۹۳۰۴۸۴
۱۶ نظر
۵۰۰۵
۱۶ نظر
۵۰۰۵
پ

آیا ویلموتس گزینه مناسبی برای تیم ملی است؟

مارک ویلموتس در چند ماه اخیر عملکرد خوبی نداشته و تردیدهای زیادی درباره ادامه همکاری او با تیم ملی کشورمان وجود دارد.

خبرآنلاین: شروع مارک ویلموتس در تیم ملی ضعیف تر از حد انتظار بوده و همین ابتدای کار انتقادات زیادی به عملکرد مربی بلژیکی وارد شده است. نتایج ضعیف او و خطر حذف از رقابت های انتخابی جام جهانی از یک طرف و بیخیالی و بی تفاوتی این مربی نسبت به وضعیت تیم ملی از طرف دیگر، شدیدا باعث نگرانی اهالی فوتبال شده است.

آیا ویلموتس پروازی است؟

مارک ویلموتس در حالی از زمان امضای قرارداد با تیم ملی اغلب در مرخصی بوده و مدت زیادی را در کشورمان نگذرانده که پس از جدایی کی روش انتظار داشتیم جانشین او بیش از مرد پرتغالی در کشورمان حضور داشته باشد و لیگ برتر را زیر نظر بگیرد ولی ظاهرا این موضوع چندان برای فذراسیون مهم نبوده و مرخصی های ویلموتس حتی از کی روش هم بیشتر بوده است، حتی تاج پیش از انتخاب او اطمینان داد اتفاقات زمان کی روش تکرار نخواهد شد و در قرارداد مربی جدید همه نکات لحاظ می شود ولی با گذشت چند ماه از همکاری فدراسیون و ویلموتس می بینیم او هم فعلا یک مربی پروازی است. با این وجود شاید بعد از پرداخت طلب ویلموتس شاهد حضور بیشتر این مربی در کشورمان باشیم که این امر در آینده مشخص خواهد شد.

واقعا وقت گروکشی نبود!

پس از باخت و عملکرد ضعیف مقابل بحرین حداقل انتظار می رفت سرمربی بلژیکی تیم ملی پیش از بازی با عراق زودتر وارد کشور شود و تمرینات را آغاز کند و حتی در برنامه لیگ هم این موضوع به خوبی پیش بینی شده بود و تمرینات تیم ملی می توانست از یک هفته پیش از بازی حساس با عراق آغاز شود اما ویلموتس ترجیح داد به خاطر طلبش گروکشی کند تا در نهایت تیم ملی کشورمان چند جلسه تمرینی مهم را از دست دهد.

این در حالی است که برای تیم های ملی که جلسات تمرینی کمی پیش از بازی های خود برگزار می کنند، حتی یک جلسه هم شدیدا مهم است ولی مرد بلژیکی که پیش از این در حرف نشان داده بود فعلا مطلبات مالی برایش اهمیت ندارد، خلاف این امر را ثابت کرد و تیم ملی شدیدا از این بابت آسیب دید. در این موضوع البته فقط ویلموتس مقصر نیست؛ بلکه فدراسیون فوتبال که می دانست سرمربی اش هنوز دستمزد نگفته باید زودتر به فکر می افتاد ولی در فدراسیون کسی به این مسائل فکر نمی کند.

تفاوت ویلموتس با دیگر مربیان خارجی موفقی که به کشورمان آمده اند در این است که نفراتی چون کی روش و برانکو هرگز مسائل فنی را قربانی مسائل مالی نمی کردند و خواسته های خود را در زمان مناسب پیگیری می کردند؛ حتی مربی تازه واردی چون استراماچونی هم زمانی تحریم تمرینات را آن هم به اصرار بازیکنان تایید کرد که تیمش دو هفته هیچ مسابقه ای نداشت ولی ویلموتس که بارها از صبوری اش تقدیر و قدردانی شده بود در حساس ترین زمان ممکن دست تیم ملی را خالی گذاشت.

صد و هشتاد دقیقه فوتبال بدون برنامه

اگر دو بازی آخر تیم ملی مقابل تیم های عراق و بحرین را ببینید به سختی می توانید طرح و برنامه خاصی در بازی تیم ملی بیابید، تیمی که در گذشته برای تک تک دقایق بازی خود برنامه داشت، این روزها یک فوتبال بدون هدف را بازی می کند که البته با توجه تغییر مربی و تفکر جدیدی که وارد تیم ملی شده تا حدودی می تواند طبیعی باشد ولی ضعف دفاعی تیم ملی به بهانه انجام فوتبال هجومی که تاکنون هم عملی نشده، پس از دوران درخشانی که در گذشته تجربه کرده ایم، قابل پذیرش نیست؛ شنیده شده برخی از بازیکنان تیم ملی هم از برنامه های تاکتیکی مربی بلژیکی راضی نیستند و معتقدند او تمرینات خاصی برای بهبود وضعیت تاکتیکی تیم ملی در نظر نمی گیرد.

علاوه بر این ویلموتس هنوز از توانایی بازیکنان خود به طور کامل آگاه نیست و این موضوع در انتخاب لیست نفرات تیم ملی، ترکیب اصلی و تعویض ها به خوبی خودش را نشان داده است. حل این موضوع هم فقط با بازی های دوستانه و جلسات تمرینی بیشتر امکان پذیر است که فعلا چنین چیزی رخ نداده و تیم ملی تا فروردین ماه سال بعد مسابقه ای نخواهد داشت.

ویلموتس؛ انتخابی برای فدراسیون!

در مجموع در حال حاضر کسی از حضور مارک ویلموتس و عملکرد چند ماهه اش راضی نیست به جز فدراسیون فوتبال که از شر غرغر های کی روش راحت شده و یک مربی آرام و بیخیال پیدا کرده که پس از از دست دادن چندین فیفادی هم صدایش در نمی آید و تاج و همکارانش به سادگی به کارهای دیگرشان می رسند. با این حال اگر بخواهیم از منظر فوتبالی به این ماجرا نگاه کنیم، تیم ملی پس از مربی سخت گیری چون کی روش باید به دنبال یک گزینه سخت گیرتر از ویلموتس می رفت تا این چنین دچار مشکل نشود.

برکناری سرمربی بلژیکی تیم ملی در مقطع فعلی با توجه به مبلغ بالای قرارداد او امکان پذیر نیست و شاید بعد از تنها شش بازی منطقی هم نباشد ولی ویلموتس هم باید در ادامه راه تلاش بیشتری کند تا وضعیت تیم ملی کشورمان در بهبود ببخشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همین امروز اخراجش کنید نفع کردید بعد از جناب اقای کی روش ساختارتیم ملی خوب ومستحکم بود و از طرفی در گروه اسانی هم قرار داشتیم ما می توانستیم با یک مربی بومی از این گروه راحت و بدون دردسر به جام جهانی می رفتیم. ویلتموس اخراجی ونزدیک به سه سال هم بیکار وتیمی نداشته چگونه سراز تیم ملی در اورده خدا می داند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با رفتن کیروش و اوردن ویلموتس مخواستند دهان مردم را ببنند ولا این اقا اصلا در حد تیم اول اسیا نیست او حتی بلد نیست تیم راارنج کند خدا وکیلی چقدر ما باید پولهای بی زبان این مردم را به مربی وبازیکنان بی کیفیت بدهیم

      • ناشناس

        اگراخراج شود که ده ها میلیاردتومن باید بپردازیم .توی این وضع ناگواراقتصادی ظلم مضاعف به مردم هست.

      • بدون نام

        دوست عزیزمطمعن باش که باآمدن ویلموتس جیب یه تعدادی پر شد پس فعلا بیخیال این مربی بی دانش نمیشن

    • ایرانیه نگون بخت

      جو ندین بابا . اینقدر سنگ کیروش رو به سینه نزنین . مشکل از مربی نیست . فدراسیون قرارداد ترکمنچایی میبنده و طرف هم از خداشه که فقط پول بگیره . حتی گواردیولا هم بیاد وقتی انتقاد و استنطاق در کار نباشه وضع همینه . بیخودی شلوغش نکنین . اگه راست میگین فدراسیون رو به نقد بکشین .

    • کارشناس یورونیوز

      اخه فدراسیون چقدر احمقه تو که 3میلیون می خواستی به بیلموتس بدی خوب بی شعور قراردادت رو با کارلوس تمدید می کردی!

    • علیرضاولیپور

      یواخیم او تیم ملی آلمان رو خوب تمرین می دهد پس خوب نتیجه می گیر ولی ویلموتس چطور

    • بدون نام

      اقای برانکو بهترین انتخاب برای تیم ملی است در این برهه ..تعلل جایز نیست اگر به منافع ایران فکر میکنید

    • بدون نام

      ویلموتس کی مربی شد؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      از چهره وشکم مارک معلومه که یه مدتی از دنیای مربیگری دور بوده حالا ساخت وباخت میکنند توافق میکنند حالاکه تو کشور بخور بخوره ،تاج هم بخور،دیگه در ایران فساد نهادینه شده...

    • پرسپولیس

      به نظر من تا دیر نشده بندازینش بیرون یه مربی داخلی به جاش بیارین که فکر کنم یحیی گل محمدی بهترین گزینه باشه!

    • بدون نام

      یه مربی داخلی به مراتب کم هزینه تر و مفیدتراز این مربیان اروپایی پرادعاست ما با مربیان داخلی هم میتونیم بحرین و عراق رو ببریم ولی مسئولین ما متاسفانه فقط بدنبال اسم و رسم خارجی ها هستن

    • بهنام محمودیان

      بنظر من امروز اخراجش کنن جلوی ضرر رو گرفتن.مربیان داخلی مثل دایی.گل محمدی.قلعه نوعی بهتر از او در این مقطع نتیجه میکیرن‌.ایا پول ویلموتس مهم است یا خوشحالی هشتاد میلیون ایرانی؟اگه هم پولشو گرفت و هم جام حهانی نرفتیم اونوقت تاج تضمین میده میدون ازادی دارش بزنن؟شاید اونوقت به بی تفاوتی های تاج یه مقدار دلمون خنک بشه

    • بدون نام

      چه موقع اخراج ویلموتس به صرفه است؟بعد از حذف از جام جهانی؟ مراقب باشیم این مسابقات انتخابی جام ملتها هم هست

    • فوتبالی

      اصلا بدرد تیم ملی نمیخوره این.از روز اول مخالف اوردنش بودم. برید ببینید سائل عاج چند روزه از تیم ملی کردش بیرون.
      طرف 3سال خونه بوده هیچکی نمیخاستش حتی باشگاهای بلژیک یهو چطوری سر از تیم ملی ایران در اورد خدا میدونه.

    • تیم ملی دستت دارم

      آقای وزیر .اخراجش کنید ب درد نمیخوره سالی ک نیکوست از بهارش پیداست خواهشن اخراجش کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج