۹۳۸۴۳۳
۲۴ نظر
۵۰۰۳
۲۴ نظر
۵۰۰۳
پ

فتح‌الله‌زاده به وزیر: استرا فصل بعد نماند، می‌روم

آندره‌آ استراماچونی پس از آنکه استقلال را به صدر جدول رساند، به‌طور ناگهانی از ایران خارج شد، آن هم درست در روزی که تیمش بازی حساسی با پیکان و به سه امتیاز بازی نیاز مبرم داشت.

فرهیختگان: آندره‌آ استراماچونی پس از آنکه استقلال را به صدر جدول رساند، به‌طور ناگهانی از ایران خارج شد، آن هم درست در روزی که تیمش بازی حساسی با پیکان و به سه امتیاز بازی نیاز مبرم داشت. مربی ایتالیایی تاکید کرده به خاطر نوع پرداختی‌های استقلال به دردسر افتاده، چراکه براساس قوانین اروپا، پولشویی اتهامی برابر با ۲۰ تا ۴۰ سال زندان دارد و سرمربی آبی‌ها نیز به همین اتهام به دادگاه‌های ایتالیایی احضار شده است.

گفته می‌شود او دستمزدش را در قسط‌های ۵ هزار یورویی دریافت کرده و به دلیل آنکه منبع دریافت پولش از صرافی‌های مختلف و ناشناس بوده، به پولشویی متهم شده است. با این حال تازه‌ترین اظهارات سرمربی ایتالیایی نشان می‌دهد که فعلا اتفاق مهمی رخ نداده و اگر خیالش آسوده شود و با شروطش نیز موافقت شود، به تهران باز خواهد گشت.

تلاش برای بازگرداندن استرا

یک میلیون و ۶۰۰ هزار یورو؛ این مبلغ قراردادی است که دی مارزیو اعلام کرده بود استراماچونی برای حضور در استقلال آن را دریافت خواهد کرد. مبلغی که همسر سرمربی ایتالیایی استقلال و یورونیوز نیز آن را تایید کرده‌اند، با این حال این مبلغ برای دو فصل است. ماجرا جایی عجیب‌تر شد که استرا تصمیم گرفت مدت قراردادش را نصف کند. این موضوعی بود که اسماعیل خلیل‌زاده، عضو هیات‌مدیره باشگاه استقلال آن را اعلام کرد، نصف شدن قرارداد در کنار دریافت دستمزد کامل از شروط استراماچونی برای بازگشت به استقلال است.

به همین دلیل هم مسئولان و هواداران باشگاه استقلال امیدوار به بازگشت او هستند. هیات‌مدیره باشگاه استقلال به‌خوبی می‌دانند که شرط بقای آنها در پست فعلی‌شان بازگرداندن استراماچونی است و به همین دلیل تمام تلاش‌شان را می‌کنند که با همه شرایط او موافقت کنند. در این راستا شنیده می‌شود تلاش‌ها برای تامین دستمزد او هم ادامه دارد و احتمالا به‌زودی استرا راهی ایران می‌شود.

مبلغ واقعی قرارداد چقدر است؟

براساس شنیده‌ها استراماچونی درخواست مبلغی کمتر از ۸۰۰ هزار یورو برای یک فصل داده و درصورت تامین این مبلغ تا پایان فصل روی نیمکت آبی‌ها خواهد نشست. هرچند برخی رسانه‌ها عنوان کرده‌اند استراماچونی قرار بود سالیانه ۵۰۰ هزار یورو دریافت کند و درواقع او قصد دارد ۳۰۰ هزار یورو بیش از آنچه توافق کرده بود، دریافت کند، اما هیچ خبر موثقی در این‌باره وجود ندارد.

همه اخباری که از باشگاه به گوش می‌رسد این است که استراماچونی هیچ درخواستی مبنی‌بر افزایش حقوقش نداشته بلکه فقط می‌خواهد مدت قراردادش نصف شود. اما آیا قرارداد یک‌ساله با استراماچونی هواداران را راضی خواهد کرد؟ مهم‌تر آنکه آیا او پس از این و درصورت پیش آمدن اولین مشکل دوباره قهر خواهد کرد؟

قول شوالیه به وزارت

مسئولان وزارت ورزش و جوانان در روزهای گذشته با مدیران متعددی مذاکره کرده‌اند. براساس شنیده‌ها علی فتح‌الله‌زاده که تلاش زیادی برای رسیدن به مدیرعاملی باشگاه دارد، با اعضای هیات‌مدیره باشگاه تماس گرفته و اعلام کرده هرطور شده باید استراماچونی را حفظ کنند و وقتی پاسخ شنیده که او درخواست نصف شدن مدت قراردادش را دارد، اعلام کرده با این موضوع مخالفت نشود تا حکم حضور شوالیه آبی‌ها روی نیمکت مدیرعاملی استقلال قطعی شود. ظاهرا فتح‌الله‌زاده گفته تا پایان فصل قرارداد استراماچونی را تمدید می‌کند و به مسئولان وزارت ورزش و جوانان نیز تضمین داده اگر نتوانست قرارداد استرا را دو ساله کند، استعفا خواهد کرد.

فتح‌الله‌زاده نزد آبی‌ها محبوبیت زیادی دارد و بمب‌هایش در فصل نقل‌وانتقالات معروف است، شوالیه قول ۹۰ درصدی به هواداران داده که استراماچونی را باز می‌گرداند. شاید بازگشت او به استقلال و امید هواداران به جذب چند ستاره دیگر، تنها راه برداشتن فشار هواداران از روی دوش وزیر ورزش است، به‌ویژه آنکه بدانیم وزیر به دلیل آشفته بودن شرایط استقلال از سوی نمایندگان هم تحت‌فشار است و احتمال استیضاح او هم از راهروهای پاستور شنیده می‌شود.

فتح‌الله‌زاده پیش از این عنوان کرده بود تا زمانی که مازیار ناظمی در وزارت ورزش باشد، او مدیرعامل استقلال نخواهد شد، اما بعید هم نیست که هم ناظمی در وزارت باشد و هم فتح‌الله‌زاده که طی روزهای اخیر مورد انتقاد چهره‌های زیادی از جمله جواد زرینچه، واعظ آشتیانی، مجتبی جباری و ... قرار گرفته مدیرعامل استقلال شود!

باشگاه استقلال: مشکل اصلی پول است/ استراماچونی: آماده‌ام برگردم

حاجیلو، مدیر روابط‌عمومی باشگاه استقلال درباره شرایط بازگشت آندره‌آ استراماچونی اظهار داشت: «سلطانی نماینده باشگاه با حضور مستمر خود، با استراماچونی و وکیل او درحال مذاکره است و آقای خلیل‌زاده هم عازم ترکیه شد تا مشکل پرداخت پول، هرچه سریع‌تر حل شود تا بتوانیم استراماچونی را کنار خود داشته باشیم. مشکل پرداخت پول، اصلی‌ترین موضوعی است که استراماچونی با باشگاه دارد که اگر حل شود، او با اولین پرواز به ایران می‌آید. مبلغی که باشگاه استقلال به آن در مفاد قرارداد پایبند بوده است، باید به حساب شخصی او در ایتالیا واریز شود.»

استراماچونی دیروز با رسانه‌های مختلفی در این خصوص صحبت کرد. وی به «رادیو ۱۰۵» ایتالیا گفت ظرف ۴۸ ساعت آینده همه‌چیز پس از مذاکرات وکلایش- با نمایندگان باشگاه استقلال- مشخص خواهد شد.

سرمربی ۴۳ ساله به «رادیو رای» ایتالیا نیز گفت: «از ایران فرار نکرده‌ام، اما وقتی نمی‌توانستم در آنجا کار کنم، معنایی هم نداشت در ایران بمانم. اگر توافقی با باشگاه استقلال صورت بگیرد، فورا سوار هواپیما و راهی ایران می‌شوم و تنها منتظر تماسی از جانب وکیلم هستم. این ادعا درست نیست که استقلال هرگز به من پرداختی نداشته است. آنها به دلیل تحریم‌های اعمال‌شده از سوی آمریکا که از جنبه‌های مختلف روی زندگی‌شان تاثیر گذاشته، در آنجا مشکلات واقعا جدی دارند، اما قوانینی توسط فیفا اجرا می‌شود که همین موضوع مشکلاتی را در چند ماه اخیر به وجود آورد.»

وی همچنین به روزنامه ایتالیایی «استامپا» چاپ تورین گفت: «به بازیکنانم گفتم که امشب بر می‌گردم. به خودم و دوستانی که به ما اطمینان داده‌اند دیگر مشکلی، از آن دست مشکلاتی که می‌توانند یک ماجراجویی جذاب را به خطر بیندازند، پیش نخواهد آمد، اعتماد دارم.»

جیان‌ لوکادی‌ماریتسیو، خبرنگار سرشناس ایتالیا نیز در سایت شخصی خود نوشت: «طرفین درحال تلاش برای دستیابی به توافق مجدد هستند و استراماچونی احتمال می‌دهد به ایران بازگردد، اما هنوز ‌تکه‌هایی از پازل باید پیدا و کنار هم چیده شود. استراماچونی آمادگی دارد به ایران بازگردد، البته او برای این منظور نه ضمانت شفاهی بلکه جدی می‌خواهد.»

رسانه‌های داخلی نیز از موفقیت‌آمیز بودن مذاکرات اولیه میان نماینده باشگاه استقلال و وکیل آندره‌آ استراماچونی و ادامه مذاکرات خبر دادند و شواهد نشان می‌دهد احتمالا به‌زودی خبر بازگشت وی به تهران مخابره خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نترس سوگلی اگر تمام ذخایر ارزی رو هم بخواد در اختیارش میزارن.
      سقف قرارداد فقط برای پرسپولیسه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پاماد سوختگی بدم؟
        یا کِرِم سوختگی بدم؟

        کدومو بدم؟؟؟؟

      • اهواز

        مگر پرسپوابس کبیر مثل مکتب حقیر خوار بی ارزش استفراغ
        پرسپولیس نشان از سرزمین پارس دارد یادگار کوروش .داریوش است
        اما استقلال نشان ازخواری ضعف عقده حقارت سالها برسردر مکتبش نقش بسته
        حیف است که بعد ازاین بگویم پرسپولیس سرور استقلال
        افتخار پرسپولیس کبیر این این است که متعلق به مردم است
        نه سفارشی نهادهای خاص

      • بدون نام

        کیسه کش حقیر بد بخت چهر ساله زیرمونید نفس تون بند اومده امسال با یه بازی بیشتر از زیرمون دراومدین برای هوا خوری چند روز دیگه دوباره میرید زیرمون پماد ها رو نگه دار که لازمت میشه

    • اهواز

      هاه هاه هاه نمایندگی دستمال یزدی درمکتب استفراغ

    • امرا

      ای بابا مجیدی رو میداشتیم سرمربی این همه پول و منت نمیکشیدین

    • بدون نام

      امان از فتل بنگی

    • عجب دنیایی

      پولهای مفت رو داریم میدیم به مربی های خارجی در صورتی که مربی داخل داریم شاید بهتر از اونا نباشن ولی بدتر هم نیستن

    • بدون نام

      فقط استرا

    • بدون نام

      استرا دیگه خدارو بنده نیست رفتنش اشتباه بود و دنبالش رفتن اشتباه تر هوادار بفهم این مربی لیاقت حمایت مارو نداشت

    • بدون نام

      عجب مارمولکی هستی فتل میدونه ضعف فهم هوادار کجاست از همون جا ضربه میزنه هوادار بفهم که فتل نباید برگرده

    • بدون نام

      ببین میای که بری

    • بدون نام

      باید بحال کل فوتبال خون گریست . من بعنوان یک هوادار عاشق استقلال مخالف صددرصد مدیرعاملی شخص معلوم الحالی مثل فتح الله زاده هستم . این شخص یکی از افرادی است که پولهای کلانی از بیت المال را به هدر داده . وقتی انسان پاکی مثل زرینچه در مورد فتل اینجور صحبت میکنه باید تا اخر خط رفت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود بر شما گل گفتی

      • بدون نام

        تو لنگی نه استقلالی

    • بدون نام

      خوب , به درک , برو

    • بدون نام

      هوچیگری برا سال دیگه شروع شد !

    • رضا مشیری

      خرج اگر از جیب مهمان بود،حاتم طایی شدن آسان بود.آقا فتل میخواد مدیر عامل بشه هزینه شو باید (با این وضعیت بد معیشتی)مردم بیچاره بدن.من نمیدونم این مدیر عامل شدن چه مزایایی داره که امثال فتل ها حاضرن شرف و آبروشونو(که ندارن)رو هم بدن.آخه تحقیر دیگه تا چه حد.هر چی این جوجه مربی بیکار شرط گذاشته اینا نه نگفتن.یه دفه بگین قرارداد ترکمان چای رو تجدید کردیم که خیال همه راحت بشه.والا بخدا اگه یه دانشمند هسته ی ما میرفت اینقد تلاش واسه باز گردوندنش نمیکردین ،اینقد که واسه این مربی دست چندم و بیکار کردین.واقعاً شرم آوره.

    • بدون نام

      واقعا برای تشکیلات ورزش و فوتبال متاسفم یعنی این فوتبال اینقدر فقیر است که دوباره برگشت داشته باشیم به امثال فتل معلوم الحال ویا کسی نمی پرسد چرا هیچ برخوردی با استرا ماچونی نمیشود جای اینکه نازش را بکشید چرا مصلحت و نتیجه را فدای کل فوتبال میکنند ایا مربی خارجی به هر دلیلی مجاز است که چنین رفتاری با یک تیم آنهم در شرایطی که تیم در صدر جدول است داشته باشد

    • M.

      حاج فتل با استرا

    • لنگیسم بیماریست

      ای حاجی سیاست نداری اگه میخوایی مدیرعامل استقلال بشی به این وزیر بگو منو بزار استراماچونی رو پرمیدم بازیکنای خوب وتازه اوج گرفته رو میفروشم خلاصه قدم درنابودی این تیم میزارم ...فرداصبح حکم مدیریتت مهرمیشه ...بعدبزن زیرش دولت بعدهم وزیرعوض میشه ....

    • بدون نام

      ای بابا چرا نیاد برای یکسال بیشتر از یک میلیون دلار میگیره خودشم قول قهرمانی نداده کیسه کشا نگران نباشید میاد و اخر فصل براتون سهمیه میگیره مگه اینکه بابا مسعودتون دستور دیگه ی داده باشه الانم با دادن پول بسیج کردن همه برای دستمال کشی برای چونی پدری خودشو به کیسه ها ثابت کرد

    • تاج کبیرآسیا چهارفینال آسیا دوقهرمانی⭐⭐

      چطو این واس هرفصل ششصد هزار تا یا هشتصدهزارتامیگیره بعد کالدرون نهصد هزارتا؟

    • تاج کبیرآسیا چهارفینال آسیا دوقهرمانی⭐⭐

      لعنت بر تو لنگی وقیح وپررو. حالا خوبه تمام مردم و مربیان و بازیکنان و تیمهای لیگ میدونن واس لنگ سقفی نیس و گروننترین قراردادها رو لنگ بسته ب همت وزیر ک همه بمونن. مگ یادت رفته قرارداد استقلالیها سه تومن بود وزیر و همه میگفتن گرونه و سقف رعایت شد؟ شفاف سازی شد؟ سقف و شفاف سازی فقط واس استقلاله.‌ تو ثابت کن قرارداد لنگیا یکبار شفاف سازی شد؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج