۹۳۹۱۸۳
۵۰۸۲
۵۰۸۲
پ

بعد از ۶۰سالگی هم باید ورزش کنید!

بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد که افزایش فعالیت بدنی منجر به کاهش ۱۱ درصدی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در بین افراد ۶۰ سال به بالا می‌شود. به علاوه آنکه متوقف کردن فعالیت بدنی در این سنین نیز می‌تواند حدود ۲۷ درصد ابتلا به این بیماری‌ها را افزایش دهد، بنابراین باید گفت که ورزش کردن در سنین ۶۰ سالگی به بالا جزء فعالیت‌های واجب به شمار می‌آید. در این مطلب همراه ما باشید تا در این رابطه بیشتر بگوییم.

برترین‌ها: بسیاری از افراد بر این تصور هستند که با افزایش سن و سالشان دیگر نیازی به ورزش و تحرکات بدنی ندارند و محدودیت‌های خیالی خود را تبدیل به بهانه‌ای می‌کنند تا ورزش کردن را به کلی کنار بگذارند. این در حالی است که امروزه محققین و پزشکان بررسی‌ها و نتایجی را ارائه می‌دهند که کاملاً عکس این ماجرا را بیان می‌کند.

بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد که افزایش فعالیت بدنی منجر به کاهش ۱۱ درصدی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در بین افراد ۶۰ سال به بالا می‌شود. به علاوه آنکه متوقف کردن فعالیت بدنی در این سنین نیز می‌تواند چیز حدود ۲۷ درصد ابتلا به این بیماری‌ها را افزایش دهد، بنابراین باید گفت که ورزش کردن در سنین ۶۰ سالگی به بالا جزء فعالیت‌های واجب به شمار می‌آید. در این مطلب همراه ما باشید تا در این رابطه بیشتر بگوییم.

بعد از ۶۰سالگی هم باید ورزش کنید!

انجام حرکات بدنی در این رده سنی به عنوان سال‌هایی طلایی شناخته می‌شود و خطر ابتلا به سکته را کاهش می‌دهد. متخصصین قلب و عروق اعلام می‌کنند که برای شروع ورزش کردن هیچ‌گاه دیر نیست و این کار به نوبه خود اثرات مثبتش را در بدن شما به جا خواهد گذاشت.

بررسی بر روی افراد بالای شصت سال

محققان بر روی بیش از یک میلیون زن و مرد بالای ۶۰ سال بررسی‌هایی انجام داده‌اند. در این بررسی‌ها از هر کدام از افراد سؤالاتی در رابطه با سبک زندگی و همین‌طور میزان فعالیت بدنی‌شان پرسیده شده و در کنار این موضوع نیز وضعیت سلامتی آن‌ها در طول هر هفته بررسی و ثبت می‌شد. بر اساس این آزمایش چیزی در حدود ۲۰ درصد از سالمندانی پیش از این هیچ‌گونه فعالیت ورزشی انجام نمی‌دادند و در طول این تحقیقات شروع به ورزش کرده‌اند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی‌شان چیزی حدود ۱۱ درصد کاهش پیدا کرده است.

افزایش خطر ابتلا به بیماری با عدم فعالیت بدنی

حتی کسانی که به نوعی دارای معلولیت هستند و نمی‌توانند فعالیت بدنی جدی‌ای داشته باشند، در صورت انجام ورزش در هر اندازه‌ای که در توانشان هست می‌توانند درصد قابل‌توجهی از ریسک و خطر بیماری‌های قلبی و عروقی را در بدن خود کاهش دهند. باید گفت که میزان فعالیت شما نیز مهم است. هر شخصی در هر سنی باید به اندازه‌ای ورزش کند که قلب و ریه‌های او تحت تأثیر قرار گرفته و ضربان قلبش نیز تا حدودی افزایش پیدا کند. تحریک سیستم‌های قلبی، عروقی و تنفسی باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان، مرگ و میر، حملات قلبی، سکته مغزی و... می‌شود.

چیزی حدود ۵۴ درصد از افرادی که در تحقیقات اخیر شرکت کرده بودند و با شروع این بررسی‌ها فعالیت‌های بدنی گذشته خود را قطع نموده‌اند بیش از ۲۷ درصد خطر ابتلا به مشکلات قلبی و عروقی را در خود افزایش داده‌اند.

بعد از ۶۰سالگی هم باید ورزش کنید!

اهمیت فعالیت جسمی

بر اساس گزارش‌های معتبری که در سال ۲۰۱۴ در مجلات پزشکی ارائه داده شده‌اند حدود ۳.۲ میلیون مرگ و میری که در طول یک سال در سراسر جهان رخ می‌دهند به دلیل عدم فعالیت بدن و تحریک آن است.

میزان تحرکات جسمی و فعالیت‌های ورزشی افراد بالای ۶۰ سال با یکدیگر متفاوت است. کسی که تا به حال بی‌تحرک بوده و بدن خود را به ورزش عادت نداده است بهتر است که با توصیه پزشک خود شروع به انجام حرکات ورزشی کند. معمولاً توصیه می‌شود که شروع حرکات با ورزش‌های سبک شروع شود و شدت آن را پزشک تعیین کند. در کنار این نیز رعایت رژیم‌های ورزشی نیز می‌تواند نقش بسیار مؤثری داشته باشد.

نکات سلامتی برای افراد بالای ۶۰ سال

بعد از ۶۰سالگی هم باید ورزش کنید!

طبیعتاً در کنار انجام حرکات ورزشی در این محدوده سنی توصیه‌های دیگری نیز وجود دارد که بهتر است به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشت. از آنجایی که پیاده‌روی یکی از حرکات ورزشی ابتدایی، اصلی و البته رایج در این بازه سنی است باید حتماً برای پیاده‌روی‌هایتان کفش راحتی تهیه کنید. با داشتن کفش راحتی از احتمال بروز کمردرد، پادرد و خستگی جلوگیری خواهید کرد.

تمرین تعادل نیز یکی دیگر از توصیه‌هایی است که برای این محدوده سنی ارائه می‌شود. برای این کار بهتر است که تلاش کنید چیزی حدود ۳۰ ثانیه با چشمان بسته بر روی یک پا بایستید. علاوه بر این انجام فعالیت‌ها و ورزش‌های مقاومتی نیز موضوع دیگری است که باید به آن اشاره کرد. برای به پایان رساندن از دست دادن حجم عضلات باید ورزش‌های مقاومتی را با بلند کردن دمبل و هم‌چنین هالتر انجام دهید. با این حال بهتر است که این کار را نیز حتماً زیر نظر پزشک خود به انجام برسانید.

منبع: healthline

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج