی

      جنگ یعنی ویرانی وبدبختی اگر خدای ناکرده زیرساختهای ما نابود بشه برای ابد نابود میشیم تا حرف منتق است چرا به طرف جنگ برویم نه اینکه ما از جنگ میترسیم نه خیر مردم رشید ایران ثابت کرده اند که همیشه درمقابل زورگویان پیروز میدان بوده اند اما چرا جنگ و ویرانی خدایا رحمی بکند تمام دشمنان ما هدفشون جنگ با ایران است باید تمام ملت هوشیار باشند تا اخرین قطره خونشان از ناموسشان وانقلابشون دفاع بکنند اصول گرا واصلاح طلب نداره همه ما باید با انسجام و وحدت یکبارچه دفاع بکنیم تا مزدوران ودشمنان ما نتوانند حتی نزدیک مرزهای ما بشوند به امید پیروزی برای ملت رشید ایران بزرگ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج