۹۳۴۲۶۹
۴ نظر
۵۰۰۹
۴ نظر
۵۰۰۹
پ

اگر قانون هوای پاک اجرایی می‌شد اینطور نمی‌شد

مدیرکل محیط زیست و توسعه‌پایدار شهرداری تهران نوشت: اگر قانون هوای پاک و آیین‌نامه‌های آن از جانب ١٨دستگاه متولی و دخیل موضوع در زمان مقرر اجرایی می‌شد، امروز تهران و سایر کلانشهر‌های کشور روز‌های ناسالم کمتری داشتند.

ایرنا: مدیرکل محیط ‌زیست و توسعه‌پایدار شهرداری تهران نوشت: اگر قانون هوای پاک و آیین‌نامه‌های آن از جانب ١٨دستگاه متولی و دخیل موضوع در زمان مقرر اجرایی می‌شد، امروز تهران و سایر کلانشهرهای کشور روزهای ناسالم کمتری داشتند.

شینا انصاری در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر به وضعیت آلودگی هوا پرداخته و نوشته است: قانون هوای پاک در ۳۴ماده، محورها و تکالیف دستگاه‌های مختلف درباره منابع متحرک و ثابت آلودگی هوا را صراحتا مشخص کرده است.

در این توئیت به بازسازی و تجدید ناوگان حمل‌ونقل عمومی، تولید و عرضه سوخت استاندارد، خوداظهاری و پایش آنلاین صنایع، رفع آلودگی موتورخانه‌ها و سامانه‌های احتراقی خانگی، حقابه زیست‌محیطی رودخانه‌ها و تالاب‌ها، توجه به انرژی‌های پاک و ایجاد شعب تخصصی رسیدگی به تخلفات محیط‌زیست در مراجع قضایی از جمله مواردی است که در این قانون به آن پرداخته شده است.

مدیرکل محیط ‌زیست و توسعه‌پایدار شهرداری تهران تاکید کرده است: اسقاط نشدن خودروها و موتورسیکلت‌های فرسوده مطابق برنامه زمانی پیش‌بینی شده، توزیع نامناسب ‎سوخت نفت‌گاز یورو۴ در جایگاه‌های کلانشهرها و ۱۶۳محور مواصلاتی که دقیقا در آیین‌نامه فنی ماده۲ قانون تعیین شده، ارتقا نیافتن استاندارد خودروهای بنزینی نو که می‌بایست از ابتدای سال۹۸ اجرا می‌شد و به‌دلایلی به ابتدای سال بعد احاله شد، توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی در کلانشهرها و بسیاری از موارد مشخص شده دیگر در قانون و آیین‌نامه‌های اجرایی در ظرف زمانی معین شده خود انجام نشده است.

انصاری در ادامه نوشته است: این موارد ‏سبب شد اقدامات مثبت انجام شده مانند ارتقای وضعیت معاینه فنی خودروها، اجرای طرح‌های مدیریت ترافیک، توسعه خطوط مترو، بهبود کیفیت بنزین از نظر بنزن و آروماتیک‌ها در مقابل روند فزاینده بارگذاری‌ها بویژه منابع متحرک نتواند مانع موثری برای مقابله با آلودگی هوا در شرایط اینورژن باشد.
مدیرکل محیط ‌زیست و توسعه‌پایدار شهرداری تهران یادآور شد: واقعیت این است که وضع قوانین برای کاهش آلودگی هوا به تنهایی کافی نیست، بلکه آنچه حائز اهمیت است قابلیت اجرای قوانین در کشور می‌باشد. کارآمدی قوانین، بیشتر از هرچیز نیازمند بستر هموار اجرای قانون و مهمتر از آن، عزم تمامی ۱۸دستگاه مسئول در موضوع آلودگی هواست.

کیفیت هوای پایتخت امروز شنبه در هشتمین روز متوالی در آذر با افزایش غلظت آلاینده های ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون و قرار گرفتن روی شاخص لحظه‌ای ۱۴۵ در شرایط ناسالم برای گروه های حساس (بیماران قلبی و ریوی، سالمندان، زنان باردار و کودکان) است.

همچنین بر اساس اعلام استانداری تهران امروز شنبه ۹ آذر مهدکودک ها، پیش دبستانی ها و مدارس استان تهران در تمامی مقاطع بجز شهرهای دماوند، پردیس، رودهن و فیروزکوه در دو نوبت صبح و عصر و همچنین دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی شهر تهران تعطیل است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      تنها راه حل آلودگی هوا ساکن شدن مسئولین در مناطق آلوده است. راه دیگری نیست!

    • بدون نام

      بنزینو گرون کردید درست شد؟

    • بدون نام

      ماقانون داریم ولی کسی عمل نمیکنه متل ورودقاچاقی افغانیا وراجت کاروزندگی کردن و۳سال توقانون زندانی دلر ولی کوکی عمل میکنه

    • بدون نام

      خیلی جالب که نظر ها ی ارسالی رو حذف وسانسور میکنید .پس گزینه ارسال نظرها رو حذف کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج