جاباما
۹۳۸۹۵۶
۸ نظر
۵۰۰۷
۸ نظر
۵۰۰۷
پ

پس از ۹ ماه؛ ادامه پادرمیانی برای بازگشت «۹۰»

۹ ماه از توقف برنامه‌ «۹۰» می‌گذرد؛ برنامه‌ای که حذف آن از آنتن از همان ابتدا واکنش‌هایی را از سوی اهالی ورزش و رسانه در پی داشت و حالا بعد از بی‌نتیجه ماندن تمامی این تلاش‌ها که به اشکال مختلف هم بروز و ظهور کرد، این بار عالم سیاست درگیر ماجرا می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: ۹ ماه از توقف برنامه‌ «۹۰» می‌گذرد؛ برنامه‌ای که حذف آن از آنتن از همان ابتدا واکنش‌هایی را از سوی اهالی ورزش و رسانه در پی داشت و حالا بعد از بی‌نتیجه ماندن تمامی این تلاش‌ها که به اشکال مختلف هم بروز و ظهور کرد، این بار عالم سیاست درگیر ماجرا می‌شود.

برنامه «۹۰» اواخر اسفند ماه ۹۷ و در حالی که چند روز قبلش عادل فردوسی‌پور تندیس جایزه مردمی بهترین برنامه از جشنواره جام‌جم را به دست آورده بود، با توقف پخش روبه‌رو شد.

پس از ۹ ماه؛ ادامه پادرمیانی برای بازگشت «۹۰»

از زمان حذف «نود» ۲۰ ساله از شبکه سه، تمام حضور صوتی و تصویری عادل فردوسی‌پور در قاب تلویزیون، به برنامه «فوتبال ۱۲۰» شبکه ورزش خلاصه شد و صدایی که به هنگام پخش تیزر برنامه شنیده می‌شد و اتفاقا بارها در شبکه‌های مجازی هم دست به دست شد.

آخرین حضور رسمی عادل فردوسی‌پور در ساختمان جام جم هم به هنگام دریافت دو تندیس جشنواره جام جم برمی‌گردد که در جریان آن خود را فرزند رسانه ملی دانسته و این‌گونه عنوان کرده بود که به رسانه مدیون است.

مجری «نود» سپس تاکید کرده بود که در این ۲۲ سال، در رسانه صادقانه و پاک کار کرده است و جایزه دومی که مردم به او دادند بسیار برایش ارزشمند است.

با این همه و در شرایطی که بسیاری این جایزه را نقطه عطفی برای ادامه «نود» می‌دانستند، در تاریخ ۲۷ اسفند سال گذشته این برنامه که قرار بود به آیتم‌های نوروزی و گلچین اتفاقات سال اختصاص پیدا کند، از جدول پخش برنامه‌های شبکه سه خارج شد که انتقادهای بسیاری را متوجه مدیر جوان شبکه کرد.

و اما در طول ۹ ماهی که از حذف برنامه‌ی نود و عادل فردوسی‌پور از شبکه سه می‌گذرد، تلاش‌های بسیاری از سوی اهالی ورزش و تلویزیون برای بازگشت این برنامه صورت گرفت که گاه در قالب انتقادهای صریح از مدیران و گاه به صورت پادرمیانی‌های آشتی طلبانه بروز و ظهور کرد. حتی در مقطعی حرف و حدیث‌هایی برای بازگشت فردوسی‌پور به تلویزیون در مقام گزارشگر مطرح شد که به نظر می‌رسید مجری «نود» در نهایت ترجیح می‌دهد حضورش در شبکه سه با این برنامه همراه باشد.

حالا با آمدن مزدک میرزایی روی آنتن شبکه ایران اینترنشنال، تلاش‌ها برای بازگشت فردوسی‌پور و نود به عالم سیاست هم سرایت پیدا کرده است؛ به نحوی که برخی از شخصیت‌های سیاسی در روزهای اخیر به این موضوع واکنش نشان داده‌اند.

حسام‌الدین آشنا، مشاور رییس جمهور و نماینده قوه مجریه در شورای نظارت از جمله این افراد است. او در نامه‌ای که دهم آذر ماه برای رییس شورای نظارت ارسال شد، خطاب به حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای خواستار بررسی مجدد موضوع عادل فردوسی‌پور و برنامه نود در شورای نظارت بر سازمان صداوسیما شده است.

آشنا با اشاره به آغاز برنامه هت‌تریک مزدک میرزایی در شبکه ایران اینترنشنال از نبود تدبیر مناسب مدیران رسانه ملی در رقیب‌سازی نوشته است.

رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در ادامه نسبت به محدودیت‌های ایجاد شده برای عادل فردوسی‌پور انتقاد کرده و عملکرد شورای نظارت و سیاسی‌کاری این شورا در موضوع تعطیلی برنامه نود را هم موضوع بحث قرار داده است.

نماینده رییس جمهور در شورای نظارت در پایان این نامه خواستار بررسی مجدد موضوع تعطیلی برنامه نود و حذف عادل فردوسی‌پور شده‌ است.

پیش‌تر، برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم در این زمینه تحرک‌هایی انجام داده بودند.

اما دیگر فردی که در روزهای اخیر به حذف برنامه «نود» از آنتن شبکه سه واکنش جدی نشان داده است، رضا امیرخانی است.

این نویسنده در یادداشتی در سایت شخصی‌اش به موضوعی پرداخته که یکی از بحث‌های داغ این روزهای ورزش و رسانه کشور بوده است. ماجرای فحاشی‌های با لایه‌های سیاسی و قومیتی در ورزشگاه‌ها به‌عنوان یک عامل تهدید امنیت ملی و بی‌توجهی صداوسیما به این اتفاق که در یادداشت نویسنده سفرنامه مقام معظم رهبری به سیستان و بلوچستان، با نگاهی به تعطیلی برنامه نود مورد توجه قرار گرفته است.

امیرخانی در بخشی از مطلب خود نوشته است:

«در شرایط طبیعی وقتی با چنین مشکلی در استادیوم مواجه می‌شدیم چه می‌کردیم؟ هیچ! سهل و ساده منتظر می‌ماندیم تا دوشنبه‌ شب فرا برسد و طبیعی‌ترین برنامه‌ی ورزشی تله‌ویزیون با مجریِ باهوش‌ش این عقده را بازگشاید...»

«نود که از بین رفت، روشن بود که یک مدیر بی‌تجربه‌ی... سیاسی نمی‌تواند تبعات تصمیم حذف نود را تحمل کند. پس موضوع ظرف مدت کوتاهی به گردنِ بالادستی‌ها انداخته شد. در یک مقایسه‌ی ساده باز روشن شد که نود بزرگ‌تر از رییس رسانه‌ی ملی است و مجرای این تصمیم باز هم بالاتر رفت. این خود مهم‌ترین نشانه‌ی جای‌گاهِ رسانه بود.»

«کسی که مرجعیتِ اجتماعی داشته باشد، نیک می‌داند که رقیب را نباید و نمی‌تواند حذف کند. شاید با او دشمنی کند، اما هرگز تلاش غیراجتماعی و غیررسانه‌ای نمی‌کند برای حذف او. موضوع حذف نود فقط برمی‌گشت به حذف مرجعیت اجتماعی به دست گروهی که هیچ مرجعیتی نداشتند!

نود، موفق‌ترین برنامه‌ی رسانه‌ی ملی بود. بعضی جذابیت فوت‌بال را عامل موفقیت نود می‌دانستند. اما برای فوت‌بال که جذاب‌ترین سوژه‌ی رسانه‌ای است در شرایطی که رقبای جهانی و دشمنان سیاسی، هیچ موضوعی را در شبکه‌های رسانه‌ای‌شان نادیده نمی‌گرفتند، هیچ برنامه‌ی ماه‌واره‌ای نداشتیم. چرا؟ چون نود به راحتی آن‌ها را به شکل رسانه‌ای ضربه می‌کرد!

در توجیه تصمیمِ ... گفتند که نود یک باکس تبلیغاتی قوی داشت ... که حالا با ... ستاره مربع از آن پیش افتاده‌ایم. طرف‌دارِ زیاد هم داشت که حالا با عصر جدید مخاطبِ بیش‌تر داریم... پیامک هم که بازی بوده است! نفهمیدند که اولا فقط با این دو عامل برنامه را نمی‌سنجند و درثانی کارکرد نود متفاوت است با عصر جدید. نود به مردم آگاهی می‌داد ...

مشکل بزرگ‌تر در مقایسه‌ی عصر جدید و نود فهمِ نفحات نفتی مدیر ... بود... من یک اسب کهر دارم که سال‌هاست برنده‌ی مسابقات اسب‌دوانی است. حالا یک شترمرغ می‌آورم که در یک مسابقه‌ی رقاصی برنده شده است. لازم نیست جلو شترمرغ اسب‌م را سر ببرم! مگر نود جای عصر جدید را تنگ کرده بود!؟»

رضا امیرخانی در پایان یادداشت خود، از مدیران شبکه سه سیما دعوت کرده است که بحران افزایش شعارهای با پشتوانه تجزیه‌طلبانه را در ورزشگاه‌ها، به مدد "ستاره - مربع" حل کنند.

("..."ها در این متن، به‌معنای حذف برخی واژه‌ها و ترکیب‌هاست)

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شروع شد نزدیک انتخاب هستش حالا همه سنگ عادل رو به سینه میزنن

    • بدون نام

      وقتی مدیریت رو بدن به یه بچه رانتی یغه بسته و سفارشی وعقده ای که با افکار وعلایق مردم مخالفه دیگه ملت کاری نمیتونن بکنن کشوری که هر چی مردم میکنن بالا دستی ها عکسشو انجام میدن دیگه چه باید گفت

    • بدون نام

      من اگه بجای اقای فردوسی پور بودگ دیگه نمیومدم... مردم هم عادت کردن به نبود نود

    • بدون نام

      تا این فروغی بی تجربه یارانت مدیر است حیف است نور بیاد زیردست این بچه که درکی از شناخت و خواست مردم ندارد این بدرد نگهبانی هم نمیخورد

    • مهدی امامی!

      برترین های عزیز
      لطفا به این حرف من توجه کن!
      ممنونم از اینکه دلسوزانه اخبار رو منتشر میکنی که مردم از دنیای اطرافشون آگاه بشن و مثل همین خبر برنامه ۹۰ دلسوزانه دنبال میکنی که شاید حق به حقدار برسه اما متاسفانه بعضی کوتاهی ها هم ازت سر میزنه!یک نمونه اینه که من چندین بار از شما خواهش کردم که یک مطلب منتشر کنین راجب شرایط سنی آزمون های استخدامی!بانک ها شرایط سنی استخدامشون بسیار پایینه و ظالمانس!یک کار مفید که میتونی انجام بدی که به درد کل جوونها بخوره یکیش همینه!فقط انتشار یک مطلب ممکنه کلی تغییر ایجاد کنه!رسانه بودن یک تعهد اجتماعی هستش!لطفا کوتاهی نکن.خدانگهدار

    • بدون نام

      مدیرشبکه سه با درگیری با عادل وحذف برنامه نود میخواست معروف بشه اما نمی دونست که تبدیل به یکی از منفورترین مدیرا میشه امیدوارم هرچه سریع این اقایون بی کفایت ازمدیریت حذف بشن که هیچ ارزشی برای مخاطبهای میلیونی برنامه نود قاعل نبودن

    • بدون نام

      بعید میدونم اتفاق تازه ای بیفته. نرود میخ آهنین در سنگ

    • بدون نام

      هرکس محبوب وپاک باشد تلویزیون رابه خشم میاورد ومینزارنش بیرون از این سازمان میلی !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج