۹۳۳۷۹۲
۲۳ نظر
۵۰۰۳
۲۳ نظر
۵۰۰۳
پ

جمع‌آوری ۲۰هزار معتاد از محله هرندیِ تهران

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: حلقه مفقوده فرآیند درمان اعتیاد این است که فرد پس از ترک کردن تحت پوشش و صیانت اجتماعی قرار گیرد و این امکان را پیدا کند که شغلی به دست آورده و به خانواده بازگردد.

ایرنا نوشت: رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: حلقه مفقوده فرآیند درمان اعتیاد این است که فرد پس از ترک کردن تحت پوشش و صیانت اجتماعی قرار گیرد و این امکان را پیدا کند که شغلی به دست آورده و به خانواده بازگردد.

تقی رستم وندی افزود: طی سال جاری و اواخر سال گذشته جمع آوری معتادان متجاهر به طور متمرکز در محله هرندی صورت گرفت و حدود ۲۰ هزار نفر، رسیدگی و ساماندهی شدند. برخی از آنها به مراکز معرفی و در این مراکز نگهداری شدند و برخی نیز به وابسته مشکلاتی که داشتند، با آنها برخورد شد.

وی ادامه داد: مشکل و گره اصلی در بحث معتادان متجاهر، حلقه پایانی اقدامات است؛ یعنی آنها را می گیریم و در مراکز هم نگهداری می شوند و حتی ترک هم می کنند، اما درمان قطعی این افراد بستگی به این دارد که اشتغال برای آنها فراهم شود و دوباره منزلت اجتماعی خودشان را به دست آورند و ارتباط آنها با خانواده دوباره برقرار شود.

رستم وندی گفت: در کل باید جامعه پذیری برای معتادان صورت گیرد، متاسفانه فعالیت های ما تا مقطع اشتغال پیش می رود و فرد دوباره آزاد و وارد جامعه می شود، در معرض خطر قرار می گیرد و دوباره این چرخه ادامه می یابد.

وی تاکید کرد: امروز سپاه، بسیج و ستاد مبارزه با مواد مخدر به میدان آمده اند و روی حلقه پایانی کار می شود و اخیرا هم مرکز شهید زیادی که سال جاری از طریق سپاه تهران حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر را پذیرش کرد، روی بحث اشتغال آفرینی کار می کند و در تبریز هم روی اشتغال آفرینی متعادان کار شده است. طوری که اگر در سطح شهر تبریز بروید کمتر با معتاد متجاهر و متکدی برخودرد می کنید، به دلیل اینکه روی حلقه پایانی کار شده است و دستگاه ها متوجه این خلاء شده اند.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با بیان اینکه اگر بخواهیم در حوزه درمان به توفیق برسیم، افزود: باید برای تمام افراد معتاد تحت پوشش شغل ایجاد کنیم تا آنها بتوانند به کانون خانواده بازگردند.

وی تصریح کرد: بنابر این حلقه مفقوده فرآیند درمان اعتیاد این است که فرد پس از ترک کردن تحت پوشش و صیانت اجتماعی قرار گیرد و این امکان را پیدا کند که شغلی به دست آورده و به خانواده بازگردد، اما ما نمی‌توانیم تا مرحله پایانی معتادان را هدایت کنیم. متاسفانه به دلیل وضعیت اقتصادی این حلقه مفقوده ایجاد شده است.

رئیس سازمان اجتماعی کشور به مراکز ماده ۱۶ نیز اشاره کرد و گفت: معتادان می‌توانند دو دوره ۶ ماهه را با حکم قضایی در این مراکز نگهداری شوند. البته در قانون ظرفیت‌هایی وجود دارد که قضات می‌توانند با حکم قضایی مدت بیش از این را حکم دهند، اما قانون این است که دو دوره ۶ ماهه می‌توانند معتادان را در این مراکز نگهداری کنند.

رستم وندی با اشاره به نقش اثربخش و موفق سازمان های مردم نهاد در درمان معتادان نیز گفت: به دلیل اینکه افراد آگاهانه به این مراکز (غیردولتی و سمن ها) مراجعه می‌کنند و درمان نیز در این مراکز در سطح استاندارد و در کنار خانواده انجام می‌شود،‌ اثربخش واقع می شود. در واقع شرط درمان، همراهی خانواده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      حساب کنید فقط بیست هزار معتاد خیابانی از یک محله جمع شده و چند برابر هم توی خونه هاشون هستند آن وقت می گویند زیر سه میلیون معتاد داریم

    • بدون نام

      ۲۰ هزار نفر چگونه مواد خود را تهیه می کنند؟
      جواب به سادگی.
      پس پلیس چه می کند ؟
      فعلا مبارزه با اشرار و معترضین مشغول است .

    • بدون نام

      آفرین برشما که معتاداروجمع کردید لطفا آزمایش ایدز ازشون بگیرید تامردم آلوده نکنند مخصوصا زنهای معتاد من دیدم هرماشینی که دیدند همراهش میرند و؟؟؟ پس بنابرین منشع ایدز هستند

    • بدون نام

      امروز داشتن ۲۰ هزار معتاد نشان از رشد فرهنگی اجتماعی و اقتصادی جامعه ما دارد .
      خوشحالم .
      میبالم.
      برو اعتراض عراق را کنترل کند .

    • بدون نام

      اگر ۲۰ هزار معتاد داریم .
      کار نیروی انتظامی . دادگاه . قضات . زندان .
      بسیار فعال و پویا خواهد بود .

    • مجید

      سلام لطفا نسبت به جمع آوری معتادین محله جوادیه نیز اقدام موثری انجام دهید که در میدان بهمن و انتهای اتوبان نواب پرسه میزنند و شبها آسایش مردم را با دزدی از داخل ماشین های پارک شده به هم می ریزنند از قیافه و اعمالشان قابل شناسایی هستند و برای دستگیری انها کاری نداره برای ناجا

    • رضا

      ۲۰هزار معتاد تو یه محله!!!!!!!!!

    • نظر به تیتر خبر

      آدم غیر بیمار شغل نیست حالا معتاد و سابقه دار باشی اصلا نمیشه مثل دولت است اعتماد رفت قابل برگشت نیست البته فروش مواد به افراد معتاد و مشاوره معتاد توسط معتاد و تشکیل سمن های بی نام ایجاد داروخانه مخصوص برای توزیع تنها مشاغلی هستند که با وام دادن به معتاد قابل ایجاد است البته اگر توانست ترک شهر بکند اگر مهارتی داشته باشد میتواند شغل بدست آورد آن هم با وام دولتی .معتاد را باید یک شهر زلزله زده در نظر گرفت و تمام حمایتها بشه حداقل اگر پزشکان گواهی عدم توان ترک را دادند سهمیه سوخت که اینجا مواد است داده شود معتاد به ماشین یا موبایل فرقی با معتاد به مواد ندارد امتحان کنید یک روز موبایل برندارید متوجه اعتیاد خود میشوید .معتادان عزیزتر گرامی تر راستگو تر صادق تر و اغلب موارد با سواد ترین افراد جامعه هستند چون یک نیاز دارد و فقط به آن فکر میکند .مراکز ترک اعتیاد باید جمع اوری شوند چون ترک در کمپ نداریم وجواب نمی دهد برای اشتغال چند نفر بیچاره معتاد را فشار روحی و شکنجه قرار میدهند ترک با اراده معتاد و سرپایی باید باشد البته ترک کامل نیاز نیست بلکه متجاهر نشود به دزدی نیافتد قوه قضاییه در احکام صادره به معتاد مثل بیمار برخورد کند .ما معتادها در خط ولایت هستیم در خط انقلاب هستیم باید نگاه ویژه به ما بشود در هر حال یک سوم اشتغال کشور مرتبط با اعتیاد است.

    • بدون نام

      منطقه معتاد پروری هست اونجا

    • بدون نام

      همه مردم رو معتاد ، افسرده ، دزد، دروغگو،فاسد ، کردید ، خدا خیرتون نده، برای مدیریت تان

    • بدون نام

      ۲۰۰۰۰معتــاد از یک محلــه!!!!؟؟؟؟؟

      چشمتـــان روشـــــــــن!!!

    • بدون نام

      همشون, بسوزونید

    • سانسور بی سانسور

      بارها گفتم باز تکرار میکنم،تنها جمع اوری معتاد متجاهر كافی نیست برخورد قاطعانه و سخت با خرده فروشان که ازادانه مشغول فروش انواع مخدر صنعتی هستند باید در دستور کار قرار یگیره.
      وبه نظر من دادسراو داد گاهها در این موضوع کم کاری میکنن وکسانی که برای چندمین بار دستگیر میشن با احکام سبک باز دارنده نیستن.

    • بدون نام

      فقط محله هرندی در تهران 20هزار معتاد داشته که جمع کردید در کل تهران چند صد هزار معتاد دیگه داریم پیشرفت اقتدار یعنی همین

    • بدون نام

      سایتتون عالیه خوب شد دیگه

    • بدون نام

      درکشور ما هیچ کاری کارشناسی شده انجام نمی شود هرکاری را علاالدین انجام میدهند بیشتر بامها زر میرسانند تا سود.

    • بدون نام

      درکشور ما قانونی کار نمی کنند هر کسی ایده خودش را انجام میدهد. هیچ کدامشان هم یکدیگر را قبول ندارن.

    • مهدی

      سلام می دانید کشور ما دشمن زیاد داره عدد نگین لطفا

    • بدون نام

      بریزید توی دریا صورت مساله را پاک کنید.

    • بدون نام

      20 هزار نفر فقط از یک محله؟...

    • روشن

      معتادراجمع اوری کنندچی میشه راه مقابله بااعتیاددستگیری واردکننده وتولیدکنتده فروشنده ودرجاکشتن انهااست نه اینکه افتابه دزدرابگیرند

    • بدون نام

      وارد کننده اصلی رو بگیرید

    • بدون نام

      بابا اینها را باید جمع کرد ودر قسمتی از کشور مواد مخدر تریاک را کشت کنند بخدا کارها ی مواد در مملکت حل می شود ودیگر از افغانستان وارد نشود ومعتادان را کوپن تریاک بدهند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج