موتورسیکلت‌ها؛ بزرگترین آلاینده هوای تهران!
۹۳۵۲۶۳
۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۳
۵۹۱۹ 
مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی (HSEE) سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار کرد: موتورسیکلت‌های فرسوده بیشترین سهم را در آلودگی هوای تهران دارند.

ایسنا: مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی (HSEE) سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار کرد: موتورسیکلت‌های فرسوده بیشترین سهم را در آلودگی هوای تهران دارند.

همایون توفیقی اظهار کرد: نتایج مطالعات انجام شده از سوی جایکا (انستیتوی تحقیقاتی ژاپن) در زمینه آلودگی هوای تهران و چند کلان شهر دیگر نشان می‌دهد که ۷۵ تا ۸۵ درصد آلودگی هوای تهران مربوط به منابع متحرک؛ یعنی خودروها، موتورسیکلت‌ها و سایر وسایل نقلیه است.

همچنین به گفته وی، موتورسیکلت‌های فرسوده بیشترین سهم را در آلودگی هوای کلان شهر تهران دارند.

مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه به ماده "۲" قانون هوای پاک اشاره کرد و گفت که طبق این قانون، موتورسیکلت‌سازان موظف شده بودند که موتورسیکلت‌های فرسوده را اسقاط کنند.

به گزارش ایسنا، طبق ماده ۱۱ آئین‌نامه فنی ماده ۲ قانون هوای پاک، "شماره‌گذاری موتورسیکلت بنزینی منوط به اسقاط یک دستگاه موتورسیکلت است. البته موتورسیکلت‌های برقی از شرط اسقاط معاف هستند". با این حال در ماه پایانی سال گذشته، تعلیق قانون حذف موتورسیکلت‌های فرسوده، خبرساز و علت آن نبود زیرساخت‌های لازم برای اجرای این قانون اعلام شد.

اسفند ماه سال گذشته موتورسیکلت‌سازان با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت، پیشنهاد حذف ماده مربوط به اسقاط موتورسیکلت‌های کاربراتوری را به دولت ارائه کردند که بعد از بررسی در هیئت دولت، در نهایت این درخواست مورد موافقت هیئت وزیران قرار گرفت و ماده مربوط به اسقاط موتورسیکلت‌های کاربراتوری به تعویق افتاد.

توفیقی در ادامه با بیان اینکه ۱۵ درصد آلودگی هوا مربوط به منابع آلاینده ثابت است، تصریح کرد: این ۱۵ درصد شامل گازهای گلخانه‌ای ناشی از نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها و سایر اکسیدهای کربن و متان ناشی از احتراق‌ها، ‌کارخانه‌ها و تاسیسات صنعتی است.

وی اظهار کرد: صنایع در مجموع هفت درصد در آلودگی هوای تهران سهم دارند که بیشتر هم مربوط به صنایع بزرگ است که از سوخت‌های فسیلی استفاده می‌کنند.

به گفته وی صنایع کوچک و متوسط نقش کمتری در آلودگی هوا دارند.

انتشار یافته: 11
در انتظار بررسی:0
Iran, Islamic Republic of
05:21 - 1398/09/12
همین موتور سیکلت ها نه چراغ قرمز حالیشونه، نه طرح ترافیک نه پیاده رو. باید رسیدگی بشه.
Iran, Islamic Republic of
07:55 - 1398/09/12
همیشه زورتون به کوچیکترین ها وضعیف ترین ها میرسه پس دودی که از ماشین های سنگین در میاد وبه چشم دیده میشه رو نمیبینید
Iran, Islamic Republic of
08:59 - 1398/09/12
دروغ نگین دیگه موتور دارم 13ساله کار میکنه از موتورهای جدید کمت. الایندگی داره.اینست همایت از تولید ملی
Iran, Islamic Republic of
09:13 - 1398/09/12
موتور برقی چی شد؟
چند سال پیش ثبت نام کردند ولی خبری نشد.
Iran, Islamic Republic of
09:53 - 1398/09/12
این موتورهارو جمع می کردن عالی میشد مثل موروملخ تو خیابونن از دستشون در امان نیستیم نه تو خیابون تو خط ویژه بی آرتی, تو پیاده رو.. تو بحث آلودگی.
کاش فقط اجازه میدان پیک ها فقط موتور داشته باشن.
Iran, Islamic Republic of
10:30 - 1398/09/12
دولت به موتور سیگلت های بالای ده سال خدمات ارائه نکنه و شروع به جمع اوری این نوع موتور ها اقدام بکنه ما وقتی توان زدن بهپاد امریکارو / رو هوا داریم رو زمین نمیتونیم این موتور هارو شکار کنیم
Iran, Islamic Republic of
11:13 - 1398/09/12
از بی عرضه بودن پلیس با برخورد با موتور سواران است.
Iran, Islamic Republic of
11:34 - 1398/09/12
بدبخت تر از موتوری گیر نیاوردین تا بندازین گردنش الودگی رو؟
Iran, Islamic Republic of
12:14 - 1398/09/12
اتوبوس های واحد ، کامیون ، تاکسیهای لکنته رو از قلم انداختین .
Iran, Islamic Republic of
12:50 - 1398/09/12
راننده هاروکه بیکارکردین.فکری هم به حال بیکاری موتوری هاکنین.که جونشون کف دستشونه تایه بربری ببرن خونشون.دولت سازنده که میگن همینه! زارتش درومده.
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج