۹۳۵۳۰۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

لیورپول به دنبال رکوردی جدید در این فصل

لیورپولی‌ها در این فصل سه بار در پنج دقیقه پایانی گل زده و بازی را برده‌اند که رکوردی جالب توجه است.

فرهیختگان: در دوره‌ای لیگ جزیره دقایق پایانی دیدارها به فرگی‌تایم معروف بود چراکه معمولا منچستریونایتد با الکس فرگوسن در این دقایق گل‌های پیروزی بخش خود را به ثمر می‌رساند و بارها این اتفاق افتاده بود. قطعا معروف‌ترین این دیدارها مصاف آنها با بایرن مونیخ در فینال لیگ قهرمانان سال ۱۹۹۹ بود که شیاطین سرخ با دو گل دقایق پایانی بازی باخته را بردند و یکی از دراماتیک‌ترین فینال‌های این تورنمنت را رقم زدند.

حالا این اصطلاح به یورگن کلوپ رسیده و واژه «کلوپیج تایم» برای این مربی آلمانی ابداع شده است. آنها در این فصل سه بار در پنج دقیقه پایانی گل زده و بازی را برده‌اند که رکوردی جالب توجه است. یکی از دلایل صدرنشینی مقتدرانه آنها در لیگ بی‌شک همین سختکوشی و تلاش آنها تا آخرین دقایق بازی برای گلزنی است و شاید تا پایان فصل بتوانند رکورد گلزنی در این دقایق در تاریخ لیگ برتر را بشکنند. در ادامه به بررسی ۶ تیمی می‌پردازیم که در این زمینه بهترین عملکرد را داشته‌اند.

منچستریونایتد(13-2012) 5 گل

شاگردان فرگوسن در این فصل جام قهرمانی را بالای سر بردند و اختلاف‌شان با تیم دوم جدول نیز ۱۱ امتیاز بود. شاید اگر این پنج گل به ثمر نمی‌رسید شرایط به‌گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد. رابین فن‌پرسی دو بار برابر ساوتهمپتون و منچسترسیتی در آخرین دقایق گلزنی کرد و چیچاریتو هم دروازه استون‌ویلا و نیوکسل را در همین لحظات گشود. ریو فردیناند نیز مقابل سوانسی موفق به گلزنی شد تا تیمش یک بار دیگر بر بام فوتبال انگلیس قرار گیرد.

لیورپول(09-2008) 5گل

این فصل نخستین باری نیست که لیورپولی‌ها چنین روندی را در پیش گرفته‌اند. در فصل ۰۹- ۲۰۰۸ نیز آنها توانستند پنج بار در دقایق پایانی به گل برسند و البته در پایان عنوانی بهتر از دومی کسب نکردند. استیون جرارد در دقیقه ۹۴ در مصاف با میدلزبورو گل برتری تیمش را زد و پس از او درک کویت هلندی دو بار مقابل سیتی و ویگان این کار را تکرار کرد. فرناندو تورس و بنایون هم برتری تیم‌شان برابر پورتسموث و فولام را رقم زدند. جالب اینکه لیورپولی‌ها رکورددار گلزنی پس از دقیقه ۹۰ در تاریخ لیگ هستند.

بولتون(11-2010) 5 گل

بولتون در آن فصل تنها ۱۲ برد داشت که در پنج بازی با گل‌های دقایق پایانی پیروز شدند. آنها به لطف همین تلاش تا پایان بازی موفق شدند در لیگ برتر ماندنی شوند. کلاسنیچ(دو بار)، هولدن، استوریج و کوهن بازیکنانی بودند که شادی را به هواداران بولتون هدیه کردند.

آرسنال(17-2016) 5گل

توپچی‌ها در حالی فصل را در رتبه پنجمی به پایان رساندند که تنها یک امتیاز برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان کم آوردند. اگر این پنج گل که کوشیلنی، سانچز، کازورلا، ژیرو و روبرت هوث(گل به خودی) به ثمر رساندند نبود آنها رتبه‌ای بسیار بدتر کسب می‌کردند و به لیگ اروپا هم نمی‌رسیدند.

آرسنال(12-2011) 5 گل

آرسنالی‌ها یک بار دیگر نیز به چنین رکوردی رسیده بودند. زمانی که آرسن ونگر هدایت تیم را برعهده داشت و در پایان فصل موفق شد سهمیه لیگ قهرمانان را به لطف حضور در رتبه سوم جدول کسب کند، بی‌شک این موفقیت مرهون گل‌هایی که آنها در دقایق آخر این پنج بازی وارد دروازه حریفان کردند. ابتدا بنایون برابر استون ویلا و سپس آنری مقابل ساندرلند گلزنی کردند. روبین فن‌پرسی و توماس فرمالن در ادامه ۶ امتیاز حساس را برای این تیم کسب کردند و گلی که در هفته‌های پایانی فصل توسط میکل ارتتا وارد دروازه سیتی شد نقش مهمی در صعود آنها به لیگ قهرمانان در آن فصل داشت.

تاتنهام(15-2014) 6 گل

بهترین رکورد در این زمینه را تاتنهام با پوچتینو دارد که بیش از سایر رقبا در یک فصل گل‌های پیروزی بخش در دقایق پایانی به ثمر رسانده است. اریک دایر، کریستین اریکسن(۳ بار) و هری کین(۳ بار) برد تاتنهام در این لحظات حساس را رقم زدند که البته در پایان به قهرمانی منجر نشد. به نظر می‌رسد تمرینات آماده‌سازی سرمربی آرژانتینی که به تازگی از این تیم استعفا داده نقش مهمی در آمادگی بازیکنان تا آخرین لحظات بازی داشته و آنها توانسته‌اند رکوردی جالب را در این زمینه خلق کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج