۹۳۵۷۲۴
۹ نظر
۵۰۱۸
۹ نظر
۵۰۱۸
پ

پیام دهکردی: همه، سلبریتی‌ها معلوم‌الحال نیستند

پیام دهکردی تأکید کرد که اگر معافیت مالی هنرمندان لغو شود قیام خواهد کرد.

ایران آرت: پیام دهکردی که بیش از پیش نگران حال و روز اوضاع بی‌رمق مالی در حوزه تئاتر است درباره معافیت مالیاتی هنرمندان گفت: من به شخصه موافق هستم که معافیت مالیاتی همچنان برقرار بماند. در همین شرایط معافیت مالیاتی هم وظایفی که بر ذمه نهادهای فرهنگی است کمیتش لنگ می‌زند این دیگر حداقل گامی بود که در این حوزه مسئولان بر می‌داشتند.

پیام دهکردی: همه، سلبریتی‌ها معلوم‌الحال نیستند

وی در ادامه افزود: اینکه ما بیاییم وضعیت حاکم بر برخی موارد استثنا را به کل جامعه فرهنگی تعمیم بدهیم کار درستی نیست. البته در این حوزه عده‌ای فعالیت دارند که اتفاقا هنرمند هم نیستند و در حوزه‌های دیگر کار می‌کنند و درآمدهای مبسوط دارند اما برای فرار مالیاتی به حوزه فرهنگ مثل تئاتر و سینما پناه می برند. تعمیم این افراد به پیکره نحیف، شکننده و رنجور به طور ویژه تئاتر کشور کار درستی نیست.

دهکردی اظهار داشت: نکته دیگر تئاتر جریان ساز، اساسا تئاتر پولداری نیست و نبوده است. شاید عالی‌ترین تعریف تئاتر، نهاد تولید اندیشه بودن است. تمام هنرمندانی که دراین کشور سالها استخوان خرد کرده اند، دغدغه شان حوزه اندیشه بوده است و اینها به سختی کار کرده اند، تازه این وضعیت در شهرستان‌ها که رقت بار و هولناک است.

وی در پاسخ به این سوال که عکس العملش در برابر منتقدان طرح معافیت مالیاتی هنرمندان چه بوده است، گفت: من وقتی این را شنیدم خیلی عصبانی شدم و گفتم چطور اصلا چنین چیزی به فکرشان رسیده است! البته من حرفم این نیست که مالیات چیز بدی ست اما نباید همینطوری هم یک امر کلی را رقم بزنیم. باید کار کارشناسی با ضوابط و بررسی‌های مناسب انجام داد نه اینکه کل فرهنگ و هنر را به یک چوب برانیم.

این هنرمند اظهار داشت: نظر شخصی من این است که فی الحال شرایط حاکم بر فرهنگ ما چنین بستری را ندارد که این امر محقق شود. اگر شرایط فرهنگ و حوزه سینما و تئاتر ما متعادل بود می‌بایست ارزیابی می‌کردیم و می‌گفتیم این تعداد افراد مالیات بدهند. حال باید بررسی کنیم چه تعداد افراد مالیات بدهند؟ ما باید حرفی بزنیم که آیندگان به ما نخندند منتها خیلی دوستان که اظهار نظر می‌کنند اطلاعاتشان کافی نیست اینکه چند کارگردان و بازیگر درآمد بالا دارند به این معنی نیست که روی کلیت سینما ورود کنیم و بگوییم همه اهالی فرهنگ و هنر باید مالیات بپردازند.اینطور نیست که همه هنرمندان یک مشت سلبریتی معلوم الحال باشند که ثروت های بادآورده داشته باشند.

وی در این باره افزود: خوشبختانه من چند ساعت پیش خواندم که آقای نوبخت این طرح را لغو کردند و این اتفاق خوبی بود. به نظر من باید اول از همه بستر شکل گیری فساد برچیده شود. یک مثال بزنم از همین فردی که زباله گرد را در سطل آشغال انداخت، این فرد دستگیر شد اما اگر مسئولیت این امر با من بود، من این فرد را دستگیر نمیکردم یک سری مسئولین متولی را دستگیر میکردم این افراد محصول سوءمدیریت فرهنگی عده‌ای هستند.

وی در پایان اظهار داشت: در صورتی که مسئولین تصمیم بگیرند از اهالی هنر مالیات دریافت کنند، از الان حداقل شش ماه تا یک سال برنامه ریزی نیاز است. من چند روز پیش هم گفتم اگر قرار باشد معافیت مالیاتی ما حذف شود، من به شخصه قطعا قیام می‌کنم. یعنی واقعا نمی‌شود در این زمینه سکوت کرد. این کار یعنی اخذ مالیات از هنرمندان، توهین آمیزترین اتفاقی است که ممکن است بیافتد، اینکه مسئولین هیچکاری برای هنرمندان نمی‌کنند اما در جایی هم اینطور به پیکره فرهنگ ضربه می زنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اره خب به شما توهینه . الان دیگه شدیم کارتون رابین هود . از مردم عادی فقیر مالیات بگیرید . ...

    • بدون نام

      هنرمندان بقیه کشورها برا مالیات میندازنشون زندان توهین امیز نیست بعد شما شکم سیرا مالیات بدین اشکال داره اگه درامدتون زیاد نیست نگران نباشید مالیاتتون زیاد نمیشه

    • 2424

      چرا چرت میگی برادر
      پایین ترین اقشار کارمند و کارگرم مالیات میدن
      مگه شما خونتون رنگین تره یا تخم دو زرده میکنین
      چه کار مثبتی برای فرهنگ این جامعه کردین که اینقدر طلبکارین
      تا جایی که اگه مالیات بگیرن شخص شما قیام کنین
      فقط دلتون شور خودتونو میزنه ک منافعتون بخطر بیفته قیام میکنین؟

    • بدون نام

      آقا شما اصلا بگو پولی که تو یک ماه در میاری چقدره، آیا کمتر از حقوق کارمندان و کارگران هست؟
      پس باید همتون مالیات بدین ، خونتون رنگینه؟

    • شیلا شهرزاد

      اقای محترم تمام دنیا هنر مندانش مالیات می دهند و در صورت ندادن مالیات جریمه های سنگین می شوند چرا شما ها خودتون رو تافته جدا بافته می دانید . شما ها 100 سال دیگه هم مثل هنرمندی چون نیکلاس کیج نمی شوید ایشان 4 خانه خود را فروخته تا مالیات بدهد . یک مقداری از خود بزرگ بینی خود کم کنید .

    • منیژه قربانی

      همتون مفت خورید راستی اگه قیام کنی شعارت چیه ؟

    • یاس

      از وقتی گاندو را بازی کردی ازت بدم میاد نظراتت را برای خودت نگه دار

    • بدون نام

      قیافه خودت میخوره که هستی

    • بدون نام

      همه تون پولدارین،واقامت امریکا دارین چرا امریکا ما رو راه نمیده؟؟؟
      چرا شهاب حسینی نباید مالیات بده؟؟حتی بازیگرهای سریالهای درپیت سیما مثل شاهرخ استخری و فریبا نادری ورزیتا غفاری هم امریکا وکانادا زندگی میکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج