۹۲۷۹۴۹
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

قرمز‌ها در پی مالکیت، آبی‌ها دنبال نظارت

چند سالی است که از عمر شرکت پیشکسوتان کهن پرسپولیس می‌گذرد و حالا رفته‌رفته به انسجام و ثباتی رسیده تا سیاست‌های جاری بر این شرکت به صورت روتین انجام شود.

فرهیختگان: چند سالی است که از عمر شرکت پیشکسوتان کهن پرسپولیس می‌گذرد و حالا رفته‌رفته به انسجام و ثباتی رسیده تا سیاست‌های جاری بر این شرکت به صورت روتین انجام شود. از سویی دیگر استقلالی‌ها هم از روی دست رقیب دیرینه تقلب کرده و آنها هم به‌تازگی شرکتی را به نام پیشکسوتان استقلال ایرانیان به ثبت رسانده‌اند.

اما تفاوت بین اساسنامه و اهداف این ۲ شرکت زیاد است و هرکدام مواردی را دنبال می‌کنند که شاید در شرکت دیگر اصلا مطرح هم نشده باشد. پرسپولیسی‌ها در شرکت خود به‌شدت به دنبال کارهای اقتصادی و ذی‌نفع کردن پیشکسوتان باشگاه هستند و درمقابل استقلالی‌ها نقشی حمایتی و نظارتی به عملکرد باشگاه و معقوله خصوصی‌سازی دارند.

میدان پرسپولیس و لابی پیشکسوتان

بعد از اینکه شورای شهر تهران تصمیم گرفت نام خیابانی را که کمپ ناصر حجازی در آن واقع شده، به نام پیشکسوت فقید باشگاه استقلال بزند، پرسپولیسی‌ها در شرکت پیشکسوتان کهن به خود آمدند و تصمیم گرفتند با پیگیری این موضوع کاری کنند تا یک خیابان هم به نام تیم محبوب آنها شود.

در این راه پیشکسوتان سرخ بعد از اینکه نامه‌ای را تنظیم کردند، حمید استیلی را مامور پیگیری این نامه کردند و با توجه به ارتباط خوب استیلی با حبیب کاشانی عضو اسبق شورای شهر تهران و ارتباطات او در شهرداری تهران، این موضوع به صورت رسمی به مرحله اجرا درآمد. بالاخره چند روز قبل تلاش پرسپولیسی‌ها هم به نتیجه رسید و میدان پیروزان در نزدیکی باشگاه سرخ‌ها به نام این تیم نامگذاری شد تا یک امتیاز مثبت در پرونده شرکت پیشکسوتان کهن پرسپولیس درج شود.

حمایت مالی و معنوی از پیشکسوتان گمنام

با توجه به حضور افراد متمول در شرکت پیشکسوتان پرسپولیس، کارهای اقتصادی و درآمدزایی یکی از مهم‌ترین اهداف این شرکت است. این شرکت که یکی از اهدافش تحت‌پوشش قرار دادن پیشکسوتانی است که از لحاظ مالی در شرایط خوبی قرار ندارند، با درآمدزایی در کارهای اقتصادی، درآمد به‌دست‌آمده را به طرق مختلف به دست این پیشکسوتان می‌رسانند تا از این راه بتوانند جایگاه خاصی را به پیشکسوتان باشگاه اختصاص دهند.

اپلیکیشنی که به‌زودی رونمایی می‌شود

شرکت پیشکسوتان پرسپولیس طی چند ماه قبل راه‌اندازی یک اپلیکیشن را نیز در دستور کار خود قرار دادند و شنیده می‌شود که از این اپلیکیشن که رویکرد خبری دارد با درگاه پرداخت و امکان انجام تراکنش‌های مالی، طی ۲ هفته آینده رونمایی می‌شود. آن‌طور که اعضای شرکت پیشکسوتان کهن معتقدند، این اپلیکیشن می‌تواند تا حد زیادی برای آنها مفید باشد و طبق اعلام، قرار نیست این اپلیکیشن را واگذار کنند و مدیریت آن در مجموعه پیشکسوتان انجام می‌شود تا تمام عایدی آن نصیب شرکت و پیشکسوتان تحت‌حمایت شود.

نامه‌ای که رسانه‌ای نشد پرسپولیس را به ما بدهید

هرچه به زمان خصوصی شدن ۲ تیم محبوب پایتخت نزدیک‌تر می‌شویم، تحرک و تلاش خریداران برای به خدمت گرفتن این ۲ تیم بیشتر می‌شود. شرکت پیشکسوتان پرسپولیس هم یکی از همین خریدارانی است که به واسطه عضویت بسیاری از پیشکسوتان باشگاه در این شرکت، ادعای زیادی برای به خدمت گرفتن این تیم با شرایط خاص دارند. آنها در نامه‌هایی جداگانه این درخواست خود را به دست نماینگان مجلس شورای اسلامی و همچنین وزیر ورزش رسانده‌اند و معتقدند هیچ‌کسی بیشتر از پیشکسوتان برای این تیم دلسوزی نمی‌کند.

قرمز‌ها در پی مالکیت، آبی‌ها دنبال نظارت

استقلالی‌های بی‌ادعا و قانع

شاید خیلی‌ها فکر کنند تاسیس شرکت استقلال هم با همین اهدافی باشد که پرسپولیسی‌ها شرکت ثبت کرده‌اند. اما هدف پیشکسوتان استقلال کهن طور دیگری است. آنها که برای تشکیل شرکت سختی زیادی کشیده‌اند بعد از جانمایی و تشکیل مجمع، هیات‌مدیره و مدیرعامل به صورت رسمی کار خود را آغاز کرده‌اند. آنها نه دنبال درآمدزایی هستند و نه برای به خدمت گرفتن استقلال ادعایی را مطرح کرده‌اند بلکه آن‌طور که رئیس هیات‌مدیره این شرکت ادعا می‌کند، فقط به دنبال نظارت و حمایت از باشگاه استقلال هستند.

اولیایی: مثل پرسپولیسی‌ها پولدار نیستیم!

کاظم اولیایی، مدیرعامل اسبق استقلال در شرکت پیشکسوتان استقلال ایرانیان به‌عنوان رئیس هیات‌مدیره فعالیت می‌کند. او درخصوص فعالیت این شرکت به «فرهیختگان» گفت: «روز اولی که تشکیل مجمع دادیم، 43 نفر عضو داشتیم و حالا تعداد اعضای شرکت پیشکسوتان استقلال ایرانیان به 130 نفر رسیده است.»

او ادامه داد: «هدف ما از تشکیل این شرکت نگرانی‌مان از بابت خصوصی‌سازی 2 باشگاه بزرگ کشورمان بود. ما دستورالعمل مجلس را می‌دیدیم که بسیار سطحی بود و 2 هدف بیشتر در آن دیده نمی‌شد؛ یکی اینکه خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس انجام نشود و دیگری اینکه هدف از سر بازکردن این 2 باشگاه و رها کردن به حال خودشان باشد.

می‌دانستیم این طرح مجلس غیرکارشناسانه و ناشدنی است، بعد از مشورت با اساتید دانشگاهی و افراد صاحب‌نظر در زمینه خصوصی‌سازی، زیرساختی را به تصویب رساندیم که فقط مختص سرخابی‌ها نبود و در این سازوکار می‌توانستیم تمام باشگاه‌های دولتی و صنعتی را نیز خصوصی کنیم. ما این طرح را آماده کردیم و به مراجع مربوطه ارسال کردیم تا از آن برای واگذاری هرچه بهتر تیم‌هایمان به بخش خصوصی استفاده کنیم.»

مدیرعامل اسبق استقلال درخصوص تمایل شرکت پیشکسوتان استقلال ایرانیان به در اختیار گرفتن استقلال گفت: «ما نه توان تیمداری داریم و نه هدفی برای ورود به این مقوله تعیین کرده‌ایم. تنها می‌خواهیم اجازه ندهیم که این 2 تیم پرطرفدار کشور به ورطه نابودی کشیده شوند و می‌خواهیم برای خصوصی شدن‌شان بهترین راه‌حل را تعیین کنیم.»

او در پایان خاطرنشان کرد: «در شرکت پیشکسوتان پرسپولیس افرادی حضور دارند که از لحاظ مالی و فعالیت‌های اقتصادی شرایط خوبی دارند. آنها بعد از مدیرعاملی رویانیان وارد این شرکت شده و توانسته‌اند کارهای مثبتی هم انجام دهند. شاید آنها شرایط اداره پرسپولیس را داشته باشند، اما ما مثل این دوستان پولدار نیستیم و اهداف‌مان هم متفاوت است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خخخخخخخ

    • تاج بزرگ آسیا چهارفینال آسیا دو قهرمانی آسیا . لنگ علی عبده هم پشمک حاج عبدالله

      لنگیای حسود حقیر. تادیدن یه خیابونو زدن ب نام‌ اسطوره حجازی این لنگیاهم عین بچه ها رفتن درخاست دادن که ماهم میخایم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج