۹۳۹۴۳۸
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

کابوس آلمانی؛ مربیانی که با باخت به کلوپ، اخراج شدند

لیورپولی‌ها در دو فصل اخیر روی دور هستند و نتایج فوق‌العاده‌ای گرفته‌اند که باعث شده هم قهرمانی در اروپا را تجربه کنند و هم این فصل با فاصله‌ای زیاد نسبت به رقبا در صدر جدول لیگ جزیره قرار گیرند. یورگن کلوپ علاوه‌بر این موفقیت‌ها یک رکورد جالب نیز در مدت حضورش در آنفیلد از خود به جا گذاشته و باعث اخراج پنج مربی تیم‌های حریف شده است.

روزنامه فرهیختگان - سیامک خاجی: لیورپولی‌ها در دو فصل اخیر روی دور هستند و نتایج فوق‌العاده‌ای گرفته‌اند که باعث شده هم قهرمانی در اروپا را تجربه کنند و هم این فصل با فاصله‌ای زیاد نسبت به رقبا در صدر جدول لیگ جزیره قرار گیرند. یورگن کلوپ علاوه‌بر این موفقیت‌ها یک رکورد جالب نیز در مدت حضورش در آنفیلد از خود به جا گذاشته و باعث اخراج پنج مربی تیم‌های حریف شده است.

مارکو سیلوا تازه‌ترین قربانی این مربی آلمانی است که پس از شکست سنگین ۵ بر ۲ در دربی مرسی‌ساید از مربیگری اورتون برکنار شد. در ادامه به بررسی مربیانی می‌پردازیم که تاوان شکست برابر کلوپ را پرداخته و شغل خود را از دست داده‌اند.

فرانچسکو گویدولین (۲۰۱۶ - سوانسی)

کابوس آلمانی؛ مربیانی که با باخت به کلوپ، اخراج شدند

این مربی ایتالیایی در نخستین فصل حضورش در این تیم ولزی نتایج چندان بدی کسب نکرد، اما سرمربی سابق اودینزه فصل بعد را بسیار ضعیف آغاز و خطر اخراج را خیلی زود حس کرد. درنهایت شکست برابر لیورپول در ورزشگاه خانگی باعث شد تا مدیران باشگاه به این نتیجه برسند که ادامه همکاری با او به صلاح نیست و گویدولین برکنار شد. در این بازی البته میزبان ابتدا پیش افتاد، اما دو گل فرمینو و میلنر کار را برای سوانسی تمام کرد.

اسلاون بیلیچ (۲۰۱۷ - وستهام)

کابوس آلمانی؛ مربیانی که با باخت به کلوپ، اخراج شدند

بیلیچ هنوز هم در بین هواداران وستهام محبوب است و دوران نسبتا خوبی را در این تیم لندنی سپری کرد. این مربی کروات نفراتی، چون دیمیتری پایت را به این تیم آورد و در زمان حضورش، وستهام فوتبالی زیبا و تماشاگرپسند ارائه می‌کرد. با این حال پرونده حضور بیلیچ روی نیمکت چکش‌ها با شکست خانگی مقابل لیورپول بسته شد. در این دیدار محمد صلاح و جوئل ماتیپ تا پیش از دقیقه ۳۰ دو گل برای شاگردان کلوپ زدند تا کار برای وستهام سخت شود. آن‌ها در نیمه دوم فاصله را کم کردند، اما دو گل دیگر هم خوردند تا شکستی تلخ را در زمین خود تجربه کنند. پس از این بازی بیلیچ اخراج شد و دیوید مویس تا پایان فصل هدایت تیم را برعهده گرفت.

اسلاویسا یوکانوویچ (۲۰۱۸ - فولام)

کابوس آلمانی؛ مربیانی که با باخت به کلوپ، اخراج شدند

فولام با امیدواری زیادی راهی لیگ برتر شد، اما ماندن در این لیگ بسیار دشوارتر است و درنهایت این تیم دوباره سقوط کرد. آن‌ها در لیگ چمپونشیپ با نفراتی، چون رایان سسنیون، الکساندر میتروویچ و تام کایرنی نمایش بسیار خوبی داشت و جواز صعود به لیگ برتر را گرفت. در همان ابتدای فصل جدید مشخص بود که خط دفاعی این تیم نقطه ضعف آنهاست، اما یانکوویچ نتوانست چاره‌ای برای این معضل پیدا کند.

شکست ۲ بر صفر شاگردان او مقابل لیورپول البته با اشتباهات داوری همراه بود. گل میتروویچ به اشتباه آفساید اعلام شد و لحظاتی بعد صلاح دروازه فولام را گشود تا عملا کار برای یانکوویچ به پایان برسد. با این حال انتظار برد از این مربی در آنفیلد سختگیرانه بود، اما مدیران باشگاه پس از این نتیجه تصمیم به تغییر مربی گرفتند که البته باعث عدم سقوط آن‌ها هم نشد.

ژوزه مورینیو (۲۰۱۸ - منچستریونایتد)

کابوس آلمانی؛ مربیانی که با باخت به کلوپ، اخراج شدند

مشهورترین قربانی مرد آلمانی، آقای خاص است. مورینیو فصل گذشته یکی از بدترین نتایج باشگاه در دو دهه اخیر را کسب کرد و البته خودش معتقد بود قربانی مشکلاتی شد که در رختکن تیم وجود داشت. مربی کنونی تاتنهام روز‌های سختی را در اولدترافورد سپری کرد تا اینکه نوبت به دیدار با لیورپول رسید.

شکست ۳ بر یک در آنفیلد در حالی که تیمش به‌شدت تحت فشار بود باعث شد تا مالکان آمریکایی یونایتد برای جلوگیری از سقوط تیم او را برکنار کرده و هدایت تیم را به سولشر بسپارند. مورینیو حالا پس از حدود یک سال استراحت به لیگ برتر برگشته تا توانایی‌هایش را ثابت کند.

مارکو سیلوا (اورتون - ۲۰۱۹)

کابوس آلمانی؛ مربیانی که با باخت به کلوپ، اخراج شدند

سیلوا آخرین مربی اخراجی به دست کلوپ لقب گرفته تا همچنان باخت به لیورپول به کابوسی برای مربیان در شرف برکناری باشد. سیلوا البته تاکنون هدایت سه تیم لیگ برتر را برعهده داشته و در هیچ‌کدام نتوانسته تاثیرگذاری خاصی داشته باشد. پس از عملکردی ضعیف در هال‌سیتی و واتفورد او به اورتون آمد و فصلی ناامیدکننده را با این تیم آغاز کرد.

در همان هفته‌های ابتدایی از او به‌عنوان یکی از شانس‌های اصلی اخراج زودهنگام در لیگ نام برده می‌شد و درنهایت شکست ۵ بر ۲ برابر تیم همشهری باعث شد از سمتش برکنار شود. حتی خرید‌های گران‌قیمت او در تابستان هم نتوانست کمکی به بهتر شدن وضعیت این مربی پرتغالی کند و وداعی تلخ با این باشگاه داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج