جاباما
۹۳۰۸۶۷
۱۵ نظر
۵۰۰۰
۱۵ نظر
۵۰۰۰
پ

پیشنهادات جدید بنزینی مجلسی‌ها برای سران قوا

مجلسی‌ها می‌خواهند طرح تازه‌ای برای بنزین رو کنند. طرحی که البته دیگر کاری نه به قیمت تعیین شده آن توسط سران سه قوه دارد و نه سهمیه در نظر گرفته شده. قصد آنها تعیین تکلیف منابع عایدی دولت از شیوه جدید عرضه بنزین است.

روزنامه ایران: مجلسی‌ها می‌خواهند طرح تازه‌ای برای بنزین رو کنند. طرحی که البته دیگر کاری نه به قیمت تعیین شده آن توسط سران سه قوه دارد و نه سهمیه در نظر گرفته شده. قصد آنها تعیین تکلیف منابع عایدی دولت از شیوه جدید عرضه بنزین است.

این طرح را محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تهیه کرده. او به روزنامه ایران می‌گوید که قبلاً هم برای اصل سهمیه‌بندی و تغییر نرخ بنزین طرحی داشته که حالا با مصوبه سران سه قوه و تأیید آن توسط رهبری، قصدی برای مطرح کردنش ندارد.

او روز دوشنبه هم در کنار سعید جلیلی و برخی چهره‌های دیگر به نقد مصوبه سران سه قوه درباره بنزین پرداخته بود. پورابراهیمی درباره طرح خود به «ایران» می‌گوید: «تمرکز ما در این طرح روی سیستم‌های جبرانی است که باید کار جدی روی آن انجام شود.» او این سیستم‌های جبرانی را به معنای «توان بازپرداخت دولت برای تعهداتش بعد از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین» معرفی می‌کند و می‌گوید: «ما روی بازتوزیع منابع ناشی از تغییر قیمت حامل‌های انرژی کار می‌کنیم و در کنار آن روی موضوعاتی که در محتوای تصمیم سران سه قوه تغییر ایجاد نمی‌کند اما می‌تواند آن را بهبود ببخشد، تمرکز کرده‌ایم.» او این موارد را شامل «سهمیه‌ها»، «تعدیلات قیمت در برخی موارد» و نظیر اینها می‌داند. به گفته پورابراهیمی، روز گذشته مرکز پژوهش‌های مجلس دو نشست تخصصی در این زمینه برگزار کرده و قرار است جمع‌بندی نهایی خود را در این زمینه به نمایندگان بدهد.

او می‌گوید: «ما قصد داریم بعد از مشورت با برخی مراکز دانشگاهی پیشنهاد خود را در قالب نامه‌ای به سران سه قوه بدهیم که آن را در جهت تکمیل و تعدیل مصوبه خودشان بررسی کنند.» آن طور که این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید، اولویت تهیه کنندگان این طرح، الحاق آن به لایحه بودجه سال ۹۹ توسط دولت است تا در آن چارچوب مورد بررسی مجلس قرار بگیرد.

در همین حال غلامعلی جعفرزاده، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هم به «ایران» می‌گوید که هنوز جمع‌آوری امضا برای چنین طرحی آغاز نشده اما در عین حال پیش‌بینی می‌کند که مجلس از این دست طرح‌ها حمایت کند. او می‌گوید: «مجلس کلیت بحث سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین را پذیرفته اما قطعاً برای اطراف آن تمهیداتی را پیش‌‌بینی خواهد کرد که این پیش‌بینی یا در قالب لایحه بودجه ۹۹ خواهد بود و یا به صورت طرح مستقل.» او توضیح می‌دهد که «برای اینکه شیوه ارائه پیشنهادات چطور باشد قطعاً باید با دولت صحبت‌ها و رایزنی‌هایی انجام شود. اگر در چارچوب این رایزنی‌ها دولت پیشنهادات مجلس را در قالب لایحه بودجه بیاورد، ما طرح مستقل نخواهیم داشت اما اگر ببینیم که چنین قصدی در دولت نیست به دنبال طرح مستقل می‌رویم و آن را قبل از بررسی بودجه به نتیجه می‌رسانیم.»

این صحبت‌ها در حالی است که دیروز هم احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم از تهیه طرحی برای تشکیل صندوق هدفمندی یارانه‌ها خبر داد. او گفته که «با توجه به تعهدی که دولت به مردم برای بازگرداندن درآمد حاصل از اصلاح قیمت حامل‌های انرژی داده است، نمایندگان با تدوین این طرح تلاش دارند گام اول برای بازگرداندن ثروت مردم به مردم را بردارند.» این طرح متفاوت از طرحی است که پورابراهیمی از شروع بررسی‌های اولیه روی آن در مرکز پژوهش‌های مجلس سخن گفته است.

با این حال شباهت‌های زیادی بین این دو می‌توان پیدا کرد. بر اساس طرحی که علیرضابیگی از آن سخن گفته، «برای اینکه به مردم تضمین و ایمنی خاطر بیشتری داده شود که درآمد حاصل از اصلاح قیمت انرژی به آنها باز خواهد گشت، نمایندگان طرحی را تدوین کرده‌اند که درآمد حاصل از اصلاح قیمت حامل‌های انرژی بویژه بنزین در صندوقی متمرکز واریز شود.» نماینده تبریز گفته که جمع‌آوری امضا برای این طرح از هفته آینده آغاز خواهد شد و تهیه‌کنندگان آن را با قید دو فوریت تقدیم هیأت رئیسه خواهند کرد. با این وجود احتمال اینکه طرح یادشده با چیزی که محمدرضا پورابراهیمی دنبال آن است تلفیق شود، وجود دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شما نماینده اکثریت مردم نیستید دیگر نماینده در مملکت ما یعنی چه ؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      آن وقت است..که یک شیر مردی ظاهر شود وهر آنچه که در صندوق پیشنهادی از تفاوت فروش بنزین را یکشبه جمع کند ونزد خاوریها و و و برود...هههه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پوکیدم از خنده اشک از چشهام روانه شد

    • بدون نام

      آن وقت است..که یک شیر مردی ظاهر شود وهر آنچه که در صندوق پیشنهادی از تفاوت فروش بنزین را یکشبه جمع کند ونزد خاوریها و و و برود...هههه

    • یاعلی

      این مجلسی ها همین جورن.همش خوابن.تازه از خواب پا شدن دارن طرح میدن.بابا تموم شد.کردن تو پاچه ملت سر تو وامثال بی لیاقتی مثل تو بی کلاه موند.

    • زهره

      بابا خودتون و سبک نکنید هنوز نفهمیدید هیچکاره اید

    • یاعلی

      این مجلسی ها همین جورن.همش خوابن.تازه از خواب پا شدن دارن طرح میدن.بابا تموم شد.کردن تو پاچه ملت سر تو وامثال بی لیاقتی مثل تو بی کلاه موند.

    • بدون نام

      الان دیگه فقط بنزین نیست که صدای مردم و در آورده بنزین بهانه بود مردم تحملشون تموم شده اگه می تونن طرحی هم برای فساد بیکاری دزدی بی برنامگی اعتیاد و مواد مخدر فقر ... بدهند

      پاسخ ها

      • دانیال

        این همه ثروت داره کشور اونوقت ما به شرایط زمان قبل قاجار رسیدیم برا کسب درآمد.خدا به همه مون رحم کنه.آینده تاریکتر از اونی هس که همه فکر میکنن...

    • بدون نام

      برید پی کارتون بابا... ازمردم بدبخت میگیرید جمع میکنید جمع میکنید آخرش یکی میاد سه هزار میلیارد میزنه و میره...

    • m.r

      انشااله

    • بدون نام

      سلام ببخشید شما چد دوره نماینده محترم مجلس هستید!!!؟

    • بدون نام

      جیگرمردم خون کردین ول کنین توراخدا

    • بدون نام

      مردم نگرفتید چی گفتن یعنی پول حمایتی مالیده شد
      یعنی ....اسفالته

    • حمید

      پور ابراهیمی محبوب مردم کرمان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج