جاباما
۹۳۲۸۲۵
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

کشف جسد فیلسوف فرانسوی در زیرزمین یک موزه

موزه‌ای در فرانسه اعلام کرد که بقایای جسد «میشل دو مونتنی» (Michel de Montaigne) فیلسوف اومانیسم دوره رنسانس فرانسه را در زیرزمین این مکان یافته‌است.

ایرنا: موزه‌ای در فرانسه اعلام کرد که بقایای جسد «میشل دو مونتنی» (Michel de Montaigne) فیلسوف اومانیسم دوره رنسانس فرانسه را در زیرزمین این مکان یافته‌است.

طی سده ها، محل دقیق دفن دو مونتنی به صورت یک راز مانده بود. اما به نظر می رسد اکنون نتیجه تحقیقات در این زمینه نهایی شده است.

موزه آکیتِن (Musée d'Aquitaine) در فرانسه مدعی شده است که بقایای جسد این متفکر سده شانزدهم را در گوری در زیرزمین موزه کشف کرده است.

کشف جسد فیلسوف فرانسوی در زیرزمین یک موزه

به گزارش خبرگزاری فرانسه، لوران ودرین (Laurent Vedrine) مدیر این موزه پس از گشودن این گور گفت: احتمالا در حضور میشل دو مونتنی هستیم. شواهد تاریخی و باستان شناسی نشان می دهد که در مسیری درست قرار داریم، اما هنوز به آزمایش و تحقیق نیاز است.

قبل از بناشدن موزه آکیتِن، کلیسایی در این مکان دایر بود و گمان می رفت که مونتنی پس از مرگش در سال ۱۵۹۲ در آن کلیسا دفن شده باشد. اما این مکان طی سده ها، شاهد تغییرات زیادی بود و نسل های بعدی را در مورد مکان دقیق دفن فیلسوف فرانسوی دچار شک و تردید کرد.

مقام های محلی در سال ۲۰۱۸ اعلام کردند که اجساد یک انسان را در زیرزمین موزه آکیتِن یافته اند. این کشف به عملیات یک ساله برای حفاری در این گور منتهی شد.

درون گور یک تابوت چوبی قرار داشت که کلمه «مونتنی» روی آن حک شده بود. همچنین یک جمجمه، استخوان ران و لگن خاصره در آن پیدا شد که باستان شناسان می گویند احتمالا به فیلسوف فرانسوی تعلق داشته است.

محققان قصد دارند استخوان های کشف شده در گور و چوب تابوت و بقایای جسد را مورد تحلیل و بررسی قرار دهند تا سرنخ هایی به دست آید مبنی بر اینکه این جسد متعلق به مونتنی است. او معروفترین فیلسوف دوره رنسانس فرانسه بود که از فوریه ۱۵۳۳ تا سپتامبر ۱۵۹۲ زندگی کرد.

معروف است که وی رساله را به عنوان یک شاخه ادبی رواج داد. آثار وی به دلیل ادغام داستان های سطحی و اتوبیوگرافی (شرح زندگی نویسنده توسط خودش) با بینش روشنفکرانه شناخته می شود.

مونتنی بر نویسندگان معروف غربی همچون فرانسیس بیکن، رنه دکارت، بلز پاسکال، ژان ژاک روسو، آلبرت هرشمن، ویلیام هزلت، رالف والدو امرسون، فردیک نیچه، اشتفان تسوایگ، اریک هوفر، آیزاک آسیموف و ویلیام شکسپیر تاثیری مستقیم داشت.

وی در طول حیات خود، بیش از یک نویسنده به عنوان یک دولتمرد و سیاستمدار مورد تحسین بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج