۹۳۷۹۷۳
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

تظاهرات علیه نسل کشی مسلمانان روهینگیا

همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده نسل کشی مسلمانان روهینگیا در دادگاه کیفری بین المللی لاهه، روز سه شنبه تظاهراتی علیه نسل کشی در شهر لاهه هلند برگزار شده است.

ایرنا: همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده نسل کشی مسلمانان روهینگیا در دادگاه کیفری بین المللی لاهه، روز سه شنبه تظاهراتی علیه نسل کشی در شهر لاهه هلند برگزار شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مدافعان صلح روز سه شنبه با آغاز نخستین جلسه دادگاه نسل کشی که آنگ سان سوچی رهبر میانمار و برنده جایزه صلح نوبل دفاع از متهمان را برعهده گرفت، در لاهه تجمع اعتراضی برگزار کردند.

تظاهرات علیه نسل کشی مسلمانان روهینگیا

دادگاه کیفری بین المللی (لاهه) امروز رسیدگی به شکایت دولت گامبیا به نمایندگی از ۵۷ کشور اسلامی در خصوص کشتار و نسل کشی روهینگیا در سال ۲۰۱۷ توسط نظامیان میانمار آغاز کرده است.

بازرسان سازمان ملل گفته‌اند که اقدامات میانمار اعم از کشتار جمعی، تجاوز، آتش‌سوزی گسترده و اعدام با هدف نسل‌کشی صورت گرفته‌ است.

به گفته مقامات بنگلادشی از ماه اوت(مرداد) سال ۲۰۱۷ نزدیک به ۷۰۰ هزار مسلمان روهینگیا وارد بنگلادش شده اند درحالی که پیش از این حدود ۴۰۰ هزار نفر از مسلمانان روهینگیا در مناطق مختلف بنگلادش زندگی می کردند.

هم اکنون بیش از ۹۰۰ هزار مسلمان روهینگیا در اردوگاه های مهاجران در منطقه "کاگس بازار" بنگلادش حضور دارند. نزدیک به ۶۸۸ هزار نفر از این تعداد پس از آغاز دور جدید خشونت ها در میانمار در اواخر ماه اوت سال گذشته به بنگلادش آمده اند.

میانمار تاکنون اتهام ها در خصوص کشتار مسلمانان روهینگیا را رد و اعلام کرده که عملیات ارتش این کشور در استان راخین تنها برای مقابله با شبه نظامیان مسلح روهینگیایی بوده است.

کارشناسان سیاسی معتقدند که تصمیم آنگ سان سوچی رهبر میانمار برای دفاع از ارتش میانمار در دادگاه لاهه بیش از پیش شخصیت و اعتبار او را به عنوان دارنده جایزه صلح نوبل زیر سوال می برد.

در میانمار اقلیت روهینگیا از حقوق شهروندی محروم هستند و مردم میانمار این گروه را به عنوان مهاجران غیر قانونی در نظر می گیرند.

منتقدان می گویند "بانوی میانمار" که زمانی در کنار ماهاتما گاندی و نلسون ماندلا مورد تحسین قرار گرفته بود، اکنون برای حمایت از یک ارتش جنایتکار که برای از بین بردن مسلمانان روهینگیا اقدام کرده بود، به پا خواسته است.

ممکن است اقدام انگ سان سوچی در دادگاه لاهه با حمایت داخلی برخوردار شود اما این دفاع به اعتبار جهانی وی ضربه می زند.

میانمار صلاحیت دادگاه بین المللی لاهه برای بررسی مساله روهینگیا را رد و اعلام کرده که میانمار پیمان روم را امضا نکرده است.

پیمان روم یکی از اصول بنیادین در دادگاه بین المللی لاهه است که سعی می کند از گروه های مختلف مردمی در مقابل قتل عام، جنایت علیه بشریت و خشونت محافظت کند.

با این حال دو کشور بنگلادش و گامبیا این پیمان را امضا کرده اند و بر این اساس دادگاه لاهه می تواند برای بررسی شکایات مطرح شده در مورد مسلمانان روهینگیا وارد عمل شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وای.از دست انسان هایی که فقط از ادمیت ۲ گوش وسر را دارند .الهی به حق امام زمان عج هر ملتی بخواد مسلمانان را ظلم و مورد تهاجم قرار دهد به سرنوشت قوم بنی اسرائیل دچار شود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منظورت با روحانی بود

      • بدون نام

        مدافعان روهینگیا به پیش

    • بدون نام

      نگران نباشید پول و جوانان ایران را فردا روانه میکنند برای سیر کردن شکم شما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج