جاباما
۹۳۴۶۴۱
۹ نظر
۵۱۶۳
۹ نظر
۵۱۶۳
پ

کاپشنی که ۱۵ برابر مقاوم‌تر از فولاد است!

این برند که سال‌هاست پوشاک اسپرت ماجراجویانه ارائه می‌دهد و بادوام‌ترین و محکم‌ترین پوشاک روی زمین را تولید می‌کند، حالا از مقاوم‌ترین و سخت‌ترین کاپشنی که تا به حال بشر ساخته رونمایی کرده است.

برترین‌ها : برند هلندی «Vollebak» اخیرا از «مقاوم‌ترین کاپشن جهان» رونمایی کرده است. این برند که سال‌هاست پوشاک اسپرت ماجراجویانه ارائه می‌دهد و بادوام‌ترین و محکم‌ترین پوشاک روی زمین را تولید می‌کند، حالا از مقاوم‌ترین و سخت‌ترین کاپشنی که تا به حال بشر ساخته رونمایی کرده است.

کاپشنی که ۱۵ برابر مقاوم‌تر از فولاد است!

گفته می‌شود لایه بیرونی این کاپشن ۱۵ برابر مقاوم‌تر از فولاد و ۴۰‌درصد مقاوم‌تر از الیاف آرامید با استحکام بالا است که آن را دربرابر برش، پارگی و ضربه مقاوم می‌کند.

کاپشن پافر معمولا یکی از ضعیف‌ترین و ظریف‌ترین پوشاکی است که می‌خریم، اما این با بقیه فرق دارد و از مستحکم‌ترین پارچه تاریخ ساخته شده است. هر یک از الیاف بیرونی این کاپشن ۱۵ برابر قوی‌تر از فولاد است، یعنی اگر کاپشنی با همین وزن بپوشید که از ورق فولادی ساخته شده باشد، باز هم این کاپشن ۱۵ برابر مقاوم‌تر است.

کاپشنی که ۱۵ برابر مقاوم‌تر از فولاد است!

مواد اولیه‌ای که در ساخت این کاپشن استفاده شده آن قدر سخت و مقاوم است که در ساخت زره انسان، خودروهای زرهی، سیستم‌ لنگر کشتی‌های غول پیکر و طناب‌های بستن سکو‌های نفتی در دریا‌های مواج و یخی استفاده می‌شود. در آزمایش‌های اولیه، این کاپشن آنقدر قوی بود که دستگاه‌هایی که قصد آزمایش آن را داشتند شکست و گلوله‌های شکلیک شده از کلاشینکف را متوقف کرد.

کاپشنی که ۱۵ برابر مقاوم‌تر از فولاد است!

بیشتر کاپشن‌های پافر طوری طراحی می‌شوند که سبک باشند، بنابراین لایه بیرونی آن‌ها از پلی استر و نایلون ساخته می‌شود که به راحتی پاره می‌شوند، اما این کاپشن از ۱۰۰درصد دینما (dyneema) پوشیده شده که مقاوم‌ترین پارچه جهان است. این کاپشن تخریب ناپذیر ۲.۵ کیلوگرم وزن دارد، اما قرار نیست بعد از یکی دو سال خراب شود، درواقع آنقدر مقاوم و فناناپذیر است که می‌توانید آن را برای فرزندان و نوه‌های خود به ارث بگذارید.

یک نکته جالب درباره این کاپشن تخریب ناپذیر این است که هر چه هوا سردتر باشد، بیشتر از شما محافظت می‌کند. وقتی دمای هوا به ۵۰- درجه سانتیگراد می‌رسد، این کاپشن ۵-۱۰درصد مقاوم‌تر می‌شود. هرچند این کاپشن، تخریب ناپذیر نامیده می‌شود، اما واقعا اینطور نیست. مثلا، مثل بیشتر کاپشن‌ها در مقابل آتش سوزی بسیار ضعیف است.

شاید ۹۸۵ دلار برای یک کاپشن گران به نظر برسد، اما کاپشن‌های گران‌تری هم در بازار هستند که هیچکدام ۱۰۰ سال یا بیشتر عمر نمی‌کنند.

منبع: odditycentral

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اونوقت ما کجای این همه تکنولوژی وپیشرفتهای قرار داریم.؟؟؟

      پاسخ ها

      • satanicheel

        سردوراهی زامبیا تانزانیا

    • بدون نام

      چه جالب تو ایران هم زیاد ازین اختراعات انجام شده اما محصولات کلا صادر میشه و حیف کوفت که مردم ایران بخوررن

    • بدون نام

      دو و نیم کیلو، یخورده سنگین نیست؟!

      پاسخ ها

      • کیانا

        آخه ضد گلوله هم هست

    • ال

      بدرد مترو میخوره:)

    • بی نام

      جایگزین پراید کنید

      پاسخ ها

      • sezar

        خخخخخخخ

    • 2424

      ماهم تن تاک رو داریم
      ایران فدای اشک و خنده تو .....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج