۹۳۳۱۴۲
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

گوگل منتقدانش را اخراج کرد

شرکت گوگل به بهانه نقض مقررات و سیاست‌های این کمپانی در حفظ امنیت اطلاعات، در اقدامی تلافی‌جویانه ۴ نفر از کارمندان منتقد خود را اخراج کرد.

ایرنا: شرکت گوگل به بهانه نقض مقررات و سیاست‌های این کمپانی در حفظ امنیت اطلاعات، در اقدامی تلافی‌جویانه ۴ نفر از کارمندان منتقد خود را اخراج کرد.

گوگل منتقدانش را اخراج کرد

به گزارش بلومبرگ، کمپانی گوگل روز دوشنبه با صدور یک اطلاعیه از اخراج ۴ کارمند خود به دلیل «نقض آشکار و مکرر» سیاست‌های این شرکت در حفظ امنیت اطلاعات خبر داد.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: «تحقیقات موشکافانه و دقیق ما نشان داد که این افراد در تجسس‌های سازمان یافته در اطلاعات شخصی و کاری دیگر کارکنان دست داشته‌اند. این شامل استخراج و پخش اطلاعات کسب و کار خارج از حیطه کاری این افراد می‌شود.»

این اخراج‌ها تنها چند روز پس از تجمع اعتراضی جمعی از کارکنان گوگل در دفتر این شرکت در سانفرانسیسکو صورت می‌گیرد. در این اعتراضات نزدیک به ۲۰۰ نیروی گوگل به نشانه حمایت از دو همکارشان که به اتهام استخراج و پخش نابجای اسناد تعلیق شده بودند، تجمع کردند.

اگرچه گوگل در اطلاعیه خود به اسامی این چهار کارمند اخراجی اشاره نکرده است، اما بنابر گزارش رسانه‌های خبری ربکا ریورز (Rebecca Rivers) یکی از آن کارمندهای تعلیقی جز این فهرست چهار نفره است.

ریورز می‌گوید هیچگاه اطلاعات محرمانه را به بیرون از کمپانی درز نداده و تحقیقات گوگل در واقع بیشتر بر مخالفت و انتقاد وی با سیاست‌های این شرکت تمرکز داشته است.

لارنس برلند (Berland Laurance) دیگر کارمند تعلیقی که کارمندان گوگل در حمایت از وی تجمع کردند، نیز می‌گوید تعلیق وی انتقامی بود که گوگل برای انتقادهایش از نحوه برخورد یوتیوب با نفرت پراکنی، از او گرفت.

در پی این رویدادها، یک حساب کاربری منصوب به فعالیت‌های کارگری در گوگل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این اخراج‌ها در واقع تلاشی از سوی گوگل برای سرکوب جنبش‌های اعتراضی صنف کارمندان بوده است. در این بیانیه از این اخراج‌ها به عنوان سرکوب فعالان صنفی در پوشش اصطلاحات خاص صنعت فناوری یاد شده که تحمل نخواهد شد.

گزارش‌ها از اعتراضات و کنشگری‌های کارکنان گوگل در یک سال گذشته حکایت دارد که از آن جمله می‌توان به اعتصابات معروف در این کمپانی اشاره کرد. در جریان این اعتصابات، کارمندان در واکنش به سیاست‌های این غول فناوری در برخورد با مدیران اجرایی متهم به سوءرفتار جنسی در محل کار و قراردادهایی که این شرکت با آژانس‌های دولتی مختلف از جمله ارتش آمریکا منعقد کرده بود، دست از کار کشیدند.

در همین اثنا نگرانی‌ها از اقدامات تلافی‌جویانه احتمالی گوگل، از دغدغه‌های عمده کارکنان این شرکت در چند ماه اخیر بوده است. چند وقت پیش، مردیت وایت تیکر (Meredith Whittaker) و کلر استپلتون (Claire Stapleton) از سازمان‌دهندگان اعتصابات گوگل از ترس این اقدامات تلافی‌جویانه استعفا کردند. افزون بر این، «مادربورد» نیز چندی پیش مجموعه‌ای از ۴۵ داستان را منتشر کرد که در آن کارمندان گوگل روایت‌های خود را از اقدامات تلافی‌جویانه این شرکت علیه آن‌ها به جرم اعتراض به سوءاستفاده‌های جنسی در محیط کار یا گزارش آن ارائه داده بودند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج