۹۳۰۶۹۳
۴۱ نظر
۵۱۱۹
۴۱ نظر
۵۱۱۹
پ

رابطه‌ی پدرودختری؛ کاری کنید که بداند دوستش دارید

علاقه پدران به دختران‌شان از نوعی دیگر است. برق نگاه پر از عشق آن‌ها را می‌توان از همان روز‌های اول تولد دختران‌شان دید. رابطه دختر‌ها با پدران‌شان رابطه‌ای خاص است و بار‌ها شنیده‌ایم که دختر‌ها «بابایی» هستند. این نشان‌دهنده اهمیت رابطه پدر- دختری است. رفتار پدر با دخترش تاثیر مهمی بر انتخاب‌های او در آینده خواهد داشت.

روزنامه خراسان - فاطمه قاسمی: علاقه پدران به دختران‌شان از نوعی دیگر است. برق نگاه پر از عشق آن‌ها را می‌توان از همان روز‌های اول تولد دختران‌شان دید. رابطه دختر‌ها با پدران‌شان رابطه‌ای خاص است و بار‌ها شنیده‌ایم که دختر‌ها «بابایی» هستند. این نشان‌دهنده اهمیت رابطه پدر- دختری است. رفتار پدر با دخترش تاثیر مهمی بر انتخاب‌های او در آینده خواهد داشت.

پدر باید همواره نقش یک الگو و معلم دانا را در طول زندگی برای دخترش ایفا کند، اما چگونه می‌توان این رابطه شیرین را محکم‌تر کرد؟ اگر شما پدری دختردار هستید، برای داشتن رابطه‌ای موفق با او، راهکار‌هایی را که در ادامه مطرح می‌شود، بخوانید.

رابطه‌ی پدرودختری؛ کاری کنید که بداند دوستش دارید

نگذارید به عشق شما شک کند

در هر فرصتی به چشمانش نگاه کنید و به او بگویید که دوستش دارید. او به عشق شما بیش از پول و هدیه‌های وقت و بی‌وقت‌تان نیاز دارد. در امنیت و اعتماد، هیچ فردی در دنیا نمی‌تواند جای پدرش را بگیرد. او در هر لحظه و هر سنی ممکن است شما را ناامید کند و مرتکب اشتباه شود، اما هیچ‌گاه نگذارید به عشق شما شک کند.

حافظه هیجانی‌اش را پر کنید

دختر شما باید دوران کودکی‌اش را به عنوان مهم‌ترین دوره زندگی‌اش تا جایی که ممکن است، واضح و روشن به یاد داشته باشد. شما وظیفه دارید رویداد‌هایی با خاطره‌های خوش برایش تدارک ببینید، مثل یک سفر خانوادگی، جشن‌های مناسبتی ساده و به یاد ماندنی و حتی یک صبحانه درست و حسابی دو نفره.

با دوربین‌تان هر لحظه خوشحالی او را ثبت کنید. حافظه هیجانی دخترتان را از لحظاتی که با پدرش سپری کرده است، پر‌کنید و همیشه در بزرگ‌ترین رویداد‌های زندگی‌اش در کنارش باشید. این نکته مهم است که او شما را به عنوان پدری همراه به ذهن بسپارد.

علاقه‌تان به مادرش را پنهان نکنید

مراقب باشید که او رفتار شما را با مادرش زیر ذره‌بین دارد. این موضوع اهمیت زیادی دارد بنابراین لطفا با دقت این موضوع را رعایت کنید. به او نشان بدهید که مادرش را دوست دارید و او در اولویت همه برنامه‌های زندگی شما خواهد بود.

گاهی با همسرتان تفریح دونفره یا حتی یک سفر آخر هفته بدون حضور بچه‌ها داشته باشید. این کار نه تنها برای بهتر شدن زندگی مشترک‌تان مفید است بلکه به دخترتان برای داشتن یک دیدگاه مثبت درباره ازدواج نیز کمک می‌کند.

رابطه‌ی پدرودختری؛ کاری کنید که بداند دوستش دارید

اصول بستن موهایش را یاد بگیرید

خوشحالی دختربچه‌ها از این کار غیرمعمول پدرشان که پیش از این به عهده مادر بوده، غیرقابل وصف است. امتحان‌کنید و از لذت آن‌ها مملو از عشق شوید. پدر‌ها هم باید مو‌های دخترشان را درست‌کنند و ناخن‌هایش را بگیرند! چنین مهارت‌هایی به او نشان می‌دهد که یک مرد، با قدرت و جدیت پدرش، می‌تواند لطیف و مهربان باشد.

به رویاپردازی‌هایش با دل‌و‌جان گوش دهید

دختر‌ها در مقایسه با پسر‌ها زیاد حرف می‌زنند. به فکرها، آرزو‌ها و هر آن‌چه با‌ربط و بی‌ربط می‌گوید، با جان و دل گوش بدهید و با او رویاپردازی کنید. راز‌ها و حرف‌های خصوصی او را جایی دیگر مطرح نکنید. در غیر این صورت، برگرداندن اعتماد از دست‌رفته کار سختی خواهد بود. در ضمن و به بهانه‌های کوچک، برنامه‌های دو نفره تدارک ببینید.

به رستوران بروید، برای تماشای فیلم به سینما بروید، با او ورزش و پیاده‌روی کنید، برای تهیه کتاب به کتابخانه سر بزنید و حتی برای خرید مایحتاج بهداشتی‌و‌آرایشی مناسب سنش او را همراهی کنید. این‌که چگونه و کجا چند ساعتی را با دخترتان وقت بگذرانید، بستگی به هنر برنامه‌ریزی شما و شناخت روحیه دخترتان دارد.

زیبایی درونش را مهم‌تر از زیبایی ظاهر بدانید

به او یاد بدهید که زیبایی درونش از ظاهرش مهم‌تر است و همیشه به او یادآور شوید که این زیبایی درونی اوست که اهمیت دارد، نه زیبایی ظاهرش. با این کار به مرور به او آموزش داده‌اید که زیبایی چیزی است که در وجود هر فردی نهفته است و نیازی به لباس و آرایش‌های آن‌چنانی نیست.

این روز‌ها با وجود شبکه‌های اجتماعی در حوزه مد و زیبایی ظاهری، این شما هستید که باید به او توضیح بدهید برای ایجاد یک حس خوب در دیگران، نیازی نیست سر و شکلش را عوض کند و دنبال جراحی‌های زیبایی و ... برود!

رابطه‌ی پدرودختری؛ کاری کنید که بداند دوستش دارید

با نامه‌های محبت‌آمیز، غافل گیرش کنید

گاهی اوقات برای دخترتان یادداشتی بنویسید و در کیف و کتاب مدرسه‌اش بگذارید و در آن یادآور شوید که او را بسیار دوست دارید و از داشتن او احساس غرور می‌کنید. با این کار تاثیری بی‌نظیر روی او می‌گذارید.

در انتخاب همسر آینده‌اش تاثیرگذار باشید

رابطه شما با دخترتان سال‌ها بعد بر تصمیم او برای ازدواج با مرد رویایی‌اش تاثیر مستقیم دارد. دختران کوچک با پدران موفق در این رابطه پدر-دختری، معمولا می‌گویند زمانی که بزرگ شوند با بابا یا کسی شبیه به او ازدواج خواهند کرد. با شنیدن این حرف از دهان او، به خودتان آفرین بگویید، چون شما در برقراری ارتباط با او موفق بوده‌اید.

منبع: bazdeh ،huffpost

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ارتباط

      من هیچ وقت رابطه خوبی با پدرم نداشتم و همین رابطه بد با اون باعث شده دیدم نسبت به همه آقایون بد بشه :( تو رو خدا یا بچه دار نشید یا اصول اولیش رو بدونید خواهشا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جمله اخرت لایک

    • بدون نام

      در ارتباط با رابطه پدر و پسر هم بگین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پسر چون باید مرد بار بیاد تمام سختی های خودشو خانوادشو خودش باید به دوش بکشه

    • حشمت عزیزی ملک آبادی

      بچه های من میدونن چقدر دوستشون دارم.

    • بدون نام

      خیلی خوب بود. ای کاش اون موقع ها که ما هم بچه بودیم این چیزا رو به باباها یاد می دادن. نه مثل پدر من که برای اینکه شنا یاد بگیرم منو هل داد تو دریا. دیگه تا چند سال شنا یاد نمی گرفتم. تازه الان پدرها تقریبا همه این موارد رو بلدن و بهتر از اینارو برای دخترخانماشون اجرا می کنن :))

      پاسخ ها

      • ۱۹۸۵

        اون موقع عرف همین بود
        من دوچرخه سواریو همین شکلی یادگرفتم داشتم با عموم که پشت زین دوچرخه رو گرفته بود حرف میزدم که دیدم چند متره تنها دارم رکاب میزنم ولی زیاد حالیشون نبود برای استخر کار درستی نیست

      • سنا

        عزیزم...

    • بدون نام

      منم هیچ خاطره خوشی از پدرم ندارم
      همش دعوا و خیانت و سروصداهاش یادمه
      هیچ حسی بهش ندارم

    • بدون نام

      بابای من تمام اینارو داش بجز علاقه به مادر.اونم حق داش. این زنو زورم بزنی نمیتونی دوسش داشته باشی- از وقتی یادم میاد یا مریضه یا افسرده یا بی حوصله یا عصبی یا دعوایی

    • بدون نام

      رابطه پسر و مادرش هم بگید پسر تحت تاثیر تربیت مادرش و زنان نیم مهم جامعه. باید یاد بگیرند پسر درست تربیت کنند و دعای یک عمر پشتشون باشه نه اینکه فقط نرینه بودن رو کیلویی و بدون اموزش از جامعه مریض یاد بگیرند !! چون پسر نه تربیت نه اموزش نه اگاهی نه مواظبت می خواد !

    • بدون نام

      پدر من نه فقط با من که با برادرهام هم نمیدونه چطور رفتار کنه. فقط بچه دار شده چون همه بچه دار میشن و میخواسته دهن مردم بسته بشه. مادرم تا حدودی دوستمون داره ولی پدرم بعد 35 سال همچنان طوری رفتار میکنه انگار به قول سعدی ما خاری بر گُرده ایم. حتی یکبار ما رو بغل نکرده.

    • بدون نام

      خیلی خوبه پدر و مادرها قبل از تربیت بچه هاشون اطلاعات خودشون رو به روز کنند و چیزای جدید یاد بگیرند.

    • بدون نام

      چقدر حسرت خوردم با خوندن این متن ... :(

    • دختر ایرونی

      من بابا داشتم ولی هیچوقت بهم محبت نکرد برعکس خیلی زخم به روح و روانم زد که هنوزم دارم بخاطرشون زجر میکشم

    • بدون نام

      من ار یک سالگی پدرم ولم کرد دیگه برای همیشه نظرم نسبت به همه مردها سیاه سیاه شد

    • .

      اینکه میگن پدرا توی اعتماد به نفس دخترا و ازدواجشون تاثیر دارن، درست مثل همین متنی که گفت، واقعیت محضه. من هرکاری که میکنم هیچ اعتمادی به مردا ندارم و فکر میکنم همشون دروغگواند. عین بابای خودم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آخ آخ آخ بند خدا شوهرم خیلی خوبه ولی بیشتر وقتا بهش شک‌ دارم نکنه اونم مثل بابام زیر آبی میره یا دروغ میگه ...

    • ت. ت

      بابای من با اینکه خیلی از این کارارو نمیکرد ولی بهترین بابای دنیاس چون همیشه زیرسایه مهرو محبت و حمایتش بودم همیشه حس مهم بودن رو بهم القا کرد برخلاف مادرم ک همیشه بهم حس بی ارزشی و پوچی میداد پدرم حامیم بود، الانم ک خودم ی زن کاملم و ی دختر دارم نسبت ب پدرم سرشار از عشقم و از مادر پر از تنفر
      مادرا همیشه هم اونقدر ک میگن احساساتی نیستن، بدترین خاطراتم نسبت ب حرفهای کوبنده مامانمه هنوز ک یادم میاد چنان عذابی میکشم ک زندگیمو هم تحت الشعاع قرار میده، تورو خدا از بچگی با بچه هامون درست رفتار کنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا مثل همیم.مادره با اینکه خودش هیچ ویژگی خاصی نداش مدام بهم عذاب وجدان میداد،بشدت سرد، قد، یخ و عصبی بود،بی حوصله و بداهلاق،شادی من ازارش میداد،با بابام میرفتیم خوشگذرونی برمیگشتم امکان نداش دعوای بیخودی راه نندازه،چون میدید که ما اونو کنار گذاشتیم و با خودمون خیلی خوشیم.بابای طفلکیم چندشش میشه از این زن نچسبو زشت ،ولی بخاطر حرف مردم جدا نمیشه

    • بدون نام

      پدر من فوق العاده س.
      تنها کسی بوده توی زندگیم تا الان که 38 سالمه از دستش ناراحت نشدم. محبتش همیشگیه. فداش بشم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پدر من هفته ای یک بار کتک میزد منو بی دلیل :|
        الان هم یه ماشین خریدم گذاشتم زیر پاش مثل خان میره میاد
        اون کتکا شدن خاطره :)
        خیلی پوست کلفتم!

    • علی

      با سلام ،من چهل و هشت سال دارم و دخترم چهار سال و نیمه، واقعا زندگی بدون دختر لذت نداره،من و دخترم عاشق هم هستیم ،

    • کارون

      من عاشق پدرم هستم با اینکه ازدواج کردم و بچه دارم بازم من رو مثل یه دختر کوچولو دوست داره

    • امیر

      خیلی از نظرات ناامید کننده است انشاالله که همه شان از روی شیطنت و دروغ نوشته شده باشند
      دختران برای تقریبا همه پدران از اهمییت ویژه ایی برخوردارند چه از نظر شخصیت و چه از نظر رفتار و برخورد
      تجربیات من به عنوان یه مرد از مصاحبت با بقیه مردان که دوست و همکارند میگه که بیشتر این نظرات منفی دروغه!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        متاسفانه واقعیته! من خودم حس خاصی به پدرم ندارم چون محبت ندیدم فقط زورگویی بوده

      • بدون نام

        چرا میگی دروغ بله من پدرم توی یک سالگی ولم کرد نظرم رو نسبت به مردها خراب کرد ولی ازش متنفر نیستم

    • مهدی

      از گذشته باید درس گرفت. یه دختر دارم که با دنیا عوضش نمیکنم.
      همین الان که داشتم این مطلب رو میخوندم اومد کنارم و گفت همینا رو می خونی که انقدر با من مهربونی. با وجود اینکه خودم هم تو گذشته خاطره خوشی از رابطه با پدر ندارم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی خوبه که از گذشته درس گرفتید. پدرای الان خیلی فهمیده تر و مهربون تر از نسل قبل هستن. ما نسل سوخته ایم

    • بدون نام

      پدر من بلد نبود لوسم کنه ، جوک های بی مزه میگفت و گاهی توی ذوقش میزدم چون اون هم وقتی میخواستم بغلش کنم بهم میگفت برو درستو بخون ....و الان آلزایمر داره ...ای کاش آلزایمر نداشت ...سعی میکنم بهش خوراکی بدم یا پتوشو روش بکشم ....پدرای قدیمی ابراز احساسات بلد نبودن ولی دوسمون داشتن

    • فائزه

      هعی خدا

    • بی نام

      پدرم عاشق من بود و منم همینطور مادرم رو هم خیلی دوستش دارم، راستش برای من اونابهترین والدین بودند ، باکمک و راهنمایی هاشون تونستم خانم موفقی باشم چون بهم اعتمادبه نفس دادند، ولی مرگ پدرم بزرگترین داغ و حسرت برام گذاشت ارزوش بود به مرحله خوبی برسم که رسیدم ولی اون دیگه نیست ببینه
      اگر پدر هستی و این مطلب رو میخونی بدون رفتارت و حرفات تاثیر صددرصد روی زندگی بچه هات خصوصادخترت داره من باهوش نبودم ولی با کمک و عقلانیت پدرم راه درست رفتم

    • بدون نام

      خوشحالم که شکر خدا همسرم تمام این دستورات بالا رو برا دخترم به نحو احسنت انجام میده ....
      گاهی به دخترم حسادت میکنم

    • بدون نام

      ما که از جفتشون خیر ندیدیم

      پاسخ ها

      • مهدی

        منم همینطور

    • سارا

      کاش هیچوقت ...

    • بدون نام

      من از بابام بت ساخته بودم ولی خرابش کرد.مامانم جدا شد انتقامشو از من گرفت ...هیچ وقت دیگه دوستش نخواهم داشت حتی دیگه یکبار نمی خوام ببینمش.تا مدتها شبیه دیوونه ها بودم وقتی فهمیدم چیکار کرده.آدم با دشمن خودش اینکارارو نمی کرد که با من کرد.حیف از تایمی که غصه اشو خوردم از درس و زندگی موندم حیف.

    • ...........

      منم پدرمو دوست ندارم چون اون دختراشو دوست نداره تاحالا نشده به ما محبت کنه.....همش چرت و پرت همش بی ادبی همش دعواااا.....خدایا شکرت با این آدمایی که خلق کردی بهتر ازین تو بارت چیزی نبود؟؟؟!!!!!!!

    • بدون نام

      پدر من با من رفتارش بد نیست ولی با مادرم و خواهرم بد رفتاره کلا انتظار های خیلی خیلی زیادی از اطرافیانش داره درحالی خودش سعی نمیکنه رفتارای خودش رو اصلاح کنه و یه کم برای اطرافیانش اهمیت بذاره در کل حق زیادی برای خودش قائله متاسفانه با این که بامن بد رفتار نیست ولی چون با مادرم و خواهرم بد رفتاره من چند برابر اونا عذاب میکشم حسرت به دل موندم که پدرم یه کم خوب میشد چون خیلی برای خواهرم ناراحتم و میدونم خیلی از این بابت ضربه خورده ای کاش درست میشد

    • مهدی

      من پدرمو اصن ندیدم 9 ماهه بودم که فوت کرد و هیچ احساسی بهش ندارم ولی مادر یه دنیا عشقه که الان دیگه اونم نیست

    • zaiton

      ما در جامعه ای عصبانی و پرخاشگر با مشکلات عديده اجتماعی زندگی میکنیم.،من هم با اینکه پسرم ولی رفتارهای پدر و مادرم با من بعضی وقتها خوردم میکرد و زندگی برام بی معنا ميشد، ولی الان دیگه بزرگ شدم با اینکه هنوز رفتاراشو نسبت به من توی ذهنمه ولی سعی میکنم با این تفکر که رفتارشو به خاطر مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه بوده توی ذهن خودم ببخشمشون.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج