جاباما
۹۳۰۶۷۹
۳ نظر
۵۰۱۵
۳ نظر
۵۰۱۵
پ

کشف رقص اجتناب در سیاره نپتون

محققان در سازمان فضایی آمریکا (ناسا) متوجه شده‌اند که یک الگوی مداری منحصر به فرد توسط دو قمر داخلی سیاره نپتون به آن‌ها اجازه می‌دهد که هرگز به یکدیگر برخورد نکنند که به این پدیده «رقص اجتناب» می‌گویند.

ایرنا: محققان در سازمان فضایی آمریکا (ناسا) متوجه شده‌اند که یک الگوی مداری منحصر به فرد توسط دو قمر داخلی سیاره نپتون به آنها اجازه می‌دهد که هرگز به یکدیگر برخورد نکنند که به این پدیده «رقص اجتناب» می‌گویند.

کشف رقص اجتناب در سیاره نپتون

به گزارش پایگاه اینترنتی اسکای، «مارینا بروزوویک» نویسنده ارشد این مقاله جدید، می‌گوید: مدار منحصر به فرد این قمرها هرگز قبلا مشاهده نشده بودند و این مدار «رقص اجتناب» (dance of avoidance) نامیده می‌شود. انواع مختلفی از رقص‌ها وجود دارد که سیاره‌ها، قمرها و سیارک‌ها می‌توانند از آن پیروی کنند اما این رقص یاد شده هرگز پیش از این مشاهده نشده بود.

نپتون ۱۴ قمر تایید شده دارد که تازه‌ترین آنها در سال ۲۰۱۳ کشف شد و نهایتا امسال «هیپوکامپ» Hippocamp نامیده شد. دورترین قمر سیاره نپتون، Neso نام دارد که در یک حلقه بزرگ به دور این سیاره یخی می‌چرخد؛ به‌طوریکه ۲۷ روز طول می‌کشد تا این حلقه را بپیماید.

دو قمر داخلی سیاره نپتون که Naiad و Thalassa نام دارند، بسیار کوچک‌ترند و به جای اینکه کروی باشند، دو سر آنها تخت و پهن است. این دو قمر به ترتیب هر هفت ساعت و هفت و نیم ساعت یک‌بار به دور این سیاره می‌چرخند.

این دو سیاره بسیار به هم نزدیک هستند و تنها حدود هزار و ۱۵۰ مایل که به اندازه مسافت میان انگلیس و فنلاند است، از یکدیگر فاصله دارند. این دو قمر با وجود فاصله متوسط مدارهایشان، هرگز به یکدیگر نزدیک نمی‌شوند. این موضوع به دلیل وجود یک شیب در مدار Naiad است که کاملاً با مدار Thalassa هماهنگ شده است، به این معنی که به نظر می‌رسد این قمر در اطراف قمر همتای خود می‌چرخد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عظمت الهی

    • بدون نام

      سبحان الله

    • مجید

      پروردگارا قدرتت را شکر ....سبحان الله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج