جاباما
۹۳۲۰۱۵
۱ نظر
۵۰۵۵
۱ نظر
۵۰۵۵
پ

خواص شگفت‌انگیز پوست انار

خواص پوست انار، دست کمی از خود آن ندارد. در طب سنتی از پوست انار به عنوان داروی ضدانگل، ضداسهال، تقویت کننده قلب و زخم معده استفاده می‌شود. از خواص پوست انار می‌توان به محافظت از پوست، بهبود مشکلات مو مانند ریزش، شوره سر و... اشاره کرد.

روزنامه خراسان: خواص پوست انار، دست کمی از خود آن ندارد. در طب سنتی از پوست انار به عنوان داروی ضدانگل، ضداسهال، تقویت کننده قلب و زخم معده استفاده می‌شود.

از خواص پوست انار می‌توان به محافظت از پوست، بهبود مشکلات مو مانند ریزش، شوره سر و موارد زیر اشاره کرد. از جمله خواص دیگر پوست انار:

خواص شگفت‌انگیز پوست انار

بهبود عملکرد سیستم گوارش

پوست انار دارای تانن است که التهاب روده و ورم هموروئید را کاهش می‌دهد و باعث تنگ شدن دیواره روده و مانع خون ریزی هنگام اسهال می‌شود و هاضمه را بهبود می‌بخشد. نصف پیمانه پودر پوست انار را به مدت ۳۰ دقیقه در آب خیس کنید. پس از نرم شدن، با یک قاشق چای‌خوری زیره، سه چهارم پیمانه شیر بریده و کمی نمک ترکیب و سه بار در هفته از آن استفاده کنید.

درمان جوش و آکنه

پوست انار سرشار از آنتی اکسیدان است و باکتری و عفونت‌های پوست را نابود و جوش و آکنه را درمان می‌کند. برای این منظور مقداری پوست انار را تفت دهید و پس از خنک شدن، آن را آسیاب و با آب لیمو یا گلاب ترکیب کنید و روی صورت خود بمالید.

کاهش ترشحات رحم

پوست انار ترشحات غیر طبیعی رحم را متوقف می‌کند. به این منظور پوست انار را پودر کنید و روی پنبه بریزید و در دهانه رحم قرار دهید.

محافظت از پوست در برابر آلاینده‌ها

اسید آلاجیک موجود در پوست انار، رطوبت پوست را حفظ و آن را نرم و لطیف می‌کند. به این منظور دو قاشق چای‌خوری پوست آسیاب شده انار را با ماست ترکیب کنید و به پوست صورت و گردن بمالید و بعد از مدتی آن را بشویید.

درمان ریزش مو و شوره سر

پوست انار از ریزش مو و بروز شوره سر جلوگیری می‌کند. به این منظور، مقداری پوست انار را با روغن بادام ترکیب کنید و ریشه‌های مو را با آن ماساژ دهید. پس از دو ساعت آن را با شامپو بشویید.

خواص شگفت‌انگیز پوست انار

پیشگیری از بروز بیماری قلبی

پوست انار غنی از آنتی اکسیدان است که با بیماری‌های قلبی و عروقی مهلک مقابله می‌کند. میزان کلسترول و استرس را کاهش می‌دهد و سلامت قلب را به همراه دارد. به این منظور یک قاشق چای‌خوری پودر انار را با یک لیوان شیر ولرم ترکیب و به طور روزانه مصرف کنید. (قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید)

بهبود بهداشت دهان و دندان

پوست انار با مشکلات مختلف دهان و دندان مقابله می‌کند و درمان کننده بوی بد دهان، بیماری لثه و زخم دهان است. برای این منظور، در یک لیوان آب، یک قاشق چای‌خوری پوست انار اضافه کنید.

برای رفع بوی نامطبوع دهان، روزی دو بار، این ترکیب را غرغره کنید. ماساژ دادن لثه با پودر پوست انار سبب التیام ورم، رفع التهاب و خون ریزی لثه می‌شود و از بروز بیماری لثه پیشگیری می‌کند. مقدار کمی فلفل سیاه را با پودر پوست انار مخلوط کنید و با انگشت به دندان بمالید و پس از ۱۰ دقیقه بشویید.

سفید کننده دندان

از روش‌های سفید کردن دندان در خانه، استفاده از پوست انار است. به این منظور پودر پوست انار را با اندکی فلفل سیاه و نمک دریا ترکیب کنید و دندان‌ها را با آن مسواک بزنید. این مخلوط باعث سفید و درخشان شدن دندان‌ها می‌شود.

جلوگیری از پوکی استخوان

از دیگر خواص پوست انار، کند کردن روند از دست رفتن تراکم استخوان به خصوص در زنانی است که نزدیک به سن یائسگی هستند. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد، مصرف پودر پوست انار، استخوان را تقویت می‌کند و مانع بروز پوکی استخوان پس از یائسگی می‌شود. به این منظور، هر شب دو قاشق چای‌خوری پودر پوست انار را با یک لیوان آب ولرم ترکیب و میل کنید.

جلوگیری از بروز چین و چروک

رفع چین و چروک پوست ، یکی دیگر از خواص پوست انار است؛ پوست انار مانع شکسته شدن کلاژن موجود در پوست می‌شود و نشانه‌های پیری را کاهش می‌دهد. برای این کار، دو قاشق چای‌خوری پودر پوست انار را به مقداری شیر اضافه کنید. (در صورت داشتن پوست چرب، گلاب را جایگزین شیر کنید) مواد را به صورت بمالید و پس از خشک شدن با آب ولرم بشویید.

خواص شگفت‌انگیز پوست انار

سم زدایی بدن

پوست انار یکی از مواد غذایی با قابلیت سم‌زدایی در بدن است. آنتی‌اکسیدان‌ها در بدن وظیفه سم زدایی را به عهده دارد و با توجه به آن که پوست انار دارای مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان است، استفاده از آن می‌تواند تا حد زیادی در پاک سازی بدن از سموم مؤثر باشد.

نکته‌ها

افراد سرد مزاج نباید در مصرف پوست میوه انار و فراورده‌های آن به صورت خوراکی زیاده روی کنند.

مشکل افراد مبتلا به یبوست، با مصرف خوراکی پوست انار و فراورده‌های آن تشدید می‌شود.

برخی عقیده دارند در موقع مصرف خوراکی پوست انار و فراورده‌های آن، باید از خوردن روغن کرچک خودداری شود، زیرا ممکن است ایجاد مسمومیت کند.

در استفاده از پوست انار به عنوان ضماد، باید مواظب رنگ گرفتن لباس‌ها بود.

روش خشک کردن پوست انار

تنها از پوست انار ارگانیک استفاده شود.

پوست انار را در سینی پهن کنید و زیر آفتاب قرار دهید تا سفت شود و رطوبت خود را از دست بدهد.

پس از این که کاملا خشک شد، آن را در یک پلاستیک یا ظرف دردار بریزید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حالا ارگانیک از کجا پیدا کنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج