۹۴۰۰۹۳
۲۶ نظر
۵۰۰۶
۲۶ نظر
۵۰۰۶
پ

حمله به جهانگیری و موافقان استعفای روحانی

روزنامه جوان در سرمقاله امروز خود نوشت: به راستی در تاریخ پس از انقلاب این همه اعوجاج و ناراستی و بازی مسئولان دولتی با مردم بی سابقه است. این رفتار و گفتار دولتی‌ها بیشتر به آن می‌ماند که می‌خواهند با صدای بلند دوباره بگویند «مذاکره!»، اما صدا در گلوی آن‌ها می‌پیچد و به اشکال ارعاب و تهدید و مظلوم‌نمایی خارج می‌شود.

روزنامه جوان در سرمقاله امروز خود نوشت: به راستی در تاریخ پس از انقلاب این همه اعوجاج و ناراستی و بازی مسئولان دولتی با مردم بی سابقه است. این رفتار و گفتار دولتی‌ها بیشتر به آن می‌ماند که می‌خواهند با صدای بلند دوباره بگویند «مذاکره!»، اما صدا در گلوی آن‌ها می‌پیچد و به اشکال ارعاب و تهدید و مظلوم‌نمایی خارج می‌شود.

اینکه طرح مسئله استعفا از سوی برخی اصلاح‌طلبان چقدر می‌تواند یک بازی برای کشاندن کشور به امر خسارت‌بار مذاکره و سازش باشد، در سخنان معاون اول رئیس‌جمهور که ساعاتی پس از نشست خبری سخنگوی دولت بیان شد، هویدا می‌شود. او در عصر همان صبحی که سخنگو پاس گل اصلاح‌طلبان برای استعفا را دریافت می‌کند، تصویری سیاه از کشور نقاشی می‌کند و به دیوار تحریم‌ها می‌آویزد.

جهانگیری که پیش از این نیز با توصیفات خود از اقتصاد کشور، به توپخانه تحریم‌ها گرا می‌داد، این بار می‌گوید «نفت خیلی کم می‌فروشیم، اما چون نامحرم می‌شنود، نمی‌گویم چقدر!» معلوم نیست که از این حرف روشن‌تر چه چیزی به گوش نامحرمان می‌توان رساند و این بازی مسخره با لغات چرا باید در سطح اول مدیریت اجرایی کشور انجام شود؟

دولتی که به تحریم‌کنندگان التماس می‌کند و دولتی که منابع داخلی دلار و طلا را با همفکری مشاوران رئیس‌جمهور یک‌شبه به باد می‌دهد، حالا مقابل مردم می‌ایستد و در پوشش حرف‌های قشنگ دو حرف مختصر اصلی خود را در پرانتز می‌زند: «می‌توانیم از هر پیچ خطرناک عبور کنیم.» (البته نفت نمی‌فروشیم و آنقدر وضع خراب است که نگران گوش نامحرم هستیم.) و «استعفا نمی‌دهیم.» (اگرچه از دوستان اصلاح‌طلب خود خواسته‌ایم بحث استعفا را داغ کنند تا ما از این شرایط درهم، به مطلوب خود که مذاکره سازش‌گونه است، برسیم.)

اگر بنابر مذاکره با امریکا و پذیرش همه شرط‌های امریکا و سازش شاه‌سلطان حسینی باشد، چه نیازی به «تدبیر و امید» و چه نیازی به شما؟! کار آسان را در تاریخ همان شاه‌سلطان حسین کرد و شما یا بپذیرید کار سخت مقاومت و بازسازی اقتصاد کشور را انجام دهید یا این چند ماه دیگر را برای نامحرمان پیام‌های آشکار نفرستید و این قدر پشت تریبون نروید که «المکثار مهذار» و «من اکثر اهجر و من تفکر ابصر».

همچین این رسانه اصولگرا در یادداشت دیگزی به نقد سخنان روز گذشته معاونه اول رئیس جمهور پرداخت و نوشت: جهانگیری دیروز ابتدا یک سیاه‌نمایی کامل ارائه کرد: «درآمد‌های حاصل از صادرات نفت به شدت کاهش یافته است و من به خاطر گوش‌های نامحرم نمی‌گویم چه میزان نفت صادر می‌کنیم»

معاون اول رئیس‌جمهور برای اینکه هاله‌ای سفید به دور سیاه‌نمایی خود ترسیم کند، حرف‌های دیگری هم زد: «با همه این شرایطی که در دو سال اخیر امریکا برای ایران رقم زده، ایران توانسته است، سرافرازانه روی پای خود بایستد و بخش عظیمی از این مسئله مربوط به صادرکنندگان کشور است.»

به نظر می‌رسد در بیان اغراق کاهش درآمد‌های نفتی و طرح سخنان متناقض اهدافی غیر از حل مسائل اقتصادی و رفع مشکلات مردم دنبال شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مسعود

      حالا اینجا کی حرف راست رو میزنه.

    • بدون نام

      استعفا بدهد برود مردم بدبخت بیچاره کرده

    • بدون نام

      کیهان و جوان میگن استعفا نده این یعنی نشونه خوبیه.... هر چه سریعتر دولت باید استعفا بده

    • کلام زیبا

      آقای جهانگیر ی چون حقیقت را گفته است به مزاج کاسبان تحریم و دلواپسان برخورد ه است

    • payam

      حالا مثلا فرق جهانگیری باروحانی چی هست؟ برای من هیچکس بهتر از دیگری نیست.اونای دیگه هم نه تیم سالم دارند نه برنامه بازهم جناح بازیه و پوپولیسم

    • بدون نام

      چه بپذیرید چه نه تا زمانی با آمریکا سر شاخ هستیم اش همین آش و کاسه همین کاسه کدام کشور با آمریکا مشکل نداره اما کشی دشمنی نداره حتی ونزوئلا

    • بدون نام

      تا با دنیا تعامل نداشته باشیم وضع همین است

    • بدون نام

      صدای کاسبان تحریم باز درآمد

    • بدون نام

      من هم موافقم! زمان احمدی نژاد هم موافق استعفایش بودم! کسی که نمیتونه، نباید وقت تلف کنه، باید بره!

    • بدون نام

      ملت دانا=== هوشیار و زیرک

      پاسخ ها

      • یک شهروند

        آقای جوان ! آقای جهانگیری سیاه نمایی نمی‌کند واقعیت را گفته است . مردم زیر فشار تحریم له شده اند و شما دلواپسان همچنان شعارهای صد من یک غاز میدهید

    • بدون نام

      کارهای دولت نشان میدهد که میخواهد دراین یکسال ویرانه به جا بگذارد تا کاررابرای دولت بعدی سختترکند

    • بدون نام

      جالبه نظر شما سانسور همه حقایق است و گرفتاری بیکاری وتحریم را براحتی مخفی می کنید.

    • بدون نام

      همش فیلم و سناریو خودشان است

    • ........

      کشور و مردم رو نابود کردین پرو هم تشریف دارین و حاظر به پذیرش اشتباه خودتونم نیستین و همش خوب نشون میدین خودتونو

    • بدون نام

      روحانی باید استعفا بده مردمو بدبخت کرده

    • مهدی

      فقط همین پاراگراف اخرت فروش نفت از یک میلیون و دویست هزار بشکه در روز شده کمتر از 120هزلر بشکه که اونم معلوم نیس پولش و چجوری بدند بعد میگی اغراق در کم شدن فروش نفت ؟؟؟؟

    • بدون نام

      سلام روزنامه جوان بیرون از گود نشستن و گفتن لنگ کن خیلی ساده است شما ها ۸ سال بودید چه کردید همه ی این مشکلات و بدبختی های امروز از مستیهای دوش شماست و لطفا ساکت شوید

    • بدون نام

      واسه روحانی استعفا هم کنه. ضربه ای که با دروغهاش به اعتقاد مردم. نسبت به دین زده با استعفا حل نمیشه

    • ir mo

      همتون برید بسه بابا

    • بدون نام

      بحث کنید دیگه بحثه مردم را به خاک سیاه نشانده اید روز به روز فقیر تر بدبخت تر می شویم

    • بدون نام

      اقای گنجی اگر ما هم مثل شما نفسمون از جای گرم بلند میشد و حساب هامون میلیاردی بود صددرصد با مذاکره مخالف بودیم اما افسوس که به نون شب محتاجیم

    • بدون نام

      اخرکار همان حرفی که روز اول ریس جمهور امریکا گفته بود باید فروش نفت ایران را به صفر برسانیم به حرف ترامپ رسیده ایم چرا سران مملکتی ما در مورد تحریم واقعیت را به مردم نمی گویند هنوز هم میگن تحریم کاغذ پاره است کجا کاغذ پاره است کشور بزرگ ایران را ویران کرده تحریم تا با دنیا تعامل نداشته باشیم روز به روز فقیرتر هستیم واقعیت را به مردم خودتون بگویید مردم نا بیگانه نیستند ولا بلا

    • بی اسم

      هرکی بیاد همین اش همیین کاشه گشوری
      ک خاک طلاس بایدمردمش فقیر باشند

    • رضا گرگ

      چرا وقتیکه اقایا فهمیدن دیگه هیچ کاری از دستش بر نمیاد استعفا نداد حالا که وضع مملکت به اینجا رساندن باید به بهانهایه بگن استعفا ......من میگم نباید با استعفایش موافقید بشه باید بمونه و جواب گویه مردم باشن اگر قبول بشه استعفا از زیره جواب دادن در رفتن هر چند که سوال جوابی اگر می بود تا حالا شده بود ....فقط خدا ازشون بپرس

    • نظامزاده قائم شهر

      به حق خون شهدا نابود شوید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج