جاباما
۹۳۹۷۹۶
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

ساندویچ سالاد تخم‌مرغ بدون مایونز

ساندویچ سالاد تخم مرغ یکی از ساندویچ‌های پر پروتئین، مقوی و خامه‌ای است که با وجود همراهی با سبزیجات بسیار هم پر خاصیت است. این ساندویچ مغذی و سیر کننده برای افرادی که سرکار می‌روند و بخصوص اهل کار‌های سخت مثل ساختمان سازی هستند، از همه مفیدتر است، چون هم سیر کننده است و هم انرژی آن‌ها را برای ساعت‌های طولانی تامین می‌کند.

برترین‌ها: ساندویچ سالاد تخم مرغ یکی از ساندویچ‌های پر پروتئین، مقوی و خامه‌ای است که با وجود همراهی با سبزیجات بسیار هم پر خاصیت است. این ساندویچ مغذی و سیر کننده برای افرادی که سرکار می‌روند و بخصوص اهل کار‌های سخت مثل ساختمان سازی هستند، از همه مفیدتر است، چون هم سیر کننده است و هم انرژی آن‌ها را برای ساعت‌های طولانی تامین می‌کند.

ساندویچ سالاد تخم‌مرغ بدون مایونز

ساندویچ‌های مقوی خانگی بهترین غذا‌ها برای بچه‌های مدرسه‌ای و افراد شاغل است. حتی خانم‌های خانه‌داری که برای یک روز پرکار و خانه تکانی برنامه ریزی می‌کنند می‌توانند در زمانی کوتاه این ساندویچ را درست کنند و به کار‌های روزمره‌شان برسند. این ساندویچ سالاد تخم مرغ حاوی سبزیجات تازه و متنوع است. اگر می‌خواهید یک سالاد با قطعات درشت و کمی هم سفت داشته باشید می‌توانید از اسفناج جوان یا همان بیبی اسفناج استفاده کنید. بیبی اسفناج با اسفناج معمولی کمی متفاوت است و در واقع گونه متفاوتی است، اما شما می‌توانید از اسفناج‌های جوان مخصوص سبزی خوردن هم استفاده کنید. نیازی نیست که حتما از اسفناج استفاده کنید بلکه هر سبزی که در دسترس شماست، مناسب این سالاد است.

اگر اهل جنوب باشید این روز‌ها زمین کمی سبز شده و تا یکی دو ماه دیگر هم بسیار سرسبزتر از این خواهد شد. یکی از سبزی‌هایی که در این منطقه از کشورمان در میان باغچه‌ها رشد می‌کند، منداب است. این گیاه خودرو و پر خاصیت را می‌توان در بسیاری از سالاد‌ها و ساندویچ‌ها استفاده کرد. منداب حاوی اسید فولیک، ویتامین A، ویتامین K و ویتامین C است. این گیاه محافظ قلب و حاوی مواد ضد سرطان است که ابتلا به سرطان ریه و روده بزرگ را کاهش می‌دهد. اگر در خانه‌تان باغچه دارید به دنبال گیاهی شبیه به برگ تربچه باشید.

میکروگرین یا ریزسبزی‌ها یکی دیگر از بخش‌های عالی این سالاد است. میکروگرین که من در بخش مواد لازم آن‌ها را جوانه سبزیجات اطلاق کردم در واقع سبزیجات بسیار ریز و کوچکی هستند که در چند روز اولیه رشد سبزی‌ها چیده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. این میکروگرین‌ها بسیار لطیف و آبدار هستند. میکروگرین انواع مختلفی دارد. شما می‌توانید انواع سبزی‌های خوردنی ریز و انواع گیاهانی مثل بروکسل، بروکلی، کیل، شبدر، یونجه، شاهی آبی، خردل، کورن سالاد و سبزیحات سالاد میکس را استفاده کنید. سبزی خردل هم جزو گیاهان خودرو در کشور ما بخصوص در منطقه جنوب کشور است.

ساندویچ سالاد تخم‌مرغ بدون مایونز

مهم‌ترین ماده تشکیل دهنده در این غذا، تخم مرغ است. برای سالاد تخم مرغ باید از تخم مرغ آب‌پزی که خوب پخته شده و زرده آن کاملا پخته شده باشد، استفاده کنید. بهتر است از تخم مرغ‌های بزرگ استفاده کنید و ابتدا آن‌ها را خارج از یخچال بگذارید. تخم مرغ‌ها را با یک قاشق داخل آب جوش نگه دارید سپس بگذارید به مدت ۱۲ دقیقه بجوشند تا کامل پخته شوند. بعد از پختن، آب داغ را فورا ریخته، تخم مرغ‌ها را بگذارید داخل قابلمه بمانند و مقداری آب سرد روی تخم مرغ‌ها بریزید. بعد از یک دقیقه آب گرم خواهد شد بنابراین آب را ریخته و یک بار دیگر آب سرد بریزید. به این روش تخم مرغ شما بطور کامل از پوستش جدا خواهد شد و برای سالاد تخم مرغ مناسب است.

مواد لازم

سالاد تخم مرغ

  • تخم مرغ: ۴ عدد
  • خامه ترش: ۱/۴ پیمانه (۶۰ گرم)
  • آب لیمو: ۱ قاشق چایخوری
  • سس خردل: ۲ قاشق چایخوری
  • پیاز کوهی یا موسر: ۱ قاشق غذاخوری، ریز خرد شده
  • نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

مواد همراه ساندویچ

  • برش نان
  • اسفناج جوان (یا مانداب، شاهی آبی، سالاد کورن)
  • جوانه سبزی (میکروگرین) مثل یونجه، خردل یا جوانه تربچه
  • پیاز کوهی ریز خرد شده یا برگ موسیر

ساندویچ سالاد تخم‌مرغ بدون مایونز

طرز تهیه

۱. یک قابلمه آب را روی گاز گذاشته تا آب بجوشد. تخم مرغ را به آرامی با یک قاشق داخل آب بگذارید. تخم مرغ‌ها را به مدت ۱۲ دقیقه بپزید. وقتی زمان پختن به سر آمد، فورا آب داغ را دور بریزید و بگذارید تخم مرغ‌ها داخل قابلمه یا ماهیتابه بمانند. قابلمه را با آب سرد پر کنید. بعد از یک دقیقه، آب گرم خواهد شد. آب را بریزید و دوباره آّب سرد اضافه کنید. بگذارید تخم مرغ ۱۰ دقیقه بماند تا سرد شوند.

۲. تخم مرغ‌ها را پوست گرفته و ریز خرد کنید.

ساندویچ سالاد تخم‌مرغ بدون مایونز

۳. خامه ترش، اب لیمو، خردل و برگ موسیر را داخل یک کاسه مخلوط کنید تا ترکیب شوند. تخم مرغ خرد شده و نمک و فلفل را افزوده و خوب مخلوط کنید.

ساندویچ سالاد تخم‌مرغ بدون مایونز

۴. یک برش نان داخل بشقاب بگذارید، اسفناج را روی برش نان گذاشته سپس مقداری سالاد تخم مرغ روی آن بریزید. روی آن هم میکروگرین و برگ موسیر خرد شده ریخته و در نهایت برش دیگر نان را بگذارید و لذت ببرید.

ساندویچ سالاد تخم‌مرغ بدون مایونز

نکات مهم

  • برای این نان از نان ساندویچ برش زده یا همان نان تست ساده و یا نان با تخم آفتابگردان استفاده کنید.

منبع: lilvienna

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عالی!

    • بدون نام

      عامو کی حال داره بره این همه راهو اگه مایونز مضر هست اون سبزیجات هم با کود شیمیایی و سموم و اون تخم مرغ هم حاصل مرغای هورمونیه بهرحال دستت درد نکنه زهرا خانوم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج