۹۴۰۰۷۴
۵ نظر
۵۰۰۹
۵ نظر
۵۰۰۹
پ

سُرب و ویروس، قاتلانِ پنهان آموزش و پرورش

گزارش روزنامه همدلی و فرهیختگان درباره تبعات منفی سریال تعطیلی مدارس را بخوانید.

گزارش روزنامه همدلی و فرهیختگان درباره تبعات منفی سریال تعطیلی مدارس را بخوانید.

سُرب و ویروس، قاتلانِ پنهان آموزش و پرورش

همدلی نوشت:

* راهکاری به نام تعطیلی مدارس نهایتِ تصمیم‌گیری معطوف به کارآمدی مسئولان شهری و یا کشوری شده است، راهکاری که قرار بود فقط نقش تسکین‌دهنده را برای ما داشته باشد حالا امروز به قول فوتبالی‌ها نه تنها پِلَنِ بی(pla- B) نیست، بلکه گویی تنها برنامه‌ مسئولان ما برای حل کردن و مواجه با مسئله‌هایی چون آلودگی هوا، سرما و برف، و مقابله با شیوع بیماری‌ها شده است.

* تعطیلی‌های ملی و مذهبی که در طول سال تحصیلی در تقویم وجود دارد به جای خود، اما تعطیلی مدارس به بهانه‌ها و علل‌های دیگر، خیانت به کشور و آینده‌سازان ایران است. چرا باید دانش‌آموزان تاوان ناکارآمدی مسئولان و مدیران را بدهند.

* متاسفانه در هر شرایطی مسئولان آنقدر اهمال کاری می‌کنند که برای حفظ جان و سلامت دانش‌آموزان چاره‌ای جز تعطیلی مدارس نباشد. این در حالی است که مسئولان ما نباید اجازه بدهند شرایط به این حدی بحرانی شود. مثلا مدیران شهری باید از این حجم آلودگی در هوای پایتخت جلوگیری می‌کردند یا مسئولان وزارت بهداشت باید قبل از اپیدمی شدن آنفلوآنزا تمهیدات لازم برای پیشگیری آن می‌اندیشیدند تا دانش‌آموزان یک روز در میان خانه نشین نمی‌شدند.

* وقتی در سال مدارس بیش از تعطیلات مندرج در تقویم تعطیل می‌شود، دروس روزهای تعطیلی تلنبار می‌شود و با کاهش زمان آموزش، معلم فرصت کمتری برای پرداخت به مباحث دارد، در این شرایط معلم ناچار می‌شود سرسری از مطالب درسی رد شود یا مجبور می‌شود برخی از قسمت‌های کتاب و مطالب آموزشی را حذف کند، در دو حالت ضرر فقط گریبان دانش آموز را می گیرد. چرا که دانش‌آموز بخشی از درس را به خوبی یاد نگرفته و بدون یادگیری خوب مباحث به پایه بعدی می‌رود. ضمن این که نباید فراموش کنیم کلاس‌های جبرانی هم هزینه و هم تشدید خستگی و فشار به دانش‌آموزان را به دنبال دارد که همه اینها خسارت محسوب می‌شود.

فرهیختگان هم در این رابطه می‌نویسد:

* برف می‌بارد، کم و زیادش هم خیلی تفاوتی نمی‌کند، اولین کاری که می‌شود این است؛ مدرسه‌ها تعطیل! باران می‌آید شبکه معابر ایراد دارد، خیابان‌ها را آب می‌گیرد، اولین اقدامی که صورت می‌گیرد این است؛ مدرسه‌ها تعطیل! هوا غبارآلود می‌شود، گرد و خاک به راه می‌افتد، به جای اینکه فکری به حال پوشش گیاهی و رفع این مشکل کنند، اولین کار این است؛ مدرسه‌ها تعطیل! هوا آلوده می‌شود، سیاهی تمام شهر را می‌گیرد و نفس‌ها به شماره می‌افتند، به جای اینکه فکری به حال این میهمان ناخوانده و هرساله کلانشهرها کنند، اولین کاری که می‌کنند این است؛ مدرسه‌ها تعطیل!

* سرماخوردگی و آنفلوآنزا شایع می‌شود، به جای کنترل و تسریع در بهبود شرایط، کاری که صورت می‌گیرد این است؛ مدرسه‌ها تعطیل! گاز قطع می‌شود، آب قطع می‌شود، برق ندارند، ساختمان مدرسه را مصادره می‌کنند، سهم‌خواهی می‌شود و خیلی اتفاقات دیگر به جای اینکه خیلی قبل‌تر از بازگشایی مدارس مصائب حل شود کاری که می‌کنند این است؛ مدرسه‌ها تعطیل! بنزین را ناگهانی گران می‌کنند، به معیشت و اقتصاد خانواده‌ها فشار می‌آورند، مردم اعتراض می‌کنند، عده‌ای سوءاستفاده می‌کنند و شرایط را به هم می‌ریزند؛ مدرسه‌ها تعطیل!

* البته سیل و زلزله و این دست از مسائل هم هستند که بعد از وقوع‌شان مدرسه‌ها تعطیل می‌شوند اما خب مثل آن دسته‌اولی‌ها، مثل برف و باران و آلودگی هوا و اعتراض و قطعی گاز و آب و برق و آنفلوآنزا و... نیستند که کنترل وضعیت‌شان کار آسان‌تری باشد. خلاصه اینکه اگر کوچک‌ترین تغییری در نظم ابر و باد و مه و خورشید و فلک ایجاد شد، اگر سوءمدیریتی اتفاق افتاد و اگر مشکلی خرد یا کلان واقع شد، به جای هرکاری اعم از پیش‌بینی و پیشگیری و اقدام به‌موقع، این مدرسه‌ها بودند که تعطیل شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      توقع داشتین تو این هوا بریم مدرسه دیشب شهردار گفت باید شهرو تخلیه میکردن شما چی میگی برا خودت فقط تعطیلی مدارس شده مشکل برا شما برو برا این اختلاسا از این چیزا بنویس

    • Zahra Rostamnia

      با عرض سلام وخسته نباشید فکر. میکنم تعطیلی مدارس مشکلی که حل نمیکنه هیچ بلکه فقط آموزش بچه هارو مختل میکنه
      آخه دانش آموزی که راس ساعت خاص به مدرسه می ره وراس ساعت خاص به خانه بر میگرده کجای آلودگی هوا رو میگیره
      بهتره فکری برای ادارات پررفت و آمد وکارخانه ها و اتوبوس و حمل و نقل شهری بکنن که بیشتر آلودگی برای حمل و نقل هستش

    • بدون نام

      ۶ماه پاییزوزمستان را با ۶ماه بهاروتابستان عوص کنید یکسال .

    • بدون نام

      حالا خوب به جنب جوش افتادید
      حالا باید شهرهای جنوبی رو خوب درک کنید
      امیدوارم هیچوقت تهران هوا خوب نشه
      انشالله

    • بدون نام

      سلا‌م‌‌‌‌‌‌از‌بس‌ظلم‌میشه‌‌‌به‌این‌جامعه‌به‌بها‌نه‌های‌مختلف‌‌مثل‌سرما‌‌زلزله‌‌‌‌سیل‌و.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج