۹۲۸۶۸۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

۴ تغییر سرنوشت‌ساز به سود ایران

سرانجام روز سرنوشت‌ساز برای فوتبال ایران و عراق فرارسید و دو تیم عصر امروز چهارمین دیدار خود در مرحله انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر را در امان پایتخت اردن برگزار می‌کنند.

فرهیختگان: سرانجام روز سرنوشت‌ساز برای فوتبال ایران و عراق فرارسید و دو تیم عصر امروز چهارمین دیدار خود در مرحله انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر را در امان پایتخت اردن برگزار می‌کنند. این دیدار در دو هفته اخیر بسیار خبرساز بوده و بدون تردید مهم‌ترین دیدار این هفته مرحله مقدماتی در منطقه آسیا محسوب می‌شود.

رسانه‌های عراق برخی تغییرات پیش از برگزاری این مسابقه را در تعیین نتیجه این دیدار سرنوشت‌ساز دانسته و همانند سرمربی این تیم معتقدند اگر بازی در شرایط عادی و مطابق برنامه‌ریزی قبلی در بصره برگزار شد، بیشتر به سود عراقی‌ها بود.

سایت عراق الیوم با اشاره به چهار۴ تغییری که عراقی‌ها پیش از این مسابقه تجربه کردند، می‌نویسد: «تیم ملی پیش از دیدار با ایران باید از چالش‌هایی که پیش رو داشت عبور می‌کرد و امیدوار است بتواند جواز حضور در جام‌جهانی و جام ملت‌های آسیا را کسب کند. ملی‌پوشان عراق روز یکشنبه راهی اردن شدند تا برای این دیدار مهم آماده شوند. این دیدار برای هر دو تیم اهمیت بسیار زیادی دارد و ایران هم پس از شکست برابر بحرین در تلاش است تا وضعیت خود در جدول را بهتر کند.

پیش از این دیدار چهار تغییر در برنامه تیم ملی عراق رخ داد که می‌تواند در سرنوشت این مسابقه تاثیرگذار باشد. اولین تغییر جابه‌جایی ورزشگاه محل برگزار بازی بود. پس از اتفاقاتی که در هفته‌های اخیر در کشور افتاد و اعتراضات و ناآرامی‌هایی که در شهرهای مختلف به راه افتاد، فیفا مانع از برگزاری این مسابقه در بصره شد و فدراسیون نیز تصمیم گرفت اردن را به‌عنوان کشور میزبان انتخاب کند تا این دیدار در ورزشگاه بین‌المللی امان انجام شود. دومین جابه‌جایی مربوط به داور بازی بود. در ابتدا قرار بود ادهم مخادمه از اردن این بازی را سوت بزند اما پس از اینکه محل برگزاری بازی تغییر کرد، AFC نیز دیلان پریرا از سریلانکا را به‌عنوان داور جدید این بازی معرفی کرد.»

بدون 2 اسلحه مرگبار

در ادامه مطلب این سایت آمده است: «ملی‌پوشان عراقی پس از رسیدن به امان در هتل «میناتایکی» این شهر مستقر شدند اما دوری محل این هتل به زمین تمرینی تیم سبب شد تا کادر فنی درخواست تغییر محل اقامت تیم را داده و کاروان تیم به هتل «کرند مایلنیوم» منتقل شود که تنها ۵ دقیقه با محل تمرین فاصله دارد.

چهارمین جابه‌جایی در برنامه آماده‌سازی تیم هم تغییر زمین تمرین بود. تیم ابتدا در کمپ اسود الرافدین به تمرین می‌پرداخت اما در ادامه تمرینات به محلی منتقل شد که دارای چمن مصنوعی است. این تغییرات پیش از این دیدار مهم اصلی‌ترین دغدغه کادر فنی در روزهای اخیر بوده و می‌تواند مشکلاتی را برای ملی‌پوشان در این دیدار ایجاد کند.»

در چنین شرایطی به نظر می‌رسد عراقی‌ها نگران نتیجه این مسابقه هستند و اگرچه برخی روزنامه‌های این کشور امیدوارانه از موفقیت تیم خود سخن می‌گویند اما نباید فراموش کرد که برگزاری بازی در خارج از عراق ضربه سنگینی به برنامه‌های کادر فنی تیم زده و می‌تواند به سود ایران باشد.

بخش عربی سایت «راشا تودی» نیز با اشاره به جابه‌جایی محل برگزار بازی معتقد است عراق برای این دیدار زمین و همچنین هوادارانش که دو اسلحه مرگبار این تیم هستند را در اختیار ندارد و این موضوع می‌تواند به ضرر این تیم باشد.البته عراقی‌ها معتقدند با توجه به فاصله کم دو کشور و همچنین مهاجران عراقی‌ای که در اردن حضور دارند استقبال خوبی از این دیدار خواهد شد و هواداران این کشور با حضور در ورزشگاه، تیم خود را برای کسب ۳ امتیاز این دیدار حمایت خواهند کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج