۹۲۸۲۵
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

۱۰ خرید بزرگ سرآلکس فرگوسن +عکس

سر آلکس فرگوسن، مردی که بیش از ۲۶ سال روی نیمکت شیاطین سرخ نشست و منچستر یونایتد را متحول کرد. حال قصد داریم به بررسی ۱۰ خرید برتر این مربی موفق بپردازیم.

طرفداری: سر آلکس فرگوسن، مردی که بیش از ۲۶ سال روی نیمکت شیاطین سرخ نشست و منچستر یونایتد را متحول کرد. حال قصد داریم به بررسی ۱۰ خرید برتر این مربی موفق بپردازیم.

*این مقاله تنها به خرید های خارجی (غیرانگلیسی) سر آلکس فرگوسن می پردازد.

۱۰_ داوید دخیا

10 خرید بزرگ سرآلکس فرگوسن +عکس

داوید دخیا علیرغم تمامی مشکلات به عنوان بهترین دروازه بان فصل گذشته انگلستان انتخاب شد. این دروازه بان اسپانیایی در سال ۲۰۱۱ با مبلغ ۱۹ میلیون پوند اتلتیکو مادرید را ترک کرد و جایگزین ادوین فن در سار بازنشسته شد. وی یکی از بهترین خرید های فرگوسن به شمار می رود و هم اکنون ۲۳ ساله است.

۹_ نمانیا ویدیچ

10 خرید بزرگ سرآلکس فرگوسن +عکس

یکی از بازیکنان محبوب هواداران؛ این مدافع صرب با ۷ سال حضور در اولدترافورد از بزرگان یونایتد به حساب می رود و بهترین زوج ریو فردیناند است؛ اما قرارداد این مدافع ۳۲ ساله در پایان فصل جاری با منچستر یونایتد به پایان می رسد و وی به ایتالیا و مشخصا اینتر میلان خواهد پیوست.

۸_ رابین فن پرسی

10 خرید بزرگ سرآلکس فرگوسن +عکس

رابین فن پرسی خیلی زود خود را به عنوان قهرمان یونایتدی ها معرفی کرد، نه تنها به خاطر پیوستن به منچستر یونایتد آن هم از آرسنال بلکه به خاطر گل های فصل قبلش که مهم ترین عامل قهرمانی منچستر یونایتد بود. هرچند این او هم اکنون سی سال دارد اما از مهاجمان تراز اول فوتبال جزیره به حساب می آید. انتقال او با مبلغ ۲۴ میلیون پوند انجام شد.

۷_ رود فن نیستروی

10 خرید بزرگ سرآلکس فرگوسن +عکس

یک مهاجم فوق العاده؛ او در پنج فصل حضور در منچستر یونایتد و در ۲۱۹ بازی ۱۵۰ گل را برای مچستر یونایتد به ثمر رساند. او علیرغم داشتن مشکل در زانو خود در سال ۲۰۰۱ با مبلغ ۱۹ میلیون پوند از PSV آیندهون به منچستر یونایتد پیوست. او در اولین فصل حضور خود در منچستر یونایتد در ۴۹ بازی ۳۶ گل را به ثمر رساند و در فصل ۲۰۰۲/۰۳ با به ثمر رساندن ۲۵ گل کمک زیادی به قهرمانی منچستر یونایتد کرد.

جالب است بدانید تمامی گل های وی برای منچستر یونایتد در داخل محوطه جریمه به ثمر رسیده است.

۶_ ادوین فن در سار

10 خرید بزرگ سرآلکس فرگوسن +عکس

خرگوش یخی اولدترافورد؛ تا سال ۲۰۰۵ و پیش از آمدن ادوین فن در سار به منچستر یونایتد سر آلکس فرگوسن نتوانسته بود جایگزین پیتر اشمایکل را پیدا کند. این دروازه بان زمانی که حدودا ۳۵ سال سن داشت از فولهام به منچستر یونایتد پیوست؛ مبلغ این انتقال ۲ میلیون پوند بود. اما او ۲۶۶ بار برای منچستر یونایتد به میدان رفت و سرانجام در سال ۲۰۱۱ بازنشسته شد. او در ۶ فصل موفق شد ۴ بار قهرمان لیگ برتر شود و یک بار در سال ۲۰۰۸ به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا برسد. این قهرمانی پس از مهار پنالتی نیکلاس آنلکا در فینال سال ۲۰۰۸ در برابر چلسی به دست آمد.

5_یاپ استام

10 خرید بزرگ سرآلکس فرگوسن +عکس

دیوار دفاعی منچستر یونایتد؛ این ستاره هلندی با مبلغ ۱۰.۶ میلیون پوند در سال ۱۹۹۸ از آیندهون به منچستر یونایتد پیوست و موفق شد در سه سال حضور در اولدترافورد به سه قهرمانی پیاپی با منچستر یونایتد برسد. وی هم چنین در فینال دراماتیک ۱۹۹۹ حضور داشت. سرآلکس فرگوسن در اقدامی نسنجیده و غیر منتظره وی را در سال ۲۰۰۱ به لاتزیو فروخت. وی پس از یونایتد برای تیم های آیاکس و آ.ث میلان نیز به میدان رفت؛ کارشناسان و هواداران منچستر یونایتد همچنان فروش وی را یکی از اشتباهات سر آلکس فرگوسن می دانند.

۴_ اوله گنار سولشایر

10 خرید بزرگ سرآلکس فرگوسن +عکس

شماره ۲۰ طلایی اولدترافورد؛ کسی که در ۳۶۶ بازی برای شیاطین سرخ ۱۲۶ گل را به ثمر رساند؛ وی در سال ۱۹۹۶ از مولده به منچستر یونایتد پیوست. وی زمانی به اسطوره شیاطین سرخ تبدیل شد که در فینال دراماتیک لیگ قهرمانان ۱۹۹۹ در وقت های اضافه گل دوم و پیروزی بخش منچستر یونایتد در برابر بایرن مونیخ را به ثمر رساند. مبلغ انتقال او تنها ۱.۵ میلیون پوند بود اما ارزش وی بیش از این ها بود. هیچ کس موفق نشده است بیشتر از او به عنوان یک بازیکن ذخیره برای منچستر یونایتد گل زنی کند. او در سال ۲۰۰۷ با مصدومیت رو به رو شد و این مصدومیت باعث جدایی وی از فوتبال شد. سوشایر هم اکنون سرمربی کاردیف سیتی است.

10 خرید بزرگ سرآلکس فرگوسن +عکس

بنری که در اولدترافورد به افتخار اوله گنار سولشایر نصب شده است.

۳_ پیتر اشمایکل

10 خرید بزرگ سرآلکس فرگوسن +عکس

پیتر اشمایکل در سال ۱۹۹۱ از براندبی با مبلغ پانصدهزار پوند به منچستر یونایتد پیوست و به بزرگترین دروازه بان تاریخ منچستر یونایتد تبدیل شد. ملی پوش دانمارکی که به شماره ۱ منچستر یونایتد بدل شد و هشت فصل با شیاطین سرخ ماند. او ۳۹۳ بار برای منچستر یونایتد به میدان رفت و حتی یک بار موفق شد دروزاه حریف را باز کند. اشمایکل در غیاب روی کین، کاپیتان منچستر یونایتد در فینال تاریخی ۱۹۹۹ بود. وی بعدها در اقدامی عجیب به تیم رقیب و همشهری منچستر یونایتد یعنی منچستر سیتی پیوست.

۲_ کریستیانو رونالدو

10 خرید بزرگ سرآلکس فرگوسن +عکس

ستاره پرتغالی منچستر یونایتد در سال ۲۰۰۳ از لیسبون راهی منچستر شد؛ دوران حضور او هرچند تقریبا کوتاه بود اما موفقیت های وی در منچستر یونایتد بسیار زیاد بود، رونالدو در سال ۲۰۰۹ منچستر یونایتد را به مقصد رئال مادرید ترک کرد. رونالدو در ۲۹۲ بازی خود برای منچستر یونایتد ۱۱۸ گل را به ثمر رساند و توانست علاوه بر قهرمانی در ۴ قهرمانی در لیگ برتر به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا نیز برسد؛ عنوانی که تاکنون نتوانسته است در رئال مادرید به دست آورد.

۱_ اریک کانتونا

10 خرید بزرگ سرآلکس فرگوسن +عکس

یک پادشاه واقعی؛ شاید هیچ کس پیش بینی نمی کرد بازیکن تازه وارد منچستر یونایتد در سال ۱۹۹۲ که از لیدز یونایتد به منچستر یونایتد آمده بود بتواند تا این حد تاثیر گذار باشد. او به باشگاهی پیوسته بود که برای ۲۶ سال از کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر دور بوده است در حالی که باشگاه قبلی او (لیدز یونایتد) در سال قبل دو قهرمانی لیگ برتر انگلستان و سوپر کاپ انگلستان را به دست آورده بود. سوپر کاپی که با هتریک کانتونا در برابر لیورپول به دست آمده بود؛ اما این مهاجم فرانسوی که تنها با مبلغ ۱.۲ میلیون پوند به منچستر یونایتد پیوست اعتبار از دست رفته این تیم را بازیابی کرد و بار دیگر شکوه و عظمت را به یونایتد بازگرداند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج