۹۴۰۱۷۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

اقدام عجیب ایتالیایی‌ها برای مبارزه با نژادپرستی

مسئولان فوتبال ایتالیا به روشی جنجال‌آفرین تصمیم گرفته‌اند تلاش خود برای مبارزه با نژادپرستی در کالچو را به اثبات برسانند.

خبرورزشی: هر ساله در فوتبال ایتالیا اتفاقاتی در ورزشگاه‌های این کشور رخ می‌دهد که سبب می‌شود کالچو به عنوان یکی از نژادپرست‌ترین لیگ‌های فوتبال دنیا شناخته شود. به همین دلیل مسئولان لیگ دسته اول فوتبال این کشور، سری A سعی در انجام اقداماتی برای رفع این معضل داشته‌اند. اقدام اخیر آنها، اما نه تنها به کم شدن جنجال‌های مربوط به نژادپرستی در فوتبال ایتالیا کمک نکرده بلکه به آن دامن زده است.

ظاهراً مسئولان سری A جهت اطلاع‌رسانی در مورد جنبش مبارزه با نژادپرستی این سازمان، فراخوانی برای طراحی یک پوستر تبلیغاتی داده‌اند، اما پوستر طراحی شده نتیجه معکوس داشته و بیش از پیش ایتالیایی‌ها را به نژادپرستی متهم کرده است.

این پوستر چهره سه میمون (هواداران نژادپرست از صدای میمون به عنوان وسیله‌ای برای توهین به بازیکنان سیاه‌پوست استفاده می‌کنند) را به تصویر کشیده است که روی صورت آن‌ها سه پنج‌ضعلی به شکل تکه‌های پنج‌ضلعی روی توپ فوتبال با رنگ‌های متفاوت دیده می‌شود.

اقدام عجیب ایتالیایی‌ها برای مبارزه با نژادپرستی

اقدام عجیب ایتالیایی‌ها برای مبارزه با نژادپرستی

انتخاب این پوستر به عنوان نماد مبارزه سری A با نژادپرستی به قدر عجیب است که حتی باشگاه رم با انتشار پیامی در صفحه‌اش در توئیتر نسبت به آن واکنشی منفی نشان داده است.

در توئیت باشگاه رم آمده است: باشگاه رم از تماشای چیزی که ظاهراً قرار است یک جنبش مبارزه با نژادپرستی از سوی سری A باشد و در آن نقاشی سه میمون دیده می‌شود، بسیار متعجب است. ما درک می‌کنیم که هدف سازمان لیگ مبارزه با نژادپرستی است، اما فکر نمی‌کنیم که روش درستی برای انجام این کار اتخاذ شده باشد.

در گذشته، در نظر گرفته شدن مجازات‌های نه چندان شدید برای باشگاه‌های دارای هواداران نژادپرست و عدم صدور بیانیه‌های قاطع در حمایت از قربانیان نژادپرستی در کالچو، سبب شده که خیلی‌ها بیش از پیش به این جدی نگرفته شدن معضل نژادپرستی در فوتبال ایتالیا توسط مسئولان این کشور ایمان بیاورند و اکنون که چنین پوستری در دفتر مرکزی سازمان لیگ فوتبال ایتالیا به نمایش درآمده، اوضاع بدتر از قبل هم شده است.

با وجود انتقادات گسترده، سازمان لیگ فوتبال ایتالیا سعی در توجیه استفاده از چنین طرحی برای پوستر تبلیغاتی‌اش داشته و مدعی شده که کنار هم قرار گرفتن این سه میمون با هدف نشان دادن ارزش‌های یکپارچگی، اشاعه مفهوم چندفرهنگی و برادری بوده است.

این پوستر توسط شخصی به نام سیمونه فوگاتزوتو طراحی شده که به استفاده از تصاویر میمون‌ها و گوریل‌ها در تمام آثار هنری‌اش معروف است. او درباره نقاشی خود گفت: من با این نقاشی سعی کردم بگویم که ما مخلوقاتی پیچیده و جذاب هستیم که می‌توانیم شاد یا غمگین باشیم، کاتولیک، مسلمان یا بودایی باشیم، اما مهمتر از همه این‌ها چیزی که تعیین می‌کند ما چه کسانی هستیم، رفتار و کردار ماست نه رنگ پوست‌مان.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج