۹۳۰۷۱۷
۷ نظر
۵۰۰۲
۷ نظر
۵۰۰۲
پ

قیمت کالا‌های اساسی در سامانه ۱۲۴ درج شد

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی از درج قیمت کالاهای اساسی در اپلیکیشن آپ و سامانه ۱۲۴ خبر داد و گفت: برای کنترل بازار و جلوگیری از سواستفاده سودجویان در اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین، بازرسی و نظارتها افزایش یافته و ۱۵ هزار بازرس در طرح مبازره با گرانفروشی به نظارت و بازرسی می‌پردازند.

خبرگزاری ایسنا: قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی از درج قیمت کالاهای اساسی در اپلیکیشن آپ و سامانه ۱۲۴ خبر داد و گفت: برای کنترل بازار و جلوگیری از سواستفاده سودجویان در اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین، بازرسی و نظارتها افزایش یافته و ۱۵ هزار بازرس در طرح مبازره با گرانفروشی به نظارت و بازرسی می‌پردازند.

حسین مدرس خیابانی با اشاره به اینکه سامانه ۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی نیز برای دریافت گزارش‌های مردمی فعال شده است و مردم می‌توانند شکایات خود را به این سامانه نیز اعلام کنند، افزود: فهرست قیمت‌ کالاهای اساسی در اپلیکیشن آپ نیز به مردم ارائه شده است.

وی با بیان اینکه سه میلیون واحد صنفی داریم که نمی‌توانیم برای هر کدام از آن‌ها یک بازرس بگذاریم، از مردم خواست از فروشگاه‌هایی خرید کنند که برچسب قیمت کالا دارند و افزود: برای اطمینان مردم از مبارزه تنظیم بازار با سوءاستفاده کنندگان شرایط کنونی، تخلفات آن‌ها در سامانه ۱۲۴ و اپلیکیشن آپ قرار می‌گیرد.

مدرس خیابانی در ادامه افزود: تمرکز ستاد تنظیم بازار بر کنترل قیمت صد قلم کالای اساسی است، اما این به معنای کنترل نکردن بقیه قیمت‌ها نیست.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: هفت هزار و ۵۰۰ اتحادیه برای سه میلیون واحد صنفی وجود دارد که اتاق اصناف به نمایندگی از وزارت صمت با تمام آنها جلسه گذاشته است و آن‌ها در طرح مبارزه با گران فروشی قیمت‌ها همراهند.

او افزود: این اتحادیه‌ها هر کدام بین دو تا ۱۰ بازرس دارند که اگر برای هر کدام دو بازرس در نظر بگیریم ۱۵ هزار بازرس اتحادیه‌ها نیز ستاد تنظیم بازار را در کنترل قیمت‌ها کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه با استفاده از سامانه رصد قیمت کالا، بهای صد قلم کالا کنترل می‌شود گفت: بر اساس آمار روز گذشته، قیمت ۵۱ قلم کالای اساسی کاهش و ۱۱ قلم افزایش داشته و قیمت ۳۸ قلم کالا نیز ثابت مانده است.

وی افزود: افزایش قیمت برخی کالاها همچون برنج وارداتی به دلیل ممنوع شدن واردات و حمایت از برنج داخلی است.

مدرس خیابانی افزود: تاکنون حدود ۲۰۰۰ پرونده تعزیراتی برای تخلفات تشکیل شده است. این که گرانی قیمت‌ها را به افزایش قیمت بنزین مرتبط کنیم؛ جفا در طرح افزایش قیمت بنزین است، زیرا قیمت برخی کالاها مقطعی و فصلی است و ربطی به گرانی بنزین ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عبدلی

      مرغ و میوه و غیره خودشون پا در میارن میان تو مغازه یا شایدم با ماشین هیبریدی میان ما خبر نداریم

    • بدون نام

      سلام. خواهشمند است سهمیه بنزین آژانس اتومبیل و تاکسی اینترنت ها را تامین نمایید تا گرفتن سهمیه بنزین اقدام به افزایش کرایه ننمایند. لطفا.

    • بدون نام

      سامانه ۱۲۴ رو جور پیدا کنیم؟

    • انتظار

      میگن اطلاع بدید افزایش قیمتارو.اگروز کارگرای روزمزد سر فلکه دستمزدشونو کردن صد و هشتاد تومن.وانت بار کرایه شو کرده هشتاد تومن.الان اینا تحت کدوم ستادن مثلا؟کجا باید اطلاع داد!

    • محمد

      دروغ دروغ دروغ .من ثبت کردم در ۱۲۴ هیچ خبری نبود. سامانه ۱۳۵ هم هیچ

    • بدون نام

      امروز یک بار با پیک موتوری می خواستم به محل کارم بیاورم و هزینه 20 تومان را مجبور شدم 40 تومان پرداخت کنم حالا هی بگوئید برای خدمات زنگ بزن 124

    • بدون نام

      گوجه از 3000تومان به 8000تومان خيار از 4000 به 12000رسيده آقاي 124 اگر مي توني رسيدگي كن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج