جاباما
۹۳۱۸۱۴
۹ نظر
۵۰۰۱
۹ نظر
۵۰۰۱
پ

مظلومی: استقلال برای حضور در آسیا مهاجم می‌خواهد

سرمربی سابق تیم فوتبال استقلال گفت: مربی تیم ملی باید پای کار باشد و اگر این همه برایش هزینه می‌کنیم، از او جواب بگیریم.

خبرگزاری فارس: پرویز مظلومی در گفت‌وگویی در خصوص سقوط فوتبال ایران در رنکینگ جهانی فوتبال و همچنین ۲ شکست تیم ملی مقابل بحرین و عراق صحبت‌های زیر را انجام داد:

* رنکینگ را قبول ندارم!

وی در بخش ابتدایی صحبت‌هایش اظهار داشت: حقیقتاً چیزی با نام رنکینگ را که هر چند وقت یکبار منتشر می‌شود قبول ندارم، نمی‌دانم این رده‌بندی بر چه اساسی است، ولی ما در این چند وقت بازی تدارکاتی خوبی نداشتیم که بخواهند از روی نتایج آن جایگاه تعیین کند. در این مدت فقط یک بازی با کره انجام دادیم و در فیفادی‌ها چندان پررنگ ظاهر نشدیم.

مظلومی: استقلال برای حضور در آسیا مهاجم می‌خواهد

*همان زمان که اول آسیا بودیم هم رده‌بندی را قبول نداشتم

وی افزود: در جام ملت‌ها که خوب نتیجه نگرفتیم و در جام جهانی هم به دور دوم صعود نکردیم، بنابراین همان زمان هم که می‌گفتند تیم ملی اول آسیا است، متعجب می‌شدم و این رنکینگ را هم قبول نداشتم، البته الان با توجه به دو باخت پیاپی تیم ملی شاید چنین رده‌بندی درست باشد، ولی پیش از این، این رنکینگ زیاد منطقی نداشت.

*قطر که قهرمان آسیا شد باید تیم اول آسیا باشد

سرمربی سابق تیم ملی (ب) خاطرنشان کرد: وقتی در صدر رنکینگ آسیا بودیم، تیم ملی ما نه قهرمانی داشت و نه نتیجه خوبی گرفته بود. زمانی که قطر قهرمان آسیا شد، در واقع این تیم باید بر بام آسیا می‌ایستاد، ولی باز هم در رنکینگی که اعلام می‌کردند چنین مسائلی لحاظ نمی‌شد، به خاطر این است که می‌گویم رنکینگ را قبول ندارم.

* امکانات زمان ما با امکانات امروز قابل قیاس نیست

مظلومی با اشاره به دلایل شکست تیم ملی مقابل بحرین و قطر گفت: امکاناتی که امروز در اختیار تیم ملی است، با امکانات زمان ما اصلاً قابل قیاس نیست، یادم می‌آید یک دهه پیش با مرحوم منصور پورحیدری برای بازی با نوف‌باخور ازبکستان می‌خواستیم به این کشور سفر کنیم، ولی نیمی از روز را در فرودگاه معطل ماندیم.

بازیکنان شرایط خوبی برای استراحت نداشتند و یادم می‌آید نتیجه را در آنجا با شکست چهار بر یک واگذار کردیم، اما شرایط امروز را با آن روزها قیاس کنید.

* چند سال است در آسیا مقامی کسب نکردیم؟

مظلومی ادامه داد: زمین‌های تمرینی متعدد، امکانات خوب، لژیونرهای زیاد و پرواز اختصاصی همه جزو امکانات تیم ملی محسوب می‌شوند، ولی متأسفانه نتیجه‌ای برای تیم ملی نداشته است. با همین امکانات چندین سال است که مقامی در آسیا کسب نکرده‌ایم؟

* هنوز نمی‌دانیم سبک فوتبال ما به کدام کشور نزدیک است

سرمربی سابق استقلال با انتقاد از شیوه‌ای که برای انتخاب مربیان در فوتبال ایران در نظر گرفته شده، گفت: مربی قبلی تیم ملی ما پرتغالی بوده و مربی پیش از آن هم کروات، اما به یکباره با رفتن کی‌روش مربی بلژیکی استخدام کردیم. ما حتی نمی‌دانیم با خودمان چند چند هستیم و فوتبال ما به سبک فوتبال کدام کشور نزدیک است؟ بر چه اساسی از یک فرد کروات به مربی پرتغالی و سپس بلژیکی رسیده‌ایم، مشخص نیست.

*ویلموتس باید پای کار باشد

وی تصریح کرد: امیدوارم مسئولان فدراسیون رقم 3 میلیون یورو برای جذب ویلموتس را تکذیب کنند، اما این تیمی که الان ما داریم تیم ملی نیست. ما یک مربی می‌ خواهیم که در ایران باشد و مرتب به کشورش برنگردد. مربی تیم ملی باید پای کار باشد و اگر این همه برایش هزینه می‌کنیم، از او جواب بگیریم.

اگر نمی‌توانیم مربی خارجی جذب کنیم، چه اجباری است که از آنها استفاده کنیم. آیا اگر یک مربی ایرانی در تیم ملی ما به عنوان سرمربی فعالیت می‌کرد، از نتایج امروز ویلموتس بدتر می‌گرفتیم؟ نمی‌دانم این مربی حرف هاشمیان را گوش می‌دهد یا نه، ولی اینکه سه روز قبل از یک مسابقه مهم تمرین تیم ملی شروع شود، مطمئن باشید نتیجه خوبی برای ما نخواهد داشت.

* از سرود خواندن بازیکنان عراق مشخص بود انگیزه آنها بیشتر است

متأسفانه در بازی با عراق، تیم ملی ما ترکیب مناسبی نداشت و دو مهاجم ما حتی یک فرصت هم نداشتند. معتقدم ایران به عنوان تیم اول از این گروه صعود می‌کند، اما با این رویه باید نگران مرحله بعد باشیم.

قبل از بازی وقتی سرود خواندن بازیکنان عراق را می‌دیدم، متوجه شدم که انگیزه آنان برای پیروزی از بازیکنان ما بیشتر است. مطمئن باشید اگر شرایط همین‌گونه بماند، تیم ملی باز هم می‌بازد، مگر آنکه ویلموتس پای کار باشد.

*ویلموتس در ابتدای حضورش ما را امیدوار کرد اما حالا...

وی خاطرنشان کرد: آن اوایل که این سرمربی بلژیکی به ایران آمده بود با همه مربیان جلسه می‌گذاشت و کلی ما را امیدوار کرد، حتی این رفتار او باعث تعریف و تمجید از سرمربی تیم ملی شد، ولی نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که به یکباره ویلموتس غیب شد! ظاهراً ویلموتس ما را خوب شناخته است.

* امیدوارم تعطیلی لیگ به ضرر استقلال نشود

سرمربی سابق استقلال در خصوص شرایط این تیم در رقابت‌های لیگ برتر گفت: استقلال روزهای خوبی داشته و دوشنبه هم یک بازی مهم دارد. فقط امیدوارم خلأ ایجاد شده در مسابقات لیگ روی استقلال اثر منفی نگذارد. اگر این تیم خوب پیش برود، مطمئن باشید مدعی قهرمانی خواهد بود.

* استقلال برای حضور در آسیا به یک مهاجم نیاز دارد

وی در پایان در پاسخ به این سؤال که آیا استقلال به بازیکن جدید نیاز دارد یا خیر، گفت: استقلال بازی‌های آسیایی سختی در پیش دارد و شنیده‌ام باید در پلی‌آف آسیا هم بازی کند.

معتقدم برای بازی‌های آسیایی استقلال نیاز به یک مهاجم دارد و مربیان فکر نکنند با زدن چهار پنج گل در بازی‌های داخلی همه چیز تمام شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • استقلال کبیر ⭐⭐. چهارفینال آسیا و دوقهرمانی. لنگ موز خور آسیا

      استقلال مربی کاربلد و با کاریزمایی داره اگ یه بازیساز و یه دفاع آخر تخصصی براش جذب کنن شک نکنید توآسیا مقام میاره. مربی خوبیه

    • استقلال کبیر ⭐⭐. چهارفینال آسیا و دوقهرمانی. لنگ موز خور آسیا

      استقلال مربی کاربلد و با کاریزمایی داره اگ یه بازیساز و یه دفاع آخر تخصصی براش جذب کنن شک نکنید توآسیا مقام میاره. مربی خوبیه

    • علی

      دست از سر استقلال بردار
      خواهش می کنم مصاحبه نکن
      شما به ظاهر پیشکسوت ها استقلال و پرسپولیس و نابود کردید

    • بدون نام

      تو دیگه حرف نزن
      با مصاحبه چند وقت قبلت از چشم همه افتادی

    • بی نام

      اقای مظلومی اول ا‌ سیا بودی الان چی تیم باید بازی های دوستانه داشته باشد با تیمهای بزگ بازی کند

    • بهنام محمودیان

      اگه دوتا بازیکن یکی مثل پژمان منتظری و دیکری مثل پاتوسی رو جذب کنه کمبود خاصی نداره

    • بدون نام

      پرویز خفه شو تو مایه ننگ تاجی، ننگ برتو خود فروخته

      پاسخ ها

      • سهراب

        پرویز هرطورباش برای استقلال زحمت کشید اینطورنباید بهش گفت هرچ باش خودش تواسیابودومیدونه

      • سهراب

        پرویز هرطورباش برای استقلال زحمت کشید اینطورنباید بهش گفت هرچ باش خودش تواسیابودومیدونه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج