۹۲۸۶۹۳
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

نامجومطلق: بازی با عراق حکم مرگ و زندگی را دارد

مجید نامجومطلق هافبک سابق تکنیکی تیم ملی و استقلال در رابطه با شرایط تیم ملی کشورمان و بازی حساس پیش رو با عراق همچنین تغییرات استقلال بعد از حضور استراماچونی گفت‌وگویی انجام داد.

ایران ورزشی: مجید نامجومطلق هافبک سابق تکنیکی تیم ملی و استقلال در رابطه با شرایط تیم ملی کشورمان و بازی حساس پیش رو با عراق همچنین تغییرات استقلال بعد از حضور استراماچونی گفت‌وگویی با ایران ورزشی انجام داد که در ذیل آن را می‌خوانیم.

چرا مقابل بحرین نتیجه را واگذار کردیم؟

مقابل بحرین باختیم چون خوب نبودیم. تیم ایران برابر بحرین دچار افت شد و به هیچ وجه در حد انتظار ظاهر نشد. در این بین شرایط آب و هوایی و حاشیه‌ها هم روی روند کارمان تأثیر گذاشت و اجازه نداد تا بازیکنان بتوانند ارزش‌های فنی‌شان را نشان دهند.

شرح وظایف بازیکنان در مقابل بحرین به شکل خوبی برای آنها تفهیم شده بود؟

در زمان کی‌روش راحت‌تر بازی می‌کردیم هر چند با حضور ویلموتس شوک خوبی به تیم ملی‌مان وارد شد و به دلیل سبک تهاجمی برای همه مردم روش تیم ملی جذاب بود اما بازی با بحرین نشان داد مانند زمان کی‌روش باید در خط دفاعی بهتر کار کنیم. تیم ما بعد از حضور ویلموتس راحت گل می‌زند اما راحت هم گل می‌خورد؛ ضعفی که باید آن را برطرف کنیم.

دیدار حساس‌مان مقابل عراق را چگونه ارزیابی می‌کنید‌؟

بازی مقابل عراق حکم مرگ و زندگی را برای ما دارد و به نوعی اگر خدای ناکرده نتیجه را واگذار کنیم اعتبار و اقتدار ما به عنوان تیم اول آسیا و روند صعودی که از چند سال گذشته داشتیم زیر سؤال می‌رود. عراق هم همیشه رقیب سنتی و قدری برای تیم ملی ما بوده و به نوعی تنها تیمی بوده که در سطح غرب آسیا و حوزه خلیج فارس به لحاظ سطح فنی در سطح تیم ایران است و به لحاظ فیزیکی و سبک فوتبالش تیمی شبیه به تیم ماست و تنها تیمی در بین تیم‌های عربی است که می‌تواند برای ما مشکل‌ساز شود.

با این وجود من در اردن خیلی به پیروزی تیممان امیدوارم. من بازی تیم عراق مقابل بحرین را هم دیدم. عراق تیمی است که جوانتر و قدرتمندتر شده است؛ تیمی که حتی در بدترین شرایط کشورش هم موفق به قهرمانی در آسیا شد و همیشه در شرایط خیلی سخت نتایج خوبی کسب کرده است با این وجود با توجه به شرایط خاصی که تیم ملی‌مان دارد من انگیزه بالایی را برای تیم ملی کشورمان برای ارائه بازی خوب و پیروزی قائل هستم.

در بین بازیکنانمان چه بازیکنی شانس بیشتری برای گلزنی مقابل عراق دارد؟

من فکر می‌کنم سردار در زنیت روزهای خوبی را سپری می‌کند و شرایط خوبی به لحاظ فنی دارد به همین دلیل من شانس اول گلزنی را در دیدارمان مقابل عراق برای این بازیکن قائل هستم.

چه توصیه فنی در مورد تیم ملی دارید؟

تیم ملی ما در حال بازی سبک جدید است؛ نکته‌ای که نیاز به زمان دارد به همین دلیل باید تفکرات ویلموتس جا بیفتد تا بازیکنانمان بتوانند ارزش‌های کامل خود را ارائه دهند. با این وجود من به تیم ملی‌مان و نتایجش خیلی خوشبینم.

در مورد استراماچونی و تأثیری که این مربی در استقلال داشته، چه صحبتی دارید؟

استقلال در نقل و انتقالات تغییر و تحولات زیادی داشته و بر خلاف سال‌های قبل که پر ستاره بود در این فصل ستاره‌ای جذب نکرده اما بازیکنانی گرفته که می‌توانند ستاره شوند. از سوی دیگر استراماچونی در ابتدای فصل شناخت کافی از تیمش نداشت که این امر نیاز به زمان داشت و همه دیدند که با گذر زمان شرایط بهتر شد. استقلال شرایط خوبی دارد اما با وجود وضعیت خوب اخیر من معتقدم این تیم برای جنگیدن در سه جام و شانس داشتن برای قهرمانی باید در سه پست بازیکن جذب کند تا در سه جام هم مدعی قهرمانی باشد.

منظورتان جذب بازیکن در چه پست‌هایی است؟

پلی‌میکر، فوروارد و دفاع میانی سه پستی هستند که استقلال باید در آنها تقویت شده و بازیکن جدید جذب کند.

استقلال با جذب بازیکن در این پست‌ها می‌تواند به طلسم قهرمان نشدن هفت، هشت سال اخیرش در لیگ خاتمه بدهد؟

استقلال و چهار تیم دیگر برای کسب عنوان قهرمانی با یکدیگر رقابت سختی خواهند داشت اما با سبکی که استقلال بازی می‌کند حتماً می‌توان استقلال را جزو شانس‌های قهرمانی محسوب کرد به شرط آنکه استقلال روی نیمکت هم تقویت شود.

در مورد دیاباته که در بازی‌های اخیر خوب برای استقلال گل زده، چه نظری دارید و به نظرتان او ارزش صبوری استقلالی‌ها را داشت؟

بعضی از بازیکنان برای نشان دادن توانایی‌های‌شان نیاز به زمان دارند که دیاباته هم جزو آن دسته از بازیکنان است و همه دیدند که او در دو، سه هفته اخیر کیفیت خوبی از خود نشان داد و نوید روزها و گلزنی‌های بیشتری را به هواداران تیمش داد. دیاباته هم مانند تیام خودش را خوب در استقلال جا انداخته است.

به نظرتان دیاباته می‌تواند پا جای پای تیام بگذارد؟

تیام به لحاظ فنی در سطح بالاتری نسبت به دیاباته قرار داشت اما دیاباته هم با توجه به سبک بازی‌اش و سطح فنی و بدنی‌اش می‌تواند فوروارد خوبی برای استقلال باشد و گل‌های زیادی را برای این تیم به ثمر برساند.

بحث تهدید استرا و بازیکنان استقلال در رابطه با بی‌پولی برای باشگاه و نتایج آتی این تیم خطرناک نیست؟

استقلال با استرا و سیستم جدیدی که این مربی در تیم جا انداخته، شرایط خوبی پیدا کرده به طوری که حتی در زمانی هم که نتایج خوبی کسب نمی‌کرد، مشخص بود که این تیم شرایط خوبی پیدا کرده است. به همین دلیل حتماً باید مطالبات بحق سرمربی استقلال و بازیکنان پرداخت شود تا کار سخت‌تر نشود و مسئولان استقلال باید استرا را به هر قیمت ممکن حفظ کنند تا شرایط بهتر شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • لنگی

      ایران باهاش حتمی ۲بر یک

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج